sudo nano -w /etc/hosts,sudo: unable to lo~
Fra : claus

Dato : 12-10-06 15:56

Hej.
Jeg skulle ændre mit hostname af hensyn til min nfsserver men vidste
ikke at det ville påvirke min sudo så jeg ikke kan bruge den:
sudo nano -w /etc/hosts
sudo: unable to lookup linux via gethostbyname()
Så nu har jeg ingen root adgang.

Er der en der har en løsning?
Jeg vil hels

Venlig hilsen Claus

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 12-10-06 16:13

On Thu, 2006-10-12 at 16:55 +0200, claus wrote:
> sudo: unable to lookup linux via gethostbyname()
> Så nu har jeg ingen root adgang.

Stakkel.

> Er der en der har en løsning?

Under bootloaderen tilføjere du kernen parameteren: single

http://google.com/search?q=sudo:+unable+to+lookup+via+gethostbyname()

Hvis din google er istykker kan du bruge:

Fra : Claus

Dato : 12-10-06 17:47

Christian E. Lysel wrote:
> On Thu, 2006-10-12 at 16:55 +0200, claus wrote:
>
> Stakkel.

Jeg arme mand :)

Nu kører den, takker :0)