/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
Kan jeg få liv i printeren?
Fra : Martin Bak


Dato : 20-08-06 10:54

Hej gruppe.

Jeg har købt en brugt farvelaserprinter på et loppemarked. Det er en Minolta
QMS magicolor 2200 som jeg gav 250,- for. Jeg synes at det var en udmærket
handel, for jeg fik oplyst, at farvepatronerne er næsten nye. Dog blev jeg
også oplyst om, at en eller anden anden sliddel skulle udskiftes.

Hjemme med printeren prøver jeg at få liv i den. Den kommer med 2
forskellige fejlmeddelelser i displayet:

"udskift OPC tromle"
og
"service 16 overfor bandrotr"

Jeg har hentet en manual på nettet og kan forstå at jeg skal skifte OPC
Drum, LaserLens Cover og Waste Toner Pack.

Men den anden fejlmeddelelse er jeg straks mere usikker på. Er der nogen der
har et bud på, hvad det dækker over? Jeg er jo ikke interesseret i, at købe
ny OPC tromle, hvis der er noget andet i vejen med printeren som vil være
meget bekosteligt at udbedre.

Et andet spørgsmål er hvordan jeg får installeret printeren på vores
netværk. Jeg har sat den via et netværkskabel til vores trådløse router, og
jeg har givet printeren en ip-adresse og en subnetmask (indkodet direkte i
printeren) men jeg kan alligevel ikke komme i kontakt med den. Jeg får
timeout hvis jeg prøver at pinge den.

Jeg har absolut ingen viden om netværk osv, men jeg håbede på, at jeg kunne
komme i kontakt med printeren for måske via en on-screen menu at få et hint
om hvad der er i vejen med den.
Håber at nogen kan og vil råde mig.

På forhånd tak.
--
Martin
www.martinbak.dk/



 
 
Michael Rasmussen (20-08-2006)
Kommentar
Fra : Michael Rasmussen


Dato : 20-08-06 11:40

On Sun, 20 Aug 2006 11:53:53 +0200, "Martin Bak"
<fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote:

>Jeg har absolut ingen viden om netværk osv, men jeg håbede på, at jeg kunne
>komme i kontakt med printeren for måske via en on-screen menu at få et hint
>om hvad der er i vejen med den.

Du burde finde den i internet explorer på adressen
http://, de fleste af den type printere har et
webinterface.

Så det er nok en 'forkert' addresse du har givet den

Hvilken ip-adresse har din computer og hvilken ip-adresse har du givet
printeren ?


Ellers vil jeg anbefale du kigger lidt på

http://printer.konicaminoltaeurope.com/dk/da/

Der ligger både manual og drivere. Driverne plejer at indeholde et
setup program der kan finde printeren på lokalnettet og lave en
fornuftig opsætning.

- - - -

Det kan godt blive kostbart at renovere en brugt printer - Og du kan
sgu få en ny farvelaser med indbygget printserver for omkring 2500
kroner.

Overvej den sidste løsning

Er du smart vælger du en printer hvor du kan genbruge farvepatronerne
fra Minoltaen, den slags koster nemlig nemt 5 - 800 kroner stykket. Så
er de 250 kroner ikke helt spildt

Martin Bak (20-08-2006)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 20-08-06 12:22


"Michael Rasmussen" <mic@HaderSpam.dou.dk> skrev i en meddelelse
news:c5ege2930up8fn2jmb65bvb1ks39914gc1@4ax.com...
> On Sun, 20 Aug 2006 11:53:53 +0200, "Martin Bak"
> <fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote:
>
>>Jeg har absolut ingen viden om netværk osv, men jeg håbede på, at jeg
>>kunne
>>komme i kontakt med printeren for måske via en on-screen menu at få et
>>hint
>>om hvad der er i vejen med den.
>
> Du burde finde den i internet explorer på adressen
> http://, de fleste af den type printere har et
> webinterface.
>
> Så det er nok en 'forkert' addresse du har givet den
>
> Hvilken ip-adresse har din computer og hvilken ip-adresse har du givet
> printeren ?
>
>
Min egen ip er 192.168.0.175

jeg har givet printeren

192.168.000.135

fordi printeren forlanger at alle 4x3 tegn anvendes således at 1 skrives som
001 og 10 som 010

Er det helt galt?

Hvis jeg søger myip får jeg 87.54.92.65, men det er vel min netværks-ip(?)

Martin



Michael Rasmussen (20-08-2006)
Kommentar
Fra : Michael Rasmussen


Dato : 20-08-06 12:42

On Sun, 20 Aug 2006 13:22:23 +0200, "Martin Bak"
<fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote:

>> Du burde finde den i internet explorer på adressen
>> http://, de fleste af den type printere har et
>> webinterface.
>>
>> Så det er nok en 'forkert' addresse du har givet den
>>
>> Hvilken ip-adresse har din computer og hvilken ip-adresse har du givet
>> printeren ?

