|
| ComX eller Broadcom Fra : jkaagaard@gmail.com |
Dato : 05-10-06 21:31 |
|
Hey...
Vi er en forening der har fået tilbud fra ComX og Broadcom. (DB er for
dyre.) Hvad skal man vælge?? ComX koster 100kr mere om måneden. For
man hvad man betaler for??
Jens
| |
TBC (05-10-2006)
| Kommentar Fra : TBC |
Dato : 05-10-06 23:42 |
|
jkaagaard@gmail.com skrev:
> Hey...
>
> Vi er en forening der har fået tilbud fra ComX og Broadcom. (DB er for
> dyre.) Hvad skal man vælge?? ComX koster 100kr mere om måneden. For
> man hvad man betaler for??
Jeg har aktuelt internet fra Broadcom i min boligforening. Det fungerer
særdeles udemærket med den produktprofil de kører i dag hvor det
udelukkende er specificerede båndbredder de kører med. Det vil sige
at jeg med den specificerede båndbredde (6/6 Mbit/s) oplever at have
den båndbredde jeg betaler for med meget fine og stabile pingtider på
helt ned til 4-5 ms i online FPS spil på nogle bestemte danske servere
Til gengæld bør du/i efter min overbevisning holde jer langt væk fra
tilbud med uspecificerede båndbredder. Da vi havde det sad alle
brugerne og kunne påvirke hinanden med deres forbrug, hvilket gav
store problemer med ping på nogle tidspunkter på døgnet, og meget
varieret båndbredde afhængigt af hvad andre i foreningen lavede på
den delte og uspecificerede båndbredde.
Men i dag tilbyder broadcom udelukkende specificerede båndbredder,
hvor hver bruger sidder "i sit eget rum / med sin egen garanterede og
specificerede båndbredde" og det produkt er efter min erfaring helt i
top. (hvilket det formentligt også er fra andre tilsvarende udbydere
med denne type produktprofil)
Mvh
TBC
| |
Hans (06-10-2006)
| Kommentar Fra : Hans |
Dato : 06-10-06 00:24 |
|
TBC wrote:
>
> Men i dag tilbyder broadcom udelukkende specificerede båndbredder,
> hvor hver bruger sidder "i sit eget rum / med sin egen garanterede og
> specificerede båndbredde" og det produkt er efter min erfaring helt i
> top. (hvilket det formentligt også er fra andre tilsvarende udbydere
> med denne type produktprofil)
>
Det er samme scenario med ComX. Jeg har endnu ikke oplevet at båndbredden,
uanset tidspunkt, har været lavere end det jeg betaler for, og i min routers
statistik står der p.t. 162 dages oppetid.
Hans
| |
Svend (06-10-2006)
| Kommentar Fra : Svend |
Dato : 06-10-06 06:52 |
|
TBC wrote:
> jkaagaard@gmail.com skrev:
>> Hey...
>>
>> Vi er en forening der har fået tilbud fra ComX og Broadcom. (DB er for
>> dyre.) Hvad skal man vælge?? ComX koster 100kr mere om måneden. For
>> man hvad man betaler for??
>
> Jeg har aktuelt internet fra Broadcom i min boligforening. Det fungerer
> særdeles udemærket med den produktprofil de kører i dag hvor det
> udelukkende er specificerede båndbredder de kører med. Det vil sige
> at jeg med den specificerede båndbredde (6/6 Mbit/s) oplever at have
> den båndbredde jeg betaler for med meget fine og stabile pingtider på
> helt ned til 4-5 ms i online FPS spil på nogle bestemte danske servere
>
Hej
Hvordan er det med broadcom, hvordan er trafikken til de store danske
udbydere(traceroutes) ?
--
Svend
| |
Bjarke Hansen (06-10-2006)
| Kommentar Fra : Bjarke Hansen |
Dato : 06-10-06 09:43 |
|
"TBC" <-sutmin@2night.dk> wrote in message
news:1160088133.560918.181170@m7g2000cwm.googlegroups.com...
jkaagaard@gmail.com skrev:
>
Det vil sige
at jeg med den specificerede båndbredde (6/6 Mbit/s) oplever at have
den båndbredde jeg betaler for med meget fine og stabile pingtider på
helt ned til 4-5 ms i online FPS spil på nogle bestemte danske servere
<
Hvad betaler du så for din 6/6 Mbit? Har du dine egne ip adresser til
rådighed, eller deles IP adresser? Det ser nemlig ud til at den IP du poster
fra er fra en af deres centrale systemer?
Tracing route to pppoe2-ves.broadcom.dk [212.99.255.41]
over a maximum of 30 hops:
1 <1 ms <1 ms <1 ms 81.161.188.2
2 <1 ms <1 ms <1 ms 81.161.166.49
3 <1 ms <1 ms <1 ms 87.72.99.49
4 <1 ms <1 ms <1 ms 87.72.99.34
5 <1 ms <1 ms <1 ms 87.72.98.2
6 <1 ms <1 ms <1 ms 87.72.98.210
7 5 ms <1 ms <1 ms 87.72.98.226
8 1 ms 1 ms 1 ms dix.broadcom.dk [192.38.7.77]
9 1 ms 1 ms 1 ms pppoe2-ves.broadcom.dk [212.99.255.41]
Trace complete.
| |
Svend (06-10-2006)
| Kommentar Fra : Svend |
Dato : 06-10-06 06:51 |
|
jkaagaard@gmail.com wrote:
> Hey...
>
> Vi er en forening der har fået tilbud fra ComX og Broadcom. (DB er for
> dyre.) Hvad skal man vælge?? ComX koster 100kr mere om måneden. For
> man hvad man betaler for??
>
> Jens
>
Hej
Jeg kan godt anbefale comx til internet og telefoni. tv delen har jeg
ingen erfaring med.
--
Svend
| |
Who Know (06-10-2006)
| Kommentar Fra : Who Know |
Dato : 06-10-06 09:06 |
|
<jkaagaard@gmail.com> wrote in message
news:1160080273.546493.73070@m7g2000cwm.googlegroups.com...
