Valg af hardware
Fra : M. Andersen

Dato : 22-06-01 18:06

Jeg vil gerne selv prøve at opbygge min computer fra bunden.

Følgende dele har jeg i tankerne:

Mainboard: Asus A7M266
CPU: AMD Athlon T-Bird 1.33GHz/266*
Køler: AMD 1.3+ GHz Cooler
RAM: DDR 256mb
Floppy 3.5": Panasonic 3.5"
HD: IBM DeskStar 60GXP 40Gb UDMA/100
GFX: Asus GF2 v7700 GF2 GTS 32mb/TV-out
SND: SoundBlaster Live! Player 1024
DVD/CD: Pioneer 16/40 Slot-In
CD-RW: LiteOn 12/10/32
Netkort: ???
Kabinet: ???
Power Supp.: ???

Er der nogle der har erfaringer med enkeltdelene?
"Passer" delene sammen, eller bør jeg vælge en anden sammensætning?

Hvis nogen kender en guide e.ling. til samling af computeren, så er jeg
meget interesseret!!!

Mvh
M. Andersen

Fra : raven

Dato : 22-06-01 20:12

On Fri, 22 Jun 2001 19:06:04 +0200, "M. Andersen"
<comfyfox@silkeborg.bib.dk> wrote:

>Jeg vil gerne selv prøve at opbygge min computer fra bunden.
>
>Følgende dele har jeg i tankerne:
>
>Mainboard: Asus A7M266

a7m266 er uden multiplier justering !

tilsvarende gigabyte ga7dx er et bedre valg.
eller epox 8k7a

>CPU: AMD Athlon T-Bird 1.33GHz/266*
> [...]

hmm, noget dyrt noget ! spil ! uff !

>SND: SoundBlaster Live! Player 1024

alt andet end creative giver mindre problemer. f.eks. winfast 3d
>DVD/CD: Pioneer 16/40 Slot-In
>CD-RW: LiteOn 12/10/32
hellere plextor
>Netkort: ???
>Kabinet: ???
codegen med kabinet blæser bagpå anbefales

hilsen

John

>Power Supp.: ???

måske skal der 400 w til ?

Fra : Ryne

Dato : 22-06-01 21:43

> Mainboard: Asus A7M266
Kender det ikke så godt, men har et asus a7v133 og har altid været glad for
asus

> CPU: AMD Athlon T-Bird 1.33GHz/266*
fair nok T-fugl er altid et godt valg

> Køler: AMD 1.3+ GHz Cooler

Intet specifikt???

> RAM: DDR 256mb

Se link i dk.edb.hardware.overclocking om Crucial DDR ram fra UK

> Floppy 3.5": Panasonic 3.5"
> HD: IBM DeskStar 60GXP 40Gb UDMA/100

Top Kvali´ har den selv

> GFX: Asus GF2 v7700 GF2 GTS 32mb/TV-out

> SND: SoundBlaster Live! Player 1024
> DVD/CD: Pioneer 16/40 Slot-In
Sot-in er for fedt, Thumps Up!

> CD-RW: LiteOn 12/10/32

Har den også selv, spiller et hundrede! den bliver du squ nok glad for.....
ja ja nogle sværger til plextor, men de har sikkert ikke prøvet denne her,
også til en god pris

> Netkort: ???
> Kabinet: ???
er selv tilfreds med mit Aasihima WTO3 tror jeg nok det hedder, det er
billig også med en glimrende 300w psu