>Min egen ip er 192.168.0.175

>jeg har givet printeren
>192.168.000.135

>fordi printeren forlanger at alle 4x3 tegn anvendes således at 1 skrives som
>001 og 10 som 010
>Er det helt galt?

Nope, det er helt korrekt. Computer og printer ligger i samme netværk
(192.168.0.x) og burde kunne 'se' hinanden.

>Hvis jeg søger myip får jeg 87.54.92.65, men det er vel min netværks-ip(?)

Det er din WAN ip-adresse, dvs adressen på 'ydersiden' af din router.

Det er ligegyldig når vi taler printer.

- - - - -

Du kan bruge lang tid på trial and error. Hent manual og
printerdrivere hos konikaminolta og følg opsætningsvejledningen helt
slavisk....

LarsJ (20-08-2006)
Kommentar
Fra : LarsJ


Dato : 20-08-06 11:42

Martin Bak skrev:
> Hej gruppe.
>
> Jeg har købt en brugt farvelaserprinter på et loppemarked. Det er en Minolta
> QMS magicolor 2200 som jeg gav 250,- for. Jeg synes at det var en udmærket
> handel, for jeg fik oplyst, at farvepatronerne er næsten nye. Dog blev jeg
> også oplyst om, at en eller anden anden sliddel skulle udskiftes.
>
> Hjemme med printeren prøver jeg at få liv i den. Den kommer med 2
> forskellige fejlmeddelelser i displayet:
>
> "udskift OPC tromle"
> og
> "service 16 overfor bandrotr"
>
> Jeg har hentet en manual på nettet og kan forstå at jeg skal skifte OPC
> Drum, LaserLens Cover og Waste Toner Pack.


Har læst lidt om problemet, da jeg skulle hjæpe en bekendt med et
tilsvarende porblem på en anden Minolta laser. Fejlmeddelelsen "udskift
OPC tromle" betyder ikke nødvendigvis betyder, at den trænger til at
blive skiftet. Der er en tæller i printeren, som kan resettes, så man
ikke behøver skifte tromlen.

Her er en på Ebay, som sælger sådan et kit:
http://cgi.ebay.com/Minolta-QMS-Magicolor-2200-OPC-Drum-Reset-Kit-SAVE_W0QQitemZ180019414885QQihZ008QQcategoryZ16190QQcmdZViewItem#ebayphotohosting
Her er en anden beskrivelse af det:
http://www.printertonerkits.com/catalog/item/3428177/3022879.htm

Det skal dog siges, at vi ikke fik løst det, da den alligevsl stod over
for at skulle have nye patroner.

> Men den anden fejlmeddelelse er jeg straks mere usikker på. Er der nogen der
> har et bud på, hvad det dækker over? Jeg er jo ikke interesseret i, at købe
> ny OPC tromle, hvis der er noget andet i vejen med printeren som vil være
> meget bekosteligt at udbedre.
>

Den betyder, at du skal udskifte en rem el. lign. - det koster en
formue. Det kan dog skyldes, at en føler er beskidt, så den tror, at der
er problemer med remmen. Her diskuteres emnet og der er forlsag til
mulige løsninger:

http://66.249.93.104/search?q=cache:8axGp3eEN6IJ:www.fixyourownprinter.com/forums/laser/19704+qms+2200+error+16&hl=da&gl=dk&ct=clnk&cd=1


Lars

Martin Bak (20-08-2006)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 20-08-06 12:14


"LarsJ" <jubija@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:44e83c54$0$75042$14726298@news.sunsite.dk...
> Martin Bak skrev:
>
> Har læst lidt om problemet, da jeg skulle hjæpe en bekendt med et
> tilsvarende porblem på en anden Minolta laser. Fejlmeddelelsen "udskift
> OPC tromle" betyder ikke nødvendigvis betyder, at den trænger til at blive
> skiftet. Der er en tæller i printeren, som kan resettes, så man ikke
> behøver skifte tromlen.
>
> Her er en på Ebay, som sælger sådan et kit:
> http://cgi.ebay.com/Minolta-QMS-Magicolor-2200-OPC-Drum-Reset-Kit-SAVE_W0QQitemZ180019414885QQihZ008QQcategoryZ16190QQcmdZViewItem#ebayphotohosting

Mange tak! Meget interessant og meget billigere end jeg har set det nogen
andre steder..

>> Men den anden fejlmeddelelse er jeg straks mere usikker på. >
> Den betyder, at du skal udskifte en rem el. lign. - det koster en formue.
> Det kan dog skyldes, at en føler er beskidt, så den tror, at der er
> problemer med remmen. Her diskuteres emnet og der er forlsag til mulige
> løsninger:
>
> http://66.249.93.104/search?q=cache:8axGp3eEN6IJ:www.fixyourownprinter.com/forums/laser/19704+qms+2200+error+16&hl=da&gl=dk&ct=clnk&cd=1
>

Ser interessant ud. Bestemt gode forslag som jeg vil forsøge mig med.

