Skærme
Fijala 3554
Teil 1726
Max opløsning 1280x1024?
Fra : Kenneth

Dato : 09-10-06 18:09

Hej

Har lige købt en ny fladskærm Samsung 20" Widescreen 205bw, men kan ikke få
den højere op end 1280x1024 i opløsning.....
Har opdateret til nyeste driver både på grafikkort og skærm men uden held!

Grafikkortet er Geforce fx5500 med 256mb ram

Skærmen er oplyst til en meget højere opløsning

Hvad gør jeg galt?

Mvh
Kenneth

Fra : Mogens

Dato : 09-10-06 20:30

On Mon, 9 Oct 2006 19:08:51 +0200, "Kenneth" <waaf@post.cybercity.dk>
wrote:

> [...]
>
>Grafikkortet er Geforce fx5500 med 256mb ram
>
>Skærmen er oplyst til en meget højere opløsning

Her er hvad jeg gjorde :

1. "Egenskaber for skærm" > Indstillinger
( altså der hvor du sætter opløsningen )

2. Klik på Avanceret

3. Klik på Skærm

4. Fjern flueben ved "Skjul tilstande som ikke . . . . . . "

5. Klik OK

Så burde du kunne vælge masser af højere opløsninger
og sikkert også nogen din skærm ikke kan klare.

mvh Mogens

Fra : Nikolaj W.

Dato : 10-10-06 09:55

> [...]
>
> 2. Klik på Avanceret
>
> 3. Klik på Skærm
>
> 4. Fjern flueben ved "Skjul tilstande som ikke . . . . . . "

Hvis du har dvi, virker det nok ikke, isåtilfælde bliver du nødt til at
'slette' gfx kortet inde i enhedshåndtering, det har jeg været nødt til
for at få mit geforce 7900gtx til at forstå det. Men det er lidt typisk
nvidia, de har altid haft lidt problemer med skærm detection. Har lige
haft en generation af ATI og have vænnet mig lidt til den højere
kvalitet på det punkt, bare det ens tv out aldrig har problemer er
dejligt... Så mit næste kort bliver ati igen...

Fra : Kenneth

Dato : 10-10-06 15:56

Hvis jeg kører alm vga ser det ud til at virke med de nyeste drivere.....

Tak...

Fra : Nikolaj W.

Dato : 10-10-06 21:20

Kenneth wrote:
> Hvis jeg kører alm vga ser det ud til at virke med de nyeste drivere.....
>
> Tak...

Så er det højst sandsynligt det at du skal slette dit gfx kort... Når du
køre dvi låser den muligheden for at override og vælge opløsninger der
er uden for det vesa ddc angiver. Hvis du har mulighed for at bruge dvi,
skal du selvfølgelig det... Det er heller ikke så slemt, du sletter bare
kortet, genstarter og finder windows selv det nødvendige, skærm+gfxkort

Fra : Hans

Dato : 09-10-06 22:43

"Kenneth" <waaf@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Grafikkortet er Geforce fx5500 med 256mb ram
>
> Skærmen er oplyst til en meget højere opløsning

Skærme bruger ikke drivere.