digital signatur i Firefox
Fra : Leonard

Dato : 12-10-06 12:17

Jeg har installeret digital signatur i IE, men vil gerne have den til
at virke i FF - hvordan gør jeg lige det?

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Min nye hobby: http://oy-blu.dk/

Fra : gil

Dato : 12-10-06 13:25

http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_digi_vejl_ieb_pkcs

--
gil

Fra : Leonard

Dato : 12-10-06 21:43

gil <gil@obyon.com> wrote:

>http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_digi_vejl_ieb_pkcs

Næh, det virker ikke, for den version af Digital Signatur jeg har
installeret tilbød ikke at vælge Java.
Åbner jeg linket fra mialen i FF får jeg at vide at det ikke kan køre,
sikkert fordi der ikke kan åbnes et Active-X objekt ...

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Min nye hobby: http://oy-blu.dk/

Fra : Holst

Dato : 13-10-06 07:32

Leonard wrote:

> [...]
> Åbner jeg linket fra mialen i FF får jeg at vide at det ikke kan køre,
> sikkert fordi der ikke kan åbnes et Active-X objekt ...

Jeg blev for nylig bedt om at forny min signatur, fordi den var udløbet.

Det gjorde jeg direkte fra Firefox, og installeringen genkendte, at jeg
brugte Firefox og installerede derefter. Så nu har jeg fået en digital
signatur, som umiddelbart er langt mere integreret i Firefox end tidligere.

Da jeg for et par år siden fik min digital signatur, var det også et
møjsommeligt arbejde at få den flyttet fra IE til Firefox.

Hvis du går til:

http://erhverv.tdc.dk/digital/?csref=_tdc_dk_digitalsignatur

og vælger "Start opdatering" i det lyseblå felt, så vil jeg næste tro,
at din signatur bliver opdateret og installeret i Firefox. Men det er nu
kun et gæt.

Men hvad der så sker med dig signatur i IE, har jeg ingen idé om.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-10-06 09:41

Den 12-10-06 13.16 skrev Leonard følgende:

> Jeg har installeret digital signatur i IE, men vil gerne have den til
> at virke i FF - hvordan gør jeg lige det?

Du skal først eksportere den fra IE og derefter importere den i Firefox.
Start med at eksportere den via denne side:
http://erhverv.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_e_digi_sup_sik_os_eks

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Spareribs: Buskplante, hvis frugter bruges som tilbehør til maden...

Fra : Leonard

Dato : 13-10-06 18:22

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

>Du skal først eksportere den fra IE og derefter importere den i Firefox.
>Start med at eksportere den via denne side:

OK, det virkede, nu er der en fil på min HD.
Men når jeg så vælger at importere den i FF med linket "Importer
signatur" på denne side:
http://erhverv.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_e_digi_sup_sik_is_imp
så åbner den ikke dialogen til at finde frem til filen, men
konstaterer blot med rød skrift at importen ikke lykkedes.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Min nye hobby: http://oy-blu.dk/

Fra : gil

Dato : 13-10-06 19:41

Leonard skrev:

> OK, det virkede, nu er der en fil på min HD.

Præferencer > Avanceret > Vis certifikater >Importer

--
gil