Hjælp til Mathcad...
Fra : peet_dk

Dato : 26-09-06 14:13

Hejsa, jeg er lige startet på ingeniørstudiet og har brug for hjælp.. Da
vores lærer laver opgaverne i Mathcad har jeg også bestemt mig for at gå i
krig med det program.. Også da det er meget lettere at rette end hvis man
laver det i hånden.. Nok om det og til problemet:

Jeg har denne opgave: http://www.peet.dk/tmp/statik-3-88-ny.xmcd (mathcad
version 12)

Som det kan ses skal der findes krafter.. Håber ikke det virker for
uoverskueligt for jer.. Ellers sig til! Men jeg kan ikke helt se hvorfor den
brokker sig for neden? Hvad gør jeg forkert?

Jeg har også prøvet i Mathcad version 13.. men det giver samme fejl..

På forhånd tak...

--
peet_dk was here...

Fra : Torben W. Hansen

Dato : 26-09-06 15:32

> Jeg har denne opgave: http://www.peet.dk/tmp/statik-3-88-ny.xmcd (mathcad
> version 12)

Hvordan får jeg lige hentet filen, så mathcad kan læse den (version 13) ?

Med venlig hilsen
Torben W. Hansen

Fra : peet_dk

Dato : 26-09-06 16:13

"Torben W. Hansen" <nospam@ins.com> skrev i en meddelelse
> Hvordan får jeg lige hentet filen, så mathcad kan læse den (version 13) ?

ah.. prøver lige at pakke den og se om det går bedre..

http://www.peet.dk/tmp/statik-3-88-ny.zip

--
peet_dk was here...

Fra : Torben W. Hansen

Dato : 26-09-06 19:29

> ah.. prøver lige at pakke den og se om det går bedre..
>
> http://www.peet.dk/tmp/statik-3-88-ny.zip

Så virker det

Prøv at flytte keyword "given" ned under dine gæt:

CA x .....
DA x ....

given

---
Med venlig hilsen
Torben W. Hansen

Fra : peet_dk

Dato : 26-09-06 21:35

"Torben W. Hansen" <nospam@ins.com> skrev i en meddelelse

> Så virker det
>
> Prøv at flytte keyword "given" ned under dine gæt:

> [...]

Nu giver den ikke fejl - nu er det kun mine beregninger der driller.. men
håber jeg selv kan finde ud af det ;) (den skriver 0 N ved alle
krafterne...)

Mange tak for hjælpen Torben =)

--
peet_dk was here...