Hey...
Vi er en forening der har fået tilbud fra ComX og Broadcom. (DB er for
dyre.) Hvad skal man vælge?? ComX koster 100kr mere om måneden. For
man hvad man betaler for??
Jens
Dette er et meget åbent spørgsmål! hvilken services har i søgt om? Hvad er
jeres behov/forvendtninger etc.
I øvrigt ligner dit spørgsmål meget mit:
BoligNet Erfaringer søges! news:45224403$0$141$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
Kom med nogle flere specifikationer på hvilke oplysninger det er du søger,
så er det nemmere at hjælpe dig/jer.
Til jer som har både BC og ComX hvad er jeres ping / trace tider til USA?
| |
Svend (06-10-2006)
| Kommentar Fra : Svend |
Dato : 06-10-06 10:40 |
|
Who Know wrote:
> Til jer som har både BC og ComX hvad er jeres ping / trace tider til USA?
>
>
se < http://lg.cxnet.dk/>
--
Svend
| |
Who Know (06-10-2006)
| Kommentar Fra : Who Know |
Dato : 06-10-06 11:40 |
|
Ser ikke særligt godt ud :(
Looking Glass
from 87.52.171.131
--------------------------------------------------------------------------------
Looking Glass function: ping for target: freebsd.org via: ipv4 (if
applicable)
Target hostname: freefall.freebsd.org; Target IPno: 216.136.204.21
System command: /bin/ping -c10 -W2 freebsd.org
--------------------------------------------------------------------------------
PING freebsd.org (216.136.204.21) 56(84) bytes of data.
64 bytes from freefall.freebsd.org (216.136.204.21): icmp_seq=1 ttl=43
time=171 ms
64 bytes from freefall.freebsd.org (216.136.204.21): icmp_seq=2 ttl=43
time=171 ms
64 bytes from freefall.freebsd.org (216.136.204.21): icmp_seq=3 ttl=43
time=171 ms
64 bytes from freefall.freebsd.org (216.136.204.21): icmp_seq=4 ttl=43
time=171 ms
64 bytes from freefall.freebsd.org (216.136.204.21): icmp_seq=5 ttl=43
time=171 ms
64 bytes from freefall.freebsd.org (216.136.204.21): icmp_seq=6 ttl=43
time=171 ms
64 bytes from freefall.freebsd.org (216.136.204.21): icmp_seq=7 ttl=43
time=171 ms
64 bytes from freefall.freebsd.org (216.136.204.21): icmp_seq=8 ttl=43
time=171 ms
64 bytes from freefall.freebsd.org (216.136.204.21): icmp_seq=9 ttl=43
time=171 ms
64 bytes from freefall.freebsd.org (216.136.204.21): icmp_seq=10 ttl=43
time=171 ms
--- freebsd.org ping statistics ---
10 packets transmitted, 10 received, 0% packet loss, time 8999ms
rtt min/avg/max/mdev = 171.007/171.232/171.425/0.344 ms
repeat reload
--------------------------------------------------------------------------------
Looking Glass v20060212
Med ved jo så også godt at ping og trace packer er nedprioriteret i routerne
på den anden side af vandet
I øvrigt bruger den jo min egne forbindelse og ikke Comx's forbindelse :/
"Svend" <2@lazy.dk> wrote in message
news:4526245e$0$49198$14726298@news.sunsite.dk...
> Who Know wrote:
>
>> Til jer som har både BC og ComX hvad er jeres ping / trace tider til
>> USA?
>
> se < http://lg.cxnet.dk/>
>
> --
> Svend
| |
Bjarke Hansen (07-10-2006)
| Kommentar Fra : Bjarke Hansen |
Dato : 07-10-06 13:43 |
|
"Who Know" <jr_115@hotmail.com> wrote in message
news:4526327b$0$178$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> I øvrigt bruger den jo min egne forbindelse og ikke Comx's forbindelse :/
Nej det skrives der godtnok, fra IP adresse.. Det er vel forkert
formuleret... det er jo fra comx´s system... Jeg har også de 171ms til den
der server. TDC har vist ca. 145ms
| |
Asbjorn Hojmark (06-10-2006)
| Kommentar Fra : Asbjorn Hojmark |
Dato : 06-10-06 12:04 |
|
On 5 Oct 2006 13:31:13 -0700, jkaagaard@gmail.com wrote:
> Vi er en forening der har fået tilbud fra ComX og Broadcom. (DB er
> for dyre.) Hvad skal man vælge?? ComX koster 100kr mere om måneden.
> For man hvad man betaler for??
Du har ikke defineret nogen krav, så der er ingen, der forholde sig
til, om Dansk Bredbånd virkelig er for dyre, eller ComX er de ekstra
penge værd. Hvis der ikke er nogen krav, og heller ingen pris, bliver
det let en ret meningsløs sammenligning mellem pærer og bananer.
Om det er det samme produkt man får fra Dansk Bredbånd, ComX og
Broadcom? Nej, det er det ikke.
-A
(Der er konsulent i Conscia og bl.a. arbejder med nogle af de 'nye'
service providers).
| |
TBC (06-10-2006)
| Kommentar Fra : TBC |
Dato : 06-10-06 12:43 |
|
Bjarke Hansen skrev:
> Hvad betaler du så for din 6/6 Mbit?
Jeg betal-TE 229 kr, aktuelt betaler jeg 49 kr for en (grrr! delt og
uspecificeret forbindelse op til 2/2 Mbit/s)
Broadcoms prisstruktur afhænger af foreningens opkobling, vores er
aktuelt FWA, fiber kan være billigere. Jævnfør evt. prisstrukturen
på deres hjemmeside: http://www.bcbnet.dk/ --> vælg "internet"
I dag findes det uspecificerede produkt HELDIGVIS ikke længere i
Broadcoms abbonement. Historien er den kedelige at det er min forenings
skyld, ikke Broadcoms, da foreningen efter en lykkelig tid med de
specificerede båndbredder pludselig insisterede på at holde sig til
den oprindelige kontrakt med uspecificeret forbindelse til alle til 49
kr, selv om det er noget juks, og noget Broadcom er kede af at skulle
ligge navn til den dag i dag. Det skyldet at dem der altid har betalt
49 enten har den uspecificerede som fra starten, eller en specificeret
på 512/512 til samme penge. De følte sig vel snydt da den nye
prissturktur opstod uden uspecificeret forbindelse, da Broadcom ikke
længere ønskede at ligge navn til det juks. Sandheden nok er at alle
ville have en bedre og mere velfungerende internetforbindelse med
specificeret båndbredde. Selv ville jeg med mine aktuelle 49 kr, helt
klart fortrække den specificerede da det helt sikker ville give mig
ordentlig ping igen hele døgnet rundt som tidligere.
Vi er i øvrigt i gang med at søge tilbud på fiber. Jeg er selv
kommet i internetudvalget, efter min klagesang over den uspecificerede
forbindelse på sidste foreningsmøde, hvor der tilfædligvis var en
der havde foreslået fiberforbindelse, da det ville give mulighed for
specificerede forbindelser op til 20/20 Mbit/s, i modsætning til FWA
hvor den højeste specificerede forbindelse (hvis foreningen ikke selv
havde spændt ben) er 6/6 Mbit/s
> Har du dine egne ip adresser til
> rådighed, eller deles IP adresser?
Jeg HAVDE min egen offentlige IP. Det er der mulighed for, mod en
merpris på 25 kr/md for alle der har en forbindelse på mindst
1Mbit/s, og som ønsker en fuld transperent offentlig IP uden om den
centrale firewall.
> Det ser nemlig ud til at den IP du poster
> fra er fra en af deres centrale systemer?
Godt set, jævnfør ovenstående. Jeg tænkte jeg ville spare historien
om MIN egen forenings fuck-up, som ret beset ikke har det store med
Broadcom eller deres aktuelle tilbud og produkter at gøre.
TBC
| |
TBC (06-10-2006)
| Kommentar Fra : TBC |
Dato : 06-10-06 12:55 |
|
Svend skrev:
> Hvordan er det med broadcom, hvordan er trafikken til de store danske
> udbydere(traceroutes) ?
Med de nuværende specificerede produkter ganske jævn og godt døgnet
rundt. Aktuelt sidder jeg desværre på en uspecificeret forbindelse,
som særligt på nogle tidspunkter af døgnet kan være pisse
irriterende, og umulig at spille FPS online med. (jævnfør mit svar
til Bjarke Hansen)
Aktuelt ser det sådan ud:
Sporer rute til www.tdc.dk [80.160.79.24]
over et maksimum af 30 hop:
1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.0.1
2 * * * Anmodning fik timeout.
3 5 ms 5 ms 4 ms geth0-100.gtx00-ves.broadcom.dk
[212.99.255.33]
4 4 ms 4 ms 4 ms geth0-030.gtx00-taa.broadcom.dk
[212.99.255.214]
5 5 ms 4 ms 5 ms sl-gw10-cop-10-1.sprintlink.net
[160.81.167.233]
6 4 ms 5 ms 5 ms sle-teledanm-3-0.sprintlink.net
[80.77.65.166]
7 5 ms 5 ms 4 ms pos1-0-1.2488M.albnxg1.ip.tele.dk
[83.88.12.73]
8 7 ms 8 ms 7 ms pos6-0.2488M.hcnxg1.ip.tele.dk
[83.88.1.18]
9 7 ms 8 ms 6 ms pos5-0.2488M.sbytdi4nxg2.ip.tele.dk
[83.88.12.11
4]
10 8 ms 9 ms 7 ms ge1-2.1000M.u2.opa.tdk.net
[62.243.72.89]
11 7 ms 8 ms 7 ms ge2-16.1000M.d6.opa.tdk.net
[195.41.33.74]
12 * ge2-16.1000M.d6.opa.tdk.net [195.41.33.74] rapporter:
Modtagernet
ikke tilgængeligt.
Sporer rute til tele2.dk [130.227.54.104]
over et maksimum af 30 hop:
1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.0.1
2 * * * Anmodning fik timeout.
3 5 ms 3 ms 3 ms geth0-100.gtx00-ves.broadcom.dk
[212.99.255.33]
4 4 ms 3 ms 4 ms geth0-030.gtx00-taa.broadcom.dk
[212.99.255.214]
5 5 ms 4 ms 4 ms sl-gw10-cop-10-1.sprintlink.net
[160.81.167.233]
6 4 ms 6 ms 5 ms sle-tele2-2-0.sprintlink.net
[80.77.65.18]
7 5 ms 5 ms 4 ms pos5-0.val1-core.dk.tele2.com
[130.228.18.57]
8 6 ms 5 ms 5 ms ge49.val-uni2-a.bb.uni2.net
[130.227.247.14]
9 * * * Anmodning fik timeout.
10 * * * Anmodning fik timeout.
11 * * .........................osv osv
Sporer rute til dweb-01.cybercity.dk [212.242.45.82]
over et maksimum af 30 hop:
1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.0.1
2 * * * Anmodning fik timeout.
3 5 ms 5 ms 3 ms geth0-100.gtx00-ves.broadcom.dk
[212.99.255.33]
4 4 ms 5 ms 4 ms geth0-2.cr1-khk.ip.cybercity.dk
[192.38.7.36]
5 7 ms 42 ms 7 ms pos4-1.cr1-by.ip.cybercity.dk
[212.242.6.174]
6 8 ms 6 ms 6 ms geth0-1.ar1-by.ip.cybercity.dk
[212.242.18.139]
7 7 ms 8 ms 7 ms geth0-2.er1-oers.ip.cybercity.dk
[212.242.6.106]
8 7 ms 6 ms 8 ms fxp0.fnord2-oers.ip.cybercity.dk
[212.242.4.197]
9 * * * Anmodning fik timeout.
10 * * * Anmodning fik timeout.