Martin



Martin Bak (20-08-2006)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 20-08-06 14:30


"LarsJ" <jubija@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:44e83c54$0$75042$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>
> Den betyder, at du skal udskifte en rem el. lign. - det koster en formue.
> Det kan dog skyldes, at en føler er beskidt, så den tror, at der er
> problemer med remmen. Her diskuteres emnet og der er forlsag til mulige
> løsninger:
>
> http://66.249.93.104/search?q=cache:8axGp3eEN6IJ:www.fixyourownprinter.com/forums/laser/19704+qms+2200+error+16&hl=da&gl=dk&ct=clnk&cd=1
>
>
GENIALT!! Nu slap jeg af med fejl 16 meddelelsen :) :) Bæltet var _meget_
forurenet af tonerpulver, herunder det lille vindue som laseren skal læse
igennem. Jeg rensede hele bæltet og det lille vindue især med vtpinde,
køkkenrulle og vinduespudsemiddel, og det var tilsyneladende godt nok.

Mange tak. Nu resterer kun problemet med OPC-tromlen og netværket..

Martin



Martin Bak (20-08-2006)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 20-08-06 15:27


"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse
news:44e863d4$0$840$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>

Nu fik jeg også forbindelse til printeren gennem netværket, og det er også
lykkedes mig at udskrive en testside (fra printerens egen testfunktion)

Printeren vil ikke modtage nogen jobs før OPC-Drum er skiftet eller
nulstillet.

I denne tråd: http://www.fixyourownprinter.com/forums/laser/25439#1

beskrives hvordan man kan udskifte sikringen i OPC tromlen og på den måde
nulstille tællemekanismen for tromlen.

Men hvordan kan man lige det? Tromlen kan jo ikke tåle lys, ifølge manualen.
Er advarslerne om lysfølsomheden overdrevet, så man godt alligevel kan lave
det lille nummer uden at tromlen tager skade?

Jeg er meget taknemmelig for Jeres hjælp, det begynder at se lovende ud..

Martin



Martin Bak (21-08-2006)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 21-08-06 10:46

Nu fik jeg liv i maskinen, ingen fejlmeddelelser eller noget.

Stuntet krævede:

-1 times arbejde med at rense fremføringsbæltet

-1 sikring til 5 kr. til OPC-tromlen

-Et uvist antal timer til eksperimenteren og til at læse og forstå hvad jeg
skulle gøre.

Men alt i alt et særdeles vellykket projekt, der har givet os en fed printer
til nu i alt 255,-

Martin



Michael Rasmussen (21-08-2006)
Kommentar
Fra : Michael Rasmussen


Dato : 21-08-06 11:10

On Mon, 21 Aug 2006 11:46:24 +0200, "Martin Bak"
<fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote:

>Men alt i alt et særdeles vellykket projekt, der har givet os en fed printer
>til nu i alt 255,-

Der er sgu' nogen der er heldige.

Hvad med en kop fadøl til os der har givet en hånd med


LarsJ (21-08-2006)
Kommentar
Fra : LarsJ


Dato : 21-08-06 19:28

Martin Bak skrev:
> Nu fik jeg liv i maskinen, ingen fejlmeddelelser eller noget.
>
> Stuntet krævede:
>
> -1 times arbejde med at rense fremføringsbæltet
>
> -1 sikring til 5 kr. til OPC-tromlen
>
> -Et uvist antal timer til eksperimenteren og til at læse og forstå hvad jeg
> skulle gøre.
>
> Men alt i alt et særdeles vellykket projekt, der har givet os en fed printer
> til nu i alt 255,-
>

Tag den Minolta!

Lars

Nick (22-08-2006)
Kommentar
Fra : Nick


Dato : 22-08-06 18:33

"Martin Bak" skrev i en meddelelse...
> -Et uvist antal timer til eksperimenteren og til at læse og forstå hvad
> jeg skulle gøre.
> Men alt i alt et særdeles vellykket projekt, der har givet os en fed
> printer til nu i alt 255,-

Tag lige at kom her. Vask min, rens haven for ukrudt og puds vinduerne. Gør
det hver dag, tak.
(Med den timeløn du beregner for dig selv, er du verdens billigste
arbejdskraft)

/Nick



Martin Bak (23-08-2006)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 23-08-06 11:36


"Nick" <nicklas_kellerFLYTMIGVÆK@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:44eb3fc6$0$927$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> "Martin Bak" skrev i en meddelelse...
>> -Et uvist antal timer til eksperimenteren og til at læse og forstå hvad
>> jeg skulle gøre.
>> Men alt i alt et særdeles vellykket projekt, der har givet os en fed
>> printer til nu i alt 255,-
>
> Tag lige at kom her. Vask min, rens haven for ukrudt og puds vinduerne.
> Gør det hver dag, tak.
> (Med den timeløn du beregner for dig selv, er du verdens billigste
> arbejdskraft)
>
> /Nick
>
he he... jeg klager ikke

Martin



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408944
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste