viderestilles til forkert hjemmeside
Fra : Leonard

Dato : 01-10-06 17:53

Når jeg skriver http://danskmodel.dk i en af mine browsere bliver jeg
uden tøven omstillet til http://danskmodeltog.dk
Det sker på begge mine PCere, både en winXP og en Fedora.
Linuxmaskinen kører også som router og mon ikke det er den, der
driller?
- hvordan får jeg den til at holde op med det?

DNS-serverne tildeles automatisk til winXP-maskinen og den har fået:
DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 194.239.134.83
193.162.153.164

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Min nye hobby: http://oy-blu.dk/

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 01-10-06 17:56

Leonard <usenet@leonard.dk.invalid> writes:

> [...]
> driller?
> - hvordan får jeg den til at holde op med det?

Sker ikkke her. Det må næsten være noget DNS. Hvad siger "dig" om de to
serveradresser?

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-10-06 18:07

Leonard <usenet@leonard.dk.invalid> writes:

> Når jeg skriver http://danskmodel.dk i en af mine browsere bliver jeg
> uden tøven omstillet til http://danskmodeltog.dk

Har nogen af de to specialstatus hos dig?

Fra : Leonard

Dato : 01-10-06 18:35

nospam0000@gmail.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

>Har nogen af de to specialstatus hos dig?

Ikke så vidt jeg ved, hvordan tjekker jeg det?

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Min nye hobby: http://oy-blu.dk/

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-10-06 21:39

> Ikke så vidt jeg ved, hvordan tjekker jeg det?

Specialstatus som i at du selv har noget med dem at gøre.

Det skyldes måske iøvrigt at du ikke har skrevet www. forrest i
urlen. Hjælper det hvis du gør?

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Leonard

Dato : 02-10-06 18:20

nospam0000@gmail.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

>Specialstatus som i at du selv har noget med dem at gøre.

Næh, det er ikke tilfældet.

>Det skyldes måske iøvrigt at du ikke har skrevet www. forrest i
>urlen. Hjælper det hvis du gør?

Gør ingen forskel.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Min nye hobby: http://oy-blu.dk/

Fra : Henrik Hartig

Dato : 02-10-06 08:55

Leonard wrote:

> [...]
>
> DNS-serverne tildeles automatisk til winXP-maskinen og den har fået:
> DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 194.239.134.83

Webserveren vil søge efter startsiderne i denne rækkefølge:
default.htm
index.htm
default.asp
index.asp
default.html
index.html
default.wml
index.wml

Danskmodel.dk's startside hedder defaul.htm (mangler 't' i default). Måske
er det her at fejlen ligger. Hvis du hjælper siden lidt på vej ved at
skrive:
www.danskmodel.dk/defaul.dk

Mon ikke det så virker?

/henrik

nb. Min webbrowser (Linux-Firefox) viser dog den rigtige side.

Fra : Henrik Hartig

Dato : 02-10-06 09:34

Henrik Hartig wrote:

> www.danskmodel.dk/defaul.dk

RETTELSE:
http://www.danskmodel.dk/defaul.htm

Fra : Leonard

Dato : 02-10-06 18:32

Henrik Hartig <henrikhartig@varmpost.com> wrote:

>Webserveren vil søge efter startsiderne i denne rækkefølge:
>default.htm
>index.htm
>default.asp
>index.asp
>default.html
>index.html
>default.wml
>index.wml

Kommer det ikke anpå hvordan serveren er sat op?
Jeg mener ikke min server kigger efter default.* men kun index.* og
slet ikke *.asp

>Danskmodel.dk's startside hedder defaul.htm (mangler 't' i default). Måske
>er det her at fejlen ligger. Hvis du hjælper siden lidt på vej ved at
> [...]

Jo, dælme så.

Men hvorfor gør det en forskel fra min ip-adresse, når det ikke gør en
forskel fra andres ?
- måske er det noget ejeren har gjort med vilje ...

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Min nye hobby: http://oy-blu.dk/

Fra : Henrik Hartig

Dato : 02-10-06 18:48

Leonard wrote:

> Men hvorfor gør det en forskel fra min ip-adresse, når det ikke gør en
> forskel fra andres ?
> - måske er det noget ejeren har gjort med vilje ...

Jeg er dig svar skyldig. Ved det ikke.
/henrik

Fra : Kent Friis

Dato : 02-10-06 20:34

Den Mon, 02 Oct 2006 19:32:25 +0200 skrev Leonard:

> Men hvorfor gør det en forskel fra min ip-adresse, når det ikke gør en
> forskel fra andres ?

DNS cache problemer? Hvad siger "host danskmodel.dk" og
"dig danskmdel.dk"?

Du kan også prøve at sætte wireshark til at capture "tcp port 80"
og gå ind på siden, så kan du se hvem der redirect'er.

Mvh
Kent

Fra : Leonard

Dato : 03-10-06 22:09

Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote:

>Du kan også prøve at sætte wireshark til at capture "tcp port 80"
>og gå ind på siden, så kan du se hvem der redirect'er.

Jeg kender ikke til at jeg har wireshark, men det er også ligeyldigt,
da jeg efterhånden er overbevist om at det er ejeren af danskmodel.dk,
der har valgt at drille mig ved at omstille min ipadresse.
Hvorfor?
- det ved kun han selv.

--
med venlig hilsen