/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
Så fik Digginet dødsstødet...
Fra : Henrik Sørensen


Dato : 23-09-06 12:33

Hej...

Jeg bor i en større boligforening, Karlemoseparken i Køge, som har ventet på
Digginet skulle blive færdig i snart et år..
Der er lavet lidt installation hist og pist, men så heller ikke mere.

Jeg sendte min bestyrelse utallige advarelser såsom diverse udskifter fra
meget utilfredse foreninger osv, inden de underskrev kontrakten, men dette
overså de.

Jeg har fuldt digginet lidt på nettet, og nu er deres HP også ude af
drift.... Magen til amatør selskab skal man længe lede efter...
Er der andre der ved lidt omkring deres kapital osv.. Jeg har søgt men
finder ikke meget..

På deres HP (som nu heller ikke virker) har de for hver uge de er kommet ind
i, rykket dagen for hvornår de ville være åbne igen..
Andet har jeg ikke kunne finde ud af, de svare ikke på deres telefon, ej
heller via e-mail..

Spøjst selskab..
--
Vh. Henrik Sørensen



 
 
Bjarke Hansen (23-09-2006)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 23-09-06 12:51

"Henrik Sørensen" <nope@no-mail.here> wrote in message
news:45151b5c$0$75030$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej...
>
> Jeg bor i en større boligforening, Karlemoseparken i Køge, som har ventet
> på Digginet skulle blive færdig i snart et år..
> Der er lavet lidt installation hist og pist, men så heller ikke mere.

hist og pist? har de trukket kablerne.,.. eller er der kun blevet sat lidt
føringsvej op osv?

>
> Jeg sendte min bestyrelse utallige advarelser såsom diverse udskifter fra
> meget utilfredse foreninger osv, inden de underskrev kontrakten, men dette
> overså de.

ok, kontrakten må have lydt godt?
>
> Jeg har fuldt digginet lidt på nettet, og nu er deres HP også ude af
> drift.... Magen til amatør selskab skal man længe lede efter...
> Er der andre der ved lidt omkring deres kapital osv.. Jeg har søgt men
> finder ikke meget..

http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=28277

men 3 millioner euro er jo ikke noget, hvis de har givet installationerne
gratis væk osv, som jeg har læst andet sted.
>
> På deres HP (som nu heller ikke virker) har de for hver uge de er kommet
> ind i, rykket dagen for hvornår de ville være åbne igen..
> Andet har jeg ikke kunne finde ud af, de svare ikke på deres telefon, ej
> heller via e-mail..
>
> Spøjst selskab..



Henrik Sørensen (23-09-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Sørensen


Dato : 23-09-06 16:21

Bjarke Hansen wrote:
> "Henrik Sørensen" <nope@no-mail.here> wrote in message
> news:45151b5c$0$75030$14726298@news.sunsite.dk...
>> Hej...
>>
>> Jeg bor i en større boligforening, Karlemoseparken i Køge,
>> som har ventet på Digginet skulle blive færdig i snart et år..
>> Der er lavet lidt installation hist og pist, men så heller
>> ikke mere.
>
> hist og pist? har de trukket kablerne.,.. eller er der kun
> blevet sat lidt føringsvej op osv?

Tjaa de har sat lidt kanal op i diverse opgange og boret lidt
gennemføringer.
Antennen til deres "link" er også sat op.. Måske er der lavet lidt
installation i nogle lejligheder..
Men i opgangene i vores blok er der slet ikke trukket et eneste kabel.

>>
>> Jeg sendte min bestyrelse utallige advarelser såsom diverse
>> udskifter fra meget utilfredse foreninger osv, inden de
>> underskrev kontrakten, men dette overså de.
>
> ok, kontrakten må have lydt godt?

Kontrakten kender jeg ikke til, men ved dog fra et beboermøde at foreningen
frit kunne få et andet selskab ind.
Altså sådan som jeg fortolker det, så kan de uden videre opsige aftalen med
Digginet.
Og kablingen ville efter aflevering være "vores".

>> Jeg har fuldt digginet lidt på nettet, og nu er deres HP også
>> ude af drift.... Magen til amatør selskab skal man længe lede
>> efter... Er der andre der ved lidt omkring deres kapital osv.. Jeg har
>> søgt men finder ikke meget..
>
> http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=28277
>
> men 3 millioner euro er jo ikke noget, hvis de har givet
> installationerne gratis væk osv, som jeg har læst andet sted.

Hmm.. Spørgsmålet er hvor lang de rækker de 3mill ?.
Alle deres installationer skal laves færdig, og underleverandører osv skal
have løn.
Jeg tror nu ikke på noget før vores netværk står færdigt, hvilket jeg tror
meget lidt på det gør.

--
Vh. Henrik Sørensen



Michael Kjærsgård (23-09-2006)
Kommentar
Fra : Michael Kjærsgård


Dato : 23-09-06 13:09

> På deres HP (som nu heller ikke virker)

Nej, de skylder DK-hostmaster 36 kr., og nu ville de åbenbart ikke
strække kreditten længere ;)

Hvis de får skillinget sammen til den regning kan det være der bliver
åbnet igen ;)


--
Michael


Bjarke Hansen (23-09-2006)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 23-09-06 13:18

"Michael Kjærsgård" <mk@vindenand.dk> wