Lille linux-distrubition søges
Fra : John Lund

Dato : 02-10-06 07:15

Jeg har en gammel HP Vectra som jeg har sat op som en skrabet htpc.
Eneste formål er at kunne se streamet film fra Sputnik på TV'et.

Der er pt installeret Xp, men da PC'en kun kan tage 256 mb ram er der
ikke kapacitet nok til at streame video godt nok.

Jeg søger derfor en distrubtion af Linux som bruger minimalt med ram
og PC-kræfter iøvrigt, og som ikke er for "nørdet" i opsætning og
brug.

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh

John Lund

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 02-10-06 08:31

John Lund skrev:

> Jeg søger derfor en distrubtion af Linux som bruger minimalt
> med ram og PC-kræfter iøvrigt, og som ikke er for "nørdet" i
> opsætning og brug.

Måske Damn Small Linux¹ eller blot en bootstrap-installation af
Debian² eller Ubuntu³.

Mvh,
klaus.

¹) http://www.damnsmalllinux.org/
²) http://packages.debian.org/debootstrap
³) http://packages.ubuntu.com/debootstrap
--
Klaus Alexander Seistrup
SubZeroNet, Copenhagen, Denmark

Fra : John Lund

Dato : 02-10-06 12:44

Klaus Alexander Seistrup <klaus@seistrup.dk> skrev:

>Måske Damn Small Linux¹ eller blot en bootstrap-installation af
> [...]

Tusind tak for hurtigt svar. Det ligner lige det jeg søgte. De
skal prøves af en af de nærmeste aftener.

Mvh

John Lund

Fra : Tomas

Dato : 02-10-06 17:49

On Mon, 02 Oct 2006 06:15:15 +0000, John Lund wrote:

> Jeg har en gammel HP Vectra som jeg har sat op som en skrabet htpc.
> Eneste formål er at kunne se streamet film fra Sputnik på TV'et.

Sidst jeg undersøgte det kunne man slet ikke se sputnik med linux, men det
har måske ændret sig siden?

Tomas

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 02-10-06 18:24

Tomas wrote:

> Sidst jeg undersøgte det kunne man slet ikke se sputnik med linux, men det
> har måske ændret sig siden?
>

> Tomas

Det eneste man behøver er flash, mplayer-plugin og at forfalske en
cookie som gør at tv2 sputnik tror at den allerede har udført
systemstjek efter windows media player og windows.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 02-10-06 18:38

On Mon, 02 Oct 2006 19:24:29 +0200, Jesper Staun Hansen wrote:

> Det eneste man behøver er flash, mplayer-plugin og at forfalske en cookie
> som gør at tv2 sputnik tror at den allerede har udført systemstjek efter
> windows media player og windows.
Kunne du løfte sløret for de nærmere detaljer?
--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Benny Amorsen

Dato : 02-10-06 19:15

JSH> Det eneste man behøver er flash, mplayer-plugin og at forfalske
JSH> en cookie som gør at tv2 sputnik tror at den allerede har udført
JSH> systemstjek efter windows media player og windows.

Jeg fandt en guide på nettet, men jeg kan ikke få det til at virke.
Første check af mit system går godt efter at have sat
sputnikTestSession og sputnikTestClip til 1. Når jeg forsøger at
afspille, får jeg at vide at man skal køre Windows 98 eller højere.
Hvis jeg skifter user agent til MSIE6, så får jeg at vide at jeg skal
bruge media player 9 eller højere.

/Benny

Fra : dusted

Dato : 02-10-06 19:21

Jesper Staun Hansen wrote:

> Det eneste man behøver er flash, mplayer-plugin og at forfalske en
> cookie som gør at tv2 sputnik tror at den allerede har udført
> systemstjek efter windows media player og windows.
Det lyder rigtigt spændende det du skriver der, var der mon mulighed for
en guide?

/Jimmy