11 * OSV OSV
Sporer rute til dweb-01.cybercity.dk [212.242.45.82]
over et maksimum af 30 hop:
C:\Documents and Settings\DVB>tracert www.arrownet.dk
Sporer rute til www.arrownet.dk [62.61.131.6]
over et maksimum af 30 hop:
1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.0.1
2 * * * Anmodning fik timeout.
3 4 ms 5 ms 4 ms geth0-100.gtx00-ves.broadcom.dk
[212.99.255.33]
4 3 ms 4 ms 5 ms
fet00-00-00.faeth.ro00.back.aelv0012800.dk.arrow
net.dk [192.38.7.64]
5 5 ms 5 ms 5 ms
62.61.128.66.generic-hostname.arrownet.dk [62.61
..128.66]
6 4 ms 7 ms 5 ms sc00-kol.arrownet.dk [62.61.128.69]
7 5 ms 4 ms 5 ms cust-www1.arrownet.dk [62.61.131.6]
Sporing fuldført.
TBC
| |
TBC (06-10-2006)
| Kommentar Fra : TBC |
Dato : 06-10-06 13:02 |
|
Who Know skrev:
> Til jer som har både BC og ComX hvad er jeres ping / trace tider til USA?
Eksempelvis:
C:\Documents and Settings\DVB>tracert www.abc.com
Sporer rute til abc.com [199.181.132.250]
over et maksimum af 30 hop:
1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.0.1
2 * * * Anmodning fik timeout.
3 5 ms 4 ms 4 ms geth0-100.gtx00-ves.broadcom.dk
[212.99.255.33]
4 4 ms 4 ms 4 ms geth0-030.gtx00-taa.broadcom.dk
[212.99.255.214]
5 5 ms 4 ms 5 ms sl-gw10-cop-10-1.sprintlink.net
[160.81.167.233]
6 5 ms 4 ms 5 ms sl-bb20-cop-8-0.sprintlink.net
[80.77.64.37]
7 82 ms 82 ms 82 ms sl-bb21-msq-10-0.sprintlink.net
[144.232.19.29]
8 81 ms 81 ms 81 ms sl-bb20-msq-15-0.sprintlink.net
[144.232.9.109]
9 83 ms 83 ms 84 ms sl-bb25-nyc-6-0.sprintlink.net
[144.232.20.75]
10 108 ms 106 ms 107 ms sl-bb24-chi-2-0.sprintlink.net
[144.232.9.156]
11 106 ms 105 ms 105 ms sl-bb25-chi-15-0.sprintlink.net
[144.232.26.81]
12 151 ms 150 ms 151 ms sl-bb20-sea-1-0.sprintlink.net
[144.232.20.85]
13 150 ms 149 ms 150 ms sl-gw11-sea-7-0.sprintlink.net
[144.232.6.126]
14 150 ms 150 ms 151 ms sl-disne-3-0.sprintlink.net
[144.232.219.254]
15 * * * Anmodning fik timeout.
16 150 ms 150 ms 149 ms touchstonepictures.go.com
[199.181.132.250]
Sporing fuldført.
C:\Documents and Settings\DVB>tracert www.foxnews.com
Sporer rute til a20.g.akamai.net [80.67.86.206]
over et maksimum af 30 hop:
1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.0.1
2 * * * Anmodning fik timeout.
3 4 ms 4 ms 4 ms geth0-100.gtx00-ves.broadcom.dk
[212.99.255.33]
4 4 ms 4 ms 4 ms
Broadcom.COP-1-eth000-102.dk.lambdanet.net [81.2
09.173.65]
5 14 ms 16 ms 16 ms HAN-7-pos020.de.lambdanet.net
[81.209.173.25]
6 19 ms 21 ms 19 ms DUS-2-pos710.de.lambdanet.net
[217.71.105.126]
7 23 ms 22 ms 23 ms AMS-2-pos200.nl.lambdanet.net
[82.197.128.30]
8 25 ms 23 ms 29 ms amsixnap.netarch.akamai.com
[195.69.144.168]
9 22 ms 22 ms 22 ms 80.67.86.206
Sporing fuldført.
....Hmm, er www.foxnews.com ikke i New York hvor stationen hører
hjemme?
TBC
| |
Asbjorn Hojmark (06-10-2006)
| Kommentar Fra : Asbjorn Hojmark |
Dato : 06-10-06 13:05 |
|
On 6 Oct 2006 05:01:58 -0700, "TBC" <-sutmin@2night.dk> wrote:
> ...Hmm, er www.foxnews.com ikke i New York hvor stationen hører
> hjemme?
Nej, det er (som det fremgår af trace'en) hosted i Akamais net. Lidt
firkantet kan man sige, de sørger for, man kommer til den 'nærmeste'
server.
-A
| |
jkaagaard@gmail.com (10-10-2006)
| Kommentar Fra : jkaagaard@gmail.com |
Dato : 10-10-06 10:45 |
|
Tusind tak for alle jeres indlæg. I bestyrelsen er ikke blevet
enigehed om hvilken kontrakt vi skal vi skal vælge. Derfor bliver
begge kontrakter desværre sendt til afstemning. Det der er blevet
diskuteret i bestyrelsen er om man tør satse på Broadcom , da det jo
er et lille firma uden den vilde kapital i ryggen.
Det er første gang jeg benytter "grupper", så er det muligt at ændre
udløbsdatoen, som nogen skriver er den 13 oktober?
Mvh Jens
Asbjorn Hojmark skrev:
> On 5 Oct 2006 13:31:13 -0700, jkaagaard@gmail.com wrote:
>
> > Vi er en forening der har fået tilbud fra ComX og Broadcom. (DB er
> > for dyre.) Hvad skal man vælge?? ComX koster 100kr mere om måneden.
> > For man hvad man betaler for??
>
> Du har ikke defineret nogen krav, så der er ingen, der forholde sig
> til, om Dansk Bredbånd virkelig er for dyre, eller ComX er de ekstra
> penge værd. Hvis der ikke er nogen krav, og heller ingen pris, bliver
> det let en ret meningsløs sammenligning mellem pærer og bananer.
