Hjemmeside som popup
Fra : Anders Hansen

Dato : 04-10-06 19:42

Hej :)
Er igang med at lave et nyt design til min hjemmeside. +
Har tænkt mig at lave selve siden som et pop up.
Nu er det så bare at jeg ikke aner en skid om hvordan jeg skal
lave det.
For at være lidt mere precis skal det virke, så når man klikker
på et link vil der komme et popup med selve hovedsiden. popup
vinduet skal helst kunne indstilles så det passer i højde og
brede med det design jeg har fået lavet...

På forhånd tak,
Anders Hansen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-10-06 21:47

Anders Hansen wrote:
> Hej :)
> Er igang med at lave et nyt design til min hjemmeside. +
> Har tænkt mig at lave selve siden som et pop up.

Det vil dine potentielle brugere synes er en rigtig dårlig ide. Lad din side
åbne i det vindue, dine brugere ønsker at se den i.

> Nu er det så bare at jeg ikke aner en skid om hvordan jeg skal
> lave det.

Godt. Så kan du jo bare lade være.

> [...]
> vinduet skal helst kunne indstilles så det passer i højde og
> brede med det design jeg har fået lavet...

Det er bedre at lave sidens design sådan, at det tilpasser sig den størrelse
browservindue, brugerne hver især selv ønsker at se din side i. Du skal ikke
bestemme størrelse for dine brugere.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 07-10-06 02:34

Anders Hansen skrev:

> Har tænkt mig at lave selve siden som et pop up.

Har du slet ikke hørt om popup-blokkere? Det er de
små programmer der blokerer popup-vinduer. Mange
af dem vil sikkert også blokere for dine sider, og det
er sikkert ikke det du ønsker.

Lav dine sider på helt normal vis, så kan brugeren
selv bestemme hvordan det skal præsenteres.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk