oprette artikeldatabase
Fra : huj

Dato : 22-06-01 12:48

Som underviser samler jeg de studerendes opgaver og vil gerne stille dem
til rådighed for andre og nye studerende. Da området er enormt bredt er
det nødvendigt med en meget fleksibel søgemulighed. Jeg er grøn på
området - har du en ide eller erfaring på området du vil dele?
Mvh
HUJ

http://www.kandu.dk/

Fra : Bo Overgaard

Dato : 23-06-01 13:47

"huj" <huj.news@kandu.dk> wrote in message
> [...]
> det nødvendigt med en meget fleksibel søgemulighed. Jeg er grøn på
> området - har du en ide eller erfaring på området du vil dele?

Hej HUJ

Det er meget få oplysninger du kommer med, så det er lidt svært at hjælpe.
Men du kan jo laven noget med en stikordsliste/keyword for hver opgave som
der så kan søges på. Desuden er det vel også rart at kunne søge på eleven,
årgang, studieretning osv. Det hele kan lade sig gører. Hvordan har du tænkt
dig at selve opgaven skal gemmes? Direkte i databasen eller blodt en sti til
filen, jeg går ud fra at du har elektroniske udgaver af opgaverne.

Håber du kan bruge mit svar til noget.

med venlig hilsen

Bo Overgaard

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 24-06-01 22:08

"huj" <huj.news@kandu.dk> skrev:

> Som underviser samler jeg de studerendes opgaver og vil gerne
> stille dem til rådighed for andre og nye studerende. Da området
> er enormt bredt er det nødvendigt med en meget fleksibel
> søgemulighed.
[klip]

Meget fleksibel - er det søgning på ethvert ord i alle rapporter,
eller mulighed for at kombinere mange oplysninger (emne, forfatter,
år, tekst etc.)?

Hvis der er behov for at søge på alle ord - og opgaverne ikke er
vanvittig lange, vil jeg anbefale at kigge på programmet AskSam.
Her kan man meget nemt lægge f.eks. en bunke opgaver ind - og det
er umiddelbart muligt at søge på alle ord. Man slipper dermed for
at finde og indtaste stikord[1]. Det er til gengæld ikke godt hvis
du har behov for at lave relationer - f.eks. samle oplysninger om
forfattere i en tabel for sig.

Opgaverne kan lægges ind uden at konvertere noget som helst - men
det er ofte en fordel at indføre felter, så man kan søge efter
tekst specifikke steder. Det kunne f.eks. være felter til titel,
forfatter, stikord etc.

--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (Medlem af Fiduso - www.fiduso.dk)