>
> Om det er det samme produkt man får fra Dansk Bredbånd, ComX og
> Broadcom? Nej, det er det ikke.
>
> -A
> (Der er konsulent i Conscia og bl.a. arbejder med nogle af de 'nye'
> service providers).
| |
TBC (11-10-2006)
| Kommentar Fra : TBC |
Dato : 11-10-06 00:45 |
|
jkaagaard@gmail.com skrev:
> Tusind tak for alle jeres indlæg. I bestyrelsen er ikke blevet
> enigehed om hvilken kontrakt vi skal vi skal vælge. Derfor bliver
> begge kontrakter desværre sendt til afstemning.
Hvorfor er det desværre? Det er da meget demokratisk, og vel netop
meningen med beboerdemokrati?
> Det der er blevet
> diskuteret i bestyrelsen er om man tør satse på Broadcom , da det jo
> er et lille firma uden den vilde kapital i ryggen.
Broadcom er nu svjv sammen med ComX, A+ og Dansk Bredbånd blandt de
største inden for denne type produktprofil, og blandt dem der har
deres eget landsdækkende net som de også lader andre mindre firmaer
leje sig ind på.
De lille firmaer i forbindelse med internet til boligforeninger er nok
snarere firmaer som FasCom, Netgroup, Connect-me mv.
TBC
| |
Martin Schultz (11-10-2006)
| Kommentar Fra : Martin Schultz |
Dato : 11-10-06 08:32 |
|
TBC <-sutmin@2night.dk> skrev 2006-10-10:
> Broadcom er nu svjv sammen med ComX, A+ og Dansk Bredbånd blandt de
> største inden for denne type produktprofil, og blandt dem der har
> deres eget landsdækkende net som de også lader andre mindre firmaer
> leje sig ind på.
Tankevækkende læsning om broadcom:
http://www.computerworld.dk/art/25206?a=block&i=22
Martin
--
Besøg http://linux.adsltips.dk hvor du finder
guides til linux på dansk.
Alt jeg skriver på usenet er mine egne personlige meninger
med mindre andet er angivet.
| |
8270 (11-10-2006)
| Kommentar Fra : 8270 |
Dato : 11-10-06 10:48 |
| | |
Mikkel Blanné (11-10-2006)
| Kommentar Fra : Mikkel Blanné |
Dato : 11-10-06 15:32 |
|
8270 wrote:
> Martin Schultz wrote:
>>
>> Tankevækkende læsning om broadcom:
>> http://www.computerworld.dk/art/25206?a=block&i=22
>>
> Er der ikke løbet temmelig meget vand i stranden siden 17 September 2004?
Jo, det er der, men jeg ved ikke om Broadcom har opdaget det. Jeg fandt
aldrig en historie om at de nu havde betalt for licensen. Vores
boligforening har haft Broadcom siden Kabelnettet blev overtaget af dem.
Kabelnettet var skidt, men Broadcom er ikke meget bedre.
I praksis virker forbindelsen (FWA) fint for det meste, men en gang i
mellem er den altså nede uden at man nogensinde finder ud af hvorfor. Vi
har nu 512/512 specificeret, som blev ændret automatisk fra
uspecificeret 2Mb/2Mb uden at underrette nogen. Godt nok er hastigheden
blevet bedre i spidsbelastningsperioder, men godt er det nu ikke. Før
var der i det mindste 2Mb en god del af døgnet. Så jeg giver ikke meget
for "specificeret".
Mit største problem med Broadcom er at informationsniveauet er
fantastisk elendigt. Man hører aldrig noget, og man kan ikke komme i
kontakt med supporten eller også ved de ikke mere end én selv. Frem for
alt kan man ikke komme i kontakt med dem uden for almindelig åbningstid,
heller ikke ved nedbrud. Og de problemer som jeg har opdaget kommer
stort set aldrig til at stå på driftstatussiden.
Broadcom overtog driften af Kabelnettets servere, men de misligholder
dem. Da smtpserveren (som vi alle brugte, for vi havde ikke hørt noget
andet) var nede i længere tid, fik jeg det råd af telefonsupporten at
jeg skulle skifte til Broadcoms "rigtige" mailserver. Fint, det virkede,
men hvad med alle de andre kunder??
Det virker ikke som om de har en døgnvagt til at tage sig af tekniske
problemer, for vi har flere gange været uden internet en hel weekend
fordi det er gået ned om fredagen. En gang var det fra skærtorsdag til
tirsdag efter påske. Tja, så får man da set familien ;) Én gang var der
en acceptabel grund til nedbrud: Isslag på antennen til det blev tøvejr :)
Alt i alt tror jeg man får hvad man betaler for, så jeg ville overveje
de dyrere løsninger en ekstra gang.
/Mikkel
| |
Niklas Petersen (11-10-2006)
| Kommentar Fra : Niklas Petersen |
Dato : 11-10-06 18:11 |
|
Mikkel Blanné wrote:
>
> I praksis virker forbindelsen (FWA) fint for det meste, men en gang i
> mellem er den altså nede uden at man nogensinde finder ud af hvorfor. Vi
> har nu 512/512 specificeret, som blev ændret automatisk fra
> uspecificeret 2Mb/2Mb uden at underrette nogen. Godt nok er hastigheden
> blevet bedre i spidsbelastningsperioder, men godt er det nu ikke. Før
> var der i det mindste 2Mb en god del af døgnet. Så jeg giver ikke meget
> for "specificeret".
Hvordan mener du at det ikke er "godt nu"? Får du ikke de 512 kbit i
spidsbelastningsperioder, dårlige pingtider eller andet?
Hvor tit vil du mene I har oplevet nedetid?
> Det virker ikke som om de har en døgnvagt til at tage sig af tekniske
> problemer, for vi har flere gange været uden internet en hel weekend
> fordi det er gået ned om fredagen. En gang var det fra skærtorsdag til
> tirsdag efter påske. Tja, så får man da set familien ;) Én gang var der
> en acceptabel grund til nedbrud: Isslag på antennen til det blev tøvejr :)
Hvad står der I Jeres serviceaftale? Jeg kunne sagtens forestille mig,
at Broadcom ikke har service udenfor normal åbningstid, hvis I ikke
betaler for det. Hvis I gør det, lyder det lidt vildt at I har haft så
lang nedetid.
