Skrivning til NTFS fra FreeBSD
Fra : Kaj Julius

Dato : 12-10-06 14:23

Jeg vil gerne skrive til NTFS fra FreeBSD 6.1. Men prøv at se:

localhost# mount -t ntfs -o force /dev/ad0s3 /mnt
mount_ntfs: -o force: option not supported

Med "-f" istedet for "-o force" bliver det det samme resultat.

jeg har lige spist morgenmad. jeg er forkølet, men det er
heldigvis på retræten.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 12-10-06 18:40

On 2006-10-12, Kaj Julius <k@j.invalid> wrote:
> Jeg vil gerne skrive til NTFS fra FreeBSD 6.1. Men prøv at se:
>
> localhost# mount -t ntfs -o force /dev/ad0s3 /mnt
> mount_ntfs: -o force: option not supported
>
> Med "-f" istedet for "-o force" bliver det det samme resultat.

Og den har vel nok ret. Se 'man mount_ntfs'.

> jeg har lige spist morgenmad. jeg er forkølet, men det er
> heldigvis på retræten.

God bedring.

Fra : Kaj Julius

Dato : 16-10-06 01:36

Lars Stokholm <this@is.invalid> skrev:

>Og den har vel nok ret. Se 'man mount_ntfs'.

Så jeg kan ikke skrive filen CHKDSK.EXE til NTFS fra FreeBSD,
selv om jeg gerne ville. Er der nogen måde, jeg kan gøre det på?
Hvis jeg bruger flaget "-m 0600", kan jeg stadig ikke skrive.

>God bedring.

Tak. Det er væk nu.

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 17-10-06 20:53

Kaj Julius wrote:

> [...]
> selv om jeg gerne ville. Er der nogen måde, jeg kan gøre det på?
> Hvis jeg bruger flaget "-m 0600", kan jeg stadig ikke skrive.

er det ikke lige omvendt med flaget -m i forhold til chmod? så det er
vel -m 0000 ?

Fra : KAJ JULIUS

Dato : 19-10-06 03:10

Jesper Staun Hansen <dsl125723@vip.cybercity.dk> skrev:

>er det ikke lige omvendt med flaget -m i forhold til chmod? så det er
>vel -m 0000 ?

Det er det samme med begge flag.

localhost# cp ~/CHKDSK.EXE /mnt/WINDOWS/system32/chkdsk.exe
   [denne fil findes i forvejen]
cp: /mnt/WINDOWS/system32/chkdsk.exe: Operation not supported
localhost# cp ~/CHKDSK.EXE /mnt/WINDOWS/
cp: /mnt/WINDOWS/CHKDSK.EXE: No such file or directory

PLEASE. Ja/nej : kan man gøre dette?