Ang. CSS
Fra : Alfons Åberg

Dato : 04-10-06 20:14

Hejsa!

Jeg er faldet over noget jsp kode som referere css på 2 forskellige måder

1) <link href="css/oracle.css" rel="stylesheet" media="screen"/>

2) @import url("../hide1a.css");

Hvad er forskellen/Fidusen?

Ps. det er 2 tilfældige, ikke sammenhængende eksemplar.

Mvh, Henrik

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 04-10-06 21:35

Alfons Åberg skrev:
> Hejsa!
>
> Jeg er faldet over noget jsp kode som referere css på 2 forskellige måder
>
> 1) <link href="css/oracle.css" rel="stylesheet" media="screen"/>
>
> 2) @import url("../hide1a.css");

Det har ikke noget med JavaScript at gøre,
der er almindelig html-kode.

Den første linie er et link til et stylesheet.
Den er ufuldstændig, da den mangler type-attributten,
"type="text/css".

Den anden er en anden måde at linke til et stylesheet.
@import-reglen skal indsættes i style-markøren:
@import url("../hide1a.css");

Det er i praksis hip som hap, hvilken metode der bruges,
medmindre man interesserer sig for hvordan ens sider
ser ud i Netscape 4 og Internet Explorer 4.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..