Jeg går og venter på et tilbud fra Broadcom til vores eksisterende anlæg
og vil da gerne høre folks erfaringer med dem. Det er umiddelbart mit
indtryk at det har været hårdt at overtage kabelnettets anlæg og kunder,
men at de har meget godt styr på det nu og de har indset at man ikke kan
levere ordentlig kvalitet med delte/uspecificerede linier.
Mvh,
Niklas
| |
Who Know (15-10-2006)
| Kommentar Fra : Who Know |
Dato : 15-10-06 23:19 |
|
Inden du skriver meget mere om Broadcom og FWA løsninger, skal du jo huske
at BC ikke levere FWA løsninger mere, og at de har haft kontakt med alle
kunder som de har overtaget med en FWA løsning, om at omligge det til kabel.
/Jokaim Reck
"Mikkel Blanné" <dontspam_blanne_@_ankiro.dk> wrote in message
news:452d0050$0$138$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> 8270 wrote:
>> Martin Schultz wrote:
>>>
>>> Tankevækkende læsning om broadcom:
>>> http://www.computerworld.dk/art/25206?a=block&i=22
>>>
>> Er der ikke løbet temmelig meget vand i stranden siden 17 September 2004?
>
> Jo, det er der, men jeg ved ikke om Broadcom har opdaget det. Jeg fandt
> aldrig en historie om at de nu havde betalt for licensen. Vores
> boligforening har haft Broadcom siden Kabelnettet blev overtaget af dem.
> Kabelnettet var skidt, men Broadcom er ikke meget bedre.
>
> I praksis virker forbindelsen (FWA) fint for det meste, men en gang i
> mellem er den altså nede uden at man nogensinde finder ud af hvorfor. Vi
> har nu 512/512 specificeret, som blev ændret automatisk fra uspecificeret
> 2Mb/2Mb uden at underrette nogen. Godt nok er hastigheden blevet bedre i
> spidsbelastningsperioder, men godt er det nu ikke. Før var der i det
> mindste 2Mb en god del af døgnet. Så jeg giver ikke meget for
> "specificeret".
>
> Mit største problem med Broadcom er at informationsniveauet er fantastisk
> elendigt. Man hører aldrig noget, og man kan ikke komme i kontakt med
> supporten eller også ved de ikke mere end én selv. Frem for alt kan man
> ikke komme i kontakt med dem uden for almindelig åbningstid, heller ikke
> ved nedbrud. Og de problemer som jeg har opdaget kommer stort set aldrig
> til at stå på driftstatussiden.
>
> Broadcom overtog driften af Kabelnettets servere, men de misligholder dem.
> Da smtpserveren (som vi alle brugte, for vi havde ikke hørt noget andet)
> var nede i længere tid, fik jeg det råd af telefonsupporten at jeg skulle
> skifte til Broadcoms "rigtige" mailserver. Fint, det virkede, men hvad med
> alle de andre kunder??
>
> Det virker ikke som om de har en døgnvagt til at tage sig af tekniske
> problemer, for vi har flere gange været uden internet en hel weekend fordi
> det er gået ned om fredagen. En gang var det fra skærtorsdag til tirsdag
> efter påske. Tja, så får man da set familien ;) Én gang var der en
> acceptabel grund til nedbrud: Isslag på antennen til det blev tøvejr :)
>
> Alt i alt tror jeg man får hvad man betaler for, så jeg ville overveje de
> dyrere løsninger en ekstra gang.
>
> /Mikkel
| |
Stine (18-10-2006)
| Kommentar Fra : Stine |
Dato : 18-10-06 22:47 |
|
"Who Know" <jr_115@hotmail.com> wrote in message
news:4532b3ad$0$3456$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Inden du skriver meget mere om Broadcom og FWA løsninger, skal du jo huske
> at BC ikke levere FWA løsninger mere, og at de har haft kontakt med alle
> kunder som de har overtaget med en FWA løsning, om at omligge det til
> kabel.
>
> /Jokaim Reck
>
Hej Jokaim.
Broadcom, - og herunder Broadcom Bolignet - leverer både via FWA, Radiokæde
og fiber.
Det har ikke nødvendigvis noget med størrelsen på foreningen at gøre. Ganske
små foreningen (<20 husstande) kan ønske en fiberløsning, mens der kan være
større (>300), som ønsker FWA. Det er op til den enkelte forening.
/Stine
- tilknyttet Broadcom.
| |
Asbjorn Hojmark (18-10-2006)
| Kommentar Fra : Asbjorn Hojmark |
Dato : 18-10-06 23:19 |
|
On Wed, 18 Oct 2006 23:47:09 +0200, "Stine" <d@rmer.dk> wrote:
> /Stine
> - tilknyttet Broadcom.
"Tilknyttet"? Det må da vist være (gårs)dagens underdrivelse.
"CEO" er vist nogenlunde dækkende.
-A
--
Hvis du beskyttes af den 'gratis' spam-udsender til privatbrugere,
beskyttes du også mod svar fra mig. Jeg filtrerer de indlæg bort.
| |
Claus Tersgov (05-11-2006)
| Kommentar Fra : Claus Tersgov |
Dato : 05-11-06 10:26 |
|
>>Mikkel Blanné<< griflede:
> Alt i alt tror jeg man får hvad man betaler for, så jeg ville overveje
> de dyrere løsninger en ekstra gang.
100% enig!
Gå langt uden om Broadcom, de er ikke besværet og pengene værd!
Claus
| |
TBC (12-10-2006)
| Kommentar Fra : TBC |
Dato : 12-10-06 01:33 |
|
Mikkel Blanné skrev:
> Jo, det er der, men jeg ved ikke om Broadcom har opdaget det. Jeg fandt
> aldrig en historie om at de nu havde betalt for licensen.
