luft i kølesystem på gilera runner
Fra : niller

Dato : 24-09-06 12:52

jeg har en gilera runner,vandkølet som jeg kan blive ved at lufte ud.Jeg har
taget proppen af vandtanken og lufter på livet løs.efter en køretur er der
luft i systemet igen men den køler ok.er det normalt at det er lidt luft
eller tryk på systemet?Der er ingen vand i cylinderen og den starter og
trækker fint.
nogen forslag?

Fra : GK

Dato : 02-10-06 20:54

der er altid lidt tryk på systemet da vandet jo bliver varmt .. men du kan
jo godt have en lille utæthed i toppakningen der sender tryk ind i køle
systemet .. den kan være så lille at det kun er når du køre at den kan sende
noget tryk ind kølesystemet

mvh gk

Fra : Klaus (DK)

Dato : 02-10-06 21:39

Da jeg skruede i biler for mange år siden satte vi tryk på kølesystemet
for at finde en utæthed. Det var ganske effektivt. Der var et lille
manometer på den lille cykelpumpe lignende dims vi satte på istedet for
låget til køleren. Lidt tryk på og så se om trykket faldt. Hvis det
gjorde det var der en utæthed, og så er det jo bare med at se hvor
vandet pibler ud.
VH

Fra : GK

Dato : 02-10-06 22:15

ja klaus den kenner jeg godt .. men det kan alså godt være at det kun er
gas trykket fra cylinderen der kan presse sig ud til vandkammret .. man kan
se om der kommer luftbobler i systemet hvis man tager låget af og giver gas
..og gør der det så er den utæt . og specielt når den er kold .. det kan så
forsvinde når den bliver varm og cylinderen udvider sig .. man kan lige
stramme topstykket efter engang så man er sikker på at det er spændt
ordenligt .. ellers ny toppakning i
mvh gk

Fra : sukedk2001

Dato : 11-10-06 15:56

> [...]
luft
> eller tryk på systemet?Der er ingen vand i cylinderen og den starter

der sider da en lille udluftning skrue oven på cyl??

--
http://Billig-Scooter.dk
http://Billig-MC.dk

Fra : Energy

Dato : 11-10-06 19:46

> sukedk2001skrev:

> der sider da en lille udluftning skrue oven på cyl??

På topstykket da, nærmere den påskruede vandstuds :
http://billig-scooter.dk/album_pic.php?pic_id=663 (skrue øverst til
højre)

Lad motoren køre med den skrue åben indtil der ikke kommer mere luft
ud.
--
http://Billig-Scooter.dk
http://Billig-MC.dk