Optisk Mus, men hvilken Måtte..??
Fra : DaVinci

Dato : 22-06-01 13:06

Jeg har en optisk mus, som jo ikke virke på den gamle icemat.
Derfor vil jeg gerne høre hvad i bruge som måtte til optisk, er en boomslang
måtte god?
Normalt ville man jo kunne bruge en hviken ssom helst overflade men jeg har
wn bord af træ men en masse åre i,
og hver gang man køre over en åre giver det et hop.

aVinci

Fra : Morten Johansen

Dato : 22-06-01 13:25

DaVinci wrote:

> [...]
> wn bord af træ men en masse åre i,
> og hver gang man køre over en åre giver det et hop.

Så vidt jeg ved, skal man bare bruge noget med en overflade, der ikke
reflekterer lyset fra musen. En ganske almindelig musemåtte af stof skulle kunne
bruges.

Hilsen Morten

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 22-06-01 13:29

On Fri, 22 Jun 2001 14:25:01 +0200, Morten Johansen
<mbj99@civil.auc.dk> wrote:

> [...]
>reflekterer lyset fra musen. En ganske almindelig musemåtte af stof skulle kunne

Har lige fået min Everglide idag Attack Pad.
Dejly dejly
Morten Bowman Hansen
bowman@mail1.stofanet.dk

Fra : Madsen

Dato : 22-06-01 15:44

"Morten Bowman Hansen" <bowman@mail1.stofanet.dk> skrev:

> Har lige fået min Everglide idag Attack Pad.
> Dejly dejly

Det vil altså sige at det kører som smurt med en sådan og at
det er en optisk mus du sidder med?
Min optiske Logitech står stadig og støver til fordi jeg aldrig har
fået fat i en ordentlig måtte til den. Jeg kræver ultra præcise
mus og det vil jeg ikke just sige at den er.
"Gummi-kugle-rotten" kører meget bedre.

Er de her måtter/plader fra Everglide ikke så spejlblanke at
musen smutter fra en som et stykke sæbe? Der skal efter min
mening også være lidt modstand når man flytter på den.

--
Mvh. Madsen
Remove »who« in email.

Fra : Sadat

Dato : 22-06-01 16:30

"Madsen" <madsens@whomail.dk> skrev i en meddelelse

> Er de her måtter/plader fra Everglide ikke så spejlblanke at
> musen smutter fra en som et stykke sæbe? Der skal efter min
> mening også være lidt modstand når man flytter på den.

Det er der jo også, men selve underfladen af musen kan bevæge sig frit og
harmonisk.

--
Sadat ~ No Ones Iller

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 22-06-01 16:35

On Fri, 22 Jun 2001 16:43:34 +0200, "Madsen" <madsens@whomail.dk>
wrote:

> [...]
>fået fat i en ordentlig måtte til den. Jeg kræver ultra præcise
>mus og det vil jeg ikke just sige at den er.

Bruger du den rigtige driver? Jeg har brugt standard underlag uden
problemer

>Er de her måtter/plader fra Everglide ikke så spejlblanke at
>musen smutter fra en som et stykke sæbe? Der skal efter min
>mening også være lidt modstand når man flytter på den.
Fin modstand. Det eneste du skal være opmærksom på er hvis den er
trådløs da du så skal vælge et lyst underlag pga. strømforbrug.
Morten Bowman Hansen
bowman@mail1.stofanet.dk

Fra : Madsen

Dato : 22-06-01 19:13

"Morten Bowman Hansen" <bowman@mail1.stofanet.dk> skrev:

> Bruger du den rigtige driver? Jeg har brugt standard underlag uden
> problemer

Ja det er den nyeste driver fra Logitech jeg bruger. Den fulgte
med musen da jeg købte den. (Cordless MouseMan Optical)

> Fin modstand. Det eneste du skal være opmærksom på er hvis den er
> trådløs da du så skal vælge et lyst underlag pga. strømforbrug.

Det er netop på et lyst underlag den kører elendigt, men jeg
må jo se om jeg kan få købt sådan en Everglide så.
Jeg er bare lidt skuffet over så meget bøvl man har for at få
det elendige l... til at køre ordenligt.

--
Mvh. Madsen
Remove »who« in email.

Fra : Devast8or

Dato : 22-06-01 14:45

Jeg købte et hvidt skriveunderlag hos en boghandel, det virker perfekt.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Brian Mark Madsen

Dato : 23-06-01 11:20

Lotte har en god måtte..... En kugle-mus er mindst lige så god... Jeg kunne
ikke tænke mig et par optiske kugler...

--
Mvh. / Best Regards

Brian Mark Madsen
DaVinci <cyberjensen@hotmail.com.invalid> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9gvcbc$ds2$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Peter Olsen

Dato : 24-06-01 10:45

EverGlide har en måtte kaldet sUrface 1030 eller fUnc 1030, som begge er
beregnet til optiske mus, eller i hvert fald kan bruges dertil. Jeg sidder
selv med M$ explorer musen på en sUrface1030 og der kører bare skide godt.

--

Peter Olsen
olsen@worldonline.dk