Hvis i og mange andre stadig har FWA fra Broadcom, så prøv at ligge 2
og 2 sammen
....Det kunne selvsagt ikke fortsætte hvis der ikke blev betalt licens
når der har været en politisag tilbage for flere år siden
> I praksis virker forbindelsen (FWA) fint for det meste, men en gang i
> mellem er den altså nede uden at man nogensinde finder ud af hvorfor. Vi
> har nu 512/512 specificeret, som blev ændret automatisk fra
> uspecificeret 2Mb/2Mb uden at underrette nogen. Godt nok er hastigheden
> blevet bedre i spidsbelastningsperioder, men godt er det nu ikke. Før
> var der i det mindste 2Mb en god del af døgnet. Så jeg giver ikke meget
> for "specificeret".
Pris dig lykkelig for den specificerede forbindelse, det er også i
større og større grad denne type forbindelser men ser de fleste
selskaber der tilbyder bredbånd til boligforeninger tilbyde brugerne i
dag.
....Og det med god grund da er konfigureret anderledes i routerudstyret
og virker langt bedre end de uspecificerede "huller" man sad og delte
med naboerne før med. Vi har også haft hhv uspecificerede og
specificerede forbindelser i vores forening. Performance på de 2
løsninger er som dag og nat. Den specificerede løsning virker med
eventyrligt gode ping tider, mens det ofte er direkte umuligt at spille
FPS online med den uspecificerede, hvor man deler samme uspecificerede
hul med naboer.
> Det virker ikke som om de har en døgnvagt til at tage sig af tekniske
> problemer, for vi har flere gange været uden internet en hel weekend
> fordi det er gået ned om fredagen. En gang var det fra skærtorsdag til
> tirsdag efter påske. Tja, så får man da set familien ;) Én gang var der
> en acceptabel grund til nedbrud: Isslag på antennen til det blev tøvejr :)
Det har de ifølge de oplysninger de har givet os om deres "Udvidet
fiberløsning". Men de har 2 forskellige løsninger. Hvis udstyret
installeret i foreningen er foreningens eget kan det f.eks være
serviceret af andre. I vores forenings tilfælde er det netop sådan
det hænger sammen. Der servicerer et tredie firma vores udstyr, og er
det der problemet er, afhænger det altså af dette firmas service
ordning.
> Alt i alt tror jeg man får hvad man betaler for, så jeg ville overveje
> de dyrere løsninger en ekstra gang.
Ifølge min erfaring virder det upåklageligt, sålænge hastihederne
blot er specificerede (jeg havde en specificeret 6/6 Mbit/s)
TBC
| |
Claus Tersgov (05-11-2006)
| Kommentar Fra : Claus Tersgov |
Dato : 05-11-06 10:28 |
|
>>TBC<< griflede:
> Ifølge min erfaring virder det upåklageligt, sålænge hastihederne
> blot er specificerede (jeg havde en specificeret 6/6 Mbit/s)
OG min erfaring er at det IKKE virker. Man får IKKE hvad man betaler for!
Hvor sidder man egentlig og får den ide, at du slet ikke er kunde med
derimod ansat/involveret i broadcom?
Claus
| |
Asbjorn Hojmark (05-11-2006)
| Kommentar Fra : Asbjorn Hojmark |
Dato : 05-11-06 18:30 |
|
On Sun, 5 Nov 2006 10:28:29 +0100, "Claus Tersgov"
<nospamnews@tersgov.dk> wrote:
> Hvor sidder man egentlig og får den ide, at du slet ikke er kunde
> med derimod ansat/involveret i broadcom?
På Merløsevej 15 i Brønshøj?
"TBC" har fortalt, hvad hans forhold til Broadcom er. (Han har en
forbindelse hos dem).
Du har kun 'bidraget' med at mistænkeliggøre "TBC" og talt skidt om
Broadcom, men ikke fortalt noget om dit eget erfaringsgrundlag for at
gøre det.
-A
--
Hvis du beskyttes af den 'gratis' spam-udsender til privatbrugere,
beskyttes du også mod svar fra mig. Jeg filtrerer de indlæg bort.
| |
Claus Tersgov (11-11-2006)
| Kommentar Fra : Claus Tersgov |
Dato : 11-11-06 07:20 |
|
>>Asbjorn Hojmark<< griflede:
> Du har kun 'bidraget' med at mistænkeliggøre "TBC" og talt skidt om
> Broadcom, men ikke fortalt noget om dit eget erfaringsgrundlag for at
> gøre det.
At virksomheden blæser hånligt på landets lovgivning og således begår
ulovligheder er da rigeligt..
Det mener du måske ikke er kritisabelt?
Claus
| |
Asbjorn Hojmark (11-11-2006)
| Kommentar Fra : Asbjorn Hojmark |
Dato : 11-11-06 08:42 |
|
On Sat, 11 Nov 2006 07:19:50 +0100, "Claus Tersgov"
<nospamnews@tersgov.dk> wrote:
>> Du har kun 'bidraget' med at mistænkeliggøre "TBC" og talt skidt om
>> Broadcom, men ikke fortalt noget om dit eget erfaringsgrundlag for at
>> gøre det.
> At virksomheden [...]
Og det har du stadig ikke.
-A
--
Hvis du beskyttes af den 'gratis' spam-udsender til privatbrugere,
beskyttes du også mod svar fra mig. Jeg filtrerer de indlæg bort.
| |
TBC (16-10-2006)
| Kommentar Fra : TBC |
Dato : 16-10-06 12:47 |
|
Who Know skrev:
> Inden du skriver meget mere om Broadcom og FWA løsninger, skal du jo huske
> at BC ikke levere FWA løsninger mere, og at de har haft kontakt med alle
> kunder som de har overtaget med en FWA løsning, om at omligge det til kabel.
