Udprint fra browser
Fra : Lyrik

Dato : 08-10-06 11:31

Jeg søger en løsning der modsvarer Canons Webprint og som kan udskrive en
side i en browser således at den ikke bliver beskåret men kommer ud som
print i SIN HELHED.

Jeg kan ikke finde noget på nettet. det ser ikke ud som om nogen
interesserer sig for dette emne.
Da jeg havde en Canonprinter brugte jeg selvfølgelig deres Webprint, men den
nægter at printe til andre printere end Canon-Øv!

Hvis nogen kunne hjælpe med dette ville jeg blive glad.

Hilsen
Jens

Fra : L.E.P.

Dato : 09-10-06 06:56

Sun, 8 Oct 2006 12:31:07 +0200, skrev "Lyrik" <lyrikFJERN@heaven.dk> :

> [...]
>nægter at printe til andre printere end Canon-Øv!
>
>Hvis nogen kunne hjælpe med dette ville jeg blive glad.

Den nemmeste løsning er at udskrive med papirretningen indstillet til
liggende.

Problemet er jo, at hvis siden bliver skaleret ned så den passer til
stående papirretning, vil det ofte være så småt at det er umuligt at
se hvad der står. Ved liggende er der normalt plads nok, men det
kræver selvfølgelig noget mere papir.

Hilsen Lars

Fra : Lyrik

Dato : 12-10-06 11:54

"L.E.P." <nyheder@SLETplakaten.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> stående papirretning, vil det ofte være så småt at det er umuligt at
> se hvad der står. Ved liggende er der normalt plads nok, men det

+++++++++++++++++++++++
Tak for tilbuddet, men det kan jeg selvfølgelig ikke leve med.))
Efter en yderligere webundersøgelse fandt jeg frem til OKIs webprint utility
som er designet til Internet Explorer 6.
Nu sidder jeg tilfeldigvis med denne browser, da jeg ikke har opgraderet min
XP sp1 til sp2.
Jeg installerede den.
Intet at mærke eller se, men internetsiderne (edbpriser med tilhørende
priser) bliver printet perfekt ud uden at den beskærer priserne i højre
side.
Anbefalelsesværdig.
Nu kunne det være rart at vide om den fungerer i andre browserversioner?
http://www.okidata.com/mkt/html/nf/WebPrintUtility.html

Hilsen
Jens

Fra : L.E.P.

Dato : 12-10-06 12:16

Thu, 12 Oct 2006 12:54:18 +0200, skrev "Lyrik" <lyrikFJERN@heaven.dk>
:

> [...]
>side.
>Anbefalelsesværdig.
>Nu kunne det være rart at vide om den fungerer i andre browserversioner?

Den IE der er i Sp2 er også version 6, så den fungerer sikkert også
der.

Det er ikke en funktion jeg bruger så tit, så jeg vil ikke tilbyde at
undersøge det, men det er der måske andre der vil?

--
Hilsen Lars