Datacombo - standard verdi
Fra : Kjetil Lund

Dato : 22-06-01 14:28

Har en funksjon som populerer en datakombo boks ved at det hentes opp data
fra databasen med et recordset.
Si jeg har fem forekomster som hentes opp og populeres i datakomboen.
Dette gjør denne koden biten.

Set frmSSTab.comValg(3).RowSource = RS3
frmSSTab.comValg(3).ListField = Presentasjonstype
frmSSTab.comValg(3).BoundColumn = "forkortelse"

Men istedenfor å vise blank tekst før du velger noe, vil jeg at den skal
komme opp med
forekomst 2 (standard).
Hvordan skal jeg gjøre dette?

Hilsen Kjetil

Fra : Tue Hellstern

Dato : 22-06-01 21:09

Hej
> [...]
> frmSSTab.comValg(3).BoundColumn = "forkortelse"
>
>Men istedenfor å vise blank tekst før du velger noe, vil jeg at den skal

Prøv med Set frmSSTab.comValg(3).listindex 1

Hilsen
Tue Hellstern

Fra : Tue Hellstern

Dato : 22-06-01 21:13

Hej igen

>Prøv med Set frmSSTab.comValg(3).listindex 1

Det skulle være frmSSTTab.comValg(3).listindex 1

altså ikke noget med Set !!!

Fra : Helge Bjørkhaug

Dato : 22-06-01 21:58

Tue Hellstern <info@f1-support.dk> skrev i news:3b33a6b1.1180427@news.worldonline.dk
> Hej igen

> Det skulle være frmSSTTab.comValg(3).listindex 1
>
> altså ikke noget med Set !!!

For være helt nøyaktig, skal det være
frmSSTTab.comValg(3).listindex = 1

--
Snutten

No of SETI units returned: 5166
Processing time: 10 years, 78 days, 20 hours.
(Total hours: 89492)
www.setiathome.ssl.berkeley.edu

Fra : Kjetil Lund

Dato : 25-06-01 07:20

Dette virket ikke.
Datacombobox har ikke noen egenskap som heter listindex.
Er det noen som vet hva som må til istedenfor?