Hmm. Det lyder ikke som overenstemmende med de faktiske forhold. Vores
forening har fortsat FWA fra Broadcom bolignet, og vi har blot fået et
*tilbud* om fiber tilslutning, men det udelukkende fordi vi for ganske
nyligt selv har bedt om det, da vi er ved at vokse fra FWA i
brugertilslutninger og forbrug. Og vi er enda en relativt stor forening
med knap 300 husstande, og vel derfor ikke helt uinteressante for en
udbyder.
På deres hjemmeside ( http://www.bcbnet.dk/ -> Produkter -> internet)
står i øvrigt også nedenstående, og fra ændringer i teksten kan
jeg genkende at den såmænd er ganske nyligt opdateret:
"Med en standardløsning fra Broadcom Bolignet sker leverance enten via
FWA, Radiokæde eller fiber. Denne løsning henvender sig til
foreninger, som allerede har egen servicepartner til drift af
foreningens netværk."
At Broadcom i forbindelse med etablering af nye kunder så helst
tilbyder "Udvidet fiberløsning" tror jeg så ikke at der hersker nogen
tvivl om. Men laver foreningen, også selv om installationen er ny, sit
eget netværk, så sælger Broadcom Bolignet altså fortsat
"standardløsningen" til dem der vil have det til deres eget lokale
netværk.
TBC
| |
TBC (19-10-2006)
| Kommentar Fra : TBC |
Dato : 19-10-06 20:43 |
|
Asbjorn Hojmark skrev:
> On Wed, 18 Oct 2006 23:47:09 +0200, "Stine" <d@rmer.dk> wrote:
>
> > /Stine
> > - tilknyttet Broadcom.
>
> "Tilknyttet"? Det må da vist være (gårs)dagens underdrivelse.
> "CEO" er vist nogenlunde dækkende.
I så bør man da blot med større sikkerhed kunne regne med at
oplysningerne der gives har større validitet, og er overenstemmelse
med de faktiske forhold, da hun må være i en position til *vide* hvad
der er tilfældet. Så det kan vi som usenet brugere dårligt beklage.
Jo flere der gider at deltage i grupperne, desto bedre.
TBC
| |
Asbjorn Hojmark (20-10-2006)
| Kommentar Fra : Asbjorn Hojmark |
Dato : 20-10-06 06:44 |
|
On 19 Oct 2006 12:43:10 -0700, "TBC" <-sutmin@2night.dk> wrote:
>>> /Stine
>>> - tilknyttet Broadcom.
>> "Tilknyttet"? Det må da vist være (gårs)dagens underdrivelse.
>> "CEO" er vist nogenlunde dækkende.
> Så det kan vi som usenet brugere dårligt beklage.
Det gør jeg skam heller ikke. Jeg glæder mig altid, når folk med
faktuel viden deltager i grupperne. Min kommentar skyldtes primært, at
jeg ikke syntes, det fremgik særlig klart, hvilken vægt der lå bag
ordene.
-A
| |
TBC (07-11-2006)
| Kommentar Fra : TBC |
Dato : 07-11-06 05:10 |
|
Claus Tersgov skrev:
> >>TBC<< griflede:
>
> > Ifølge min erfaring virder det upåklageligt, sålænge hastihederne
> > blot er specificerede (jeg havde en specificeret 6/6 Mbit/s)
>
> OG min erfaring er at det IKKE virker. Man får IKKE hvad man betaler for!
Og det er da bestemt kedeligt, og BroadCom til last hvis det er sådan
andre steder ude i verdenen. Jeg kan for min part jo kun fortælle hvad
*mine* erfaringer med dem er, og det er at de specificerede
forbindelser performer særdeles glimrende i min boligforening, med god
stabilitet og en god ping, mens vi som sagt ikke havde helt så gode
erfaringer med den tidligere uspecificerede forbindelse som heller ikke
længere tilbydes til nyoprettende foreninger. Men vi har da i min
forening heldigvis fået lige præcis hvad vi har betalt for i alle
sammenhænge. Måske har i uspecificeret forbindelse "max 2Mbit" pr
bruger, måske endog via en i sig selv båndbredde begrænset FWA link
i din forening. Dette er den løsning der af min erfaring ikke kan
anbefales fra min part, lige som de specificerede forbindelser kan
anbefales som erfaringen med dem i min boligforening har været. Men
foreningen får hvad den i den forbindelse insiterer på, og brugerne
hvad de betaler deres 49 kr til den ikke-anbefalelsesværdige
uspecificerede "max 2Mbit" forbindelse.
Så jeg kan fra mit perspektiv med god samvittighed og på
erfaringsgrundlag anbefale de specificerede forbindelser fra BradCom,
og regner [uden tilsvarende erfaringsgrundlag] med at det samme
generelt [dvs i de fleste tilfælde] vil kunne siges om f.eks A+ andres
nærmest identiske løsningsmodeler med specificerede båndbredder.
Andre udbydere tilbyder flere forskellige løsninger, f.eks tilbyder
Jaynet en ellers interresant men mere løst specificeret "full
throttle" løsning, som så dog desværre falder på at den er
forbrugsafregnet.
> Hvor sidder man egentlig og får den ide, at du slet ikke er kunde med
> derimod ansat/involveret i broadcom?
Hvor sidder man egentlig og får den ide at du er noget semi-psykotisk
og paranoid. Og skulle du være så mistænksom at du nu også at
tjekker hvor dette indlæg er sendt fra, så er dette mit seneste
indlæg til din orientering ikke sendt hjemme fra min private BroadCom
forbindelse, men fra mit arbejde som meget apropos er på en
psykiatrisk afdeling. (ja, som man råber i skoven får man svar)
Mit forhold til BroadCom er at jeg er privat kunde, da vi har BroadCom
som ISP i min boligforening. Og så er jeg i øvrigt med i min
boligforeninges internetudvalg, hvis opgave det netop er at forsøge at
undersøge markedet, og opsøge og opveje tilbud og løsninger fra alle
de forskellige udbydere.
Jeg har svært ved at forstå at det giver dig grund til at "råbe" og
mistænkeliggøre min person, at jeg bidrager til debatten med mine
personlige erfaringer. ...Er dette ikke netop en del af meningen med
usenet?
TBC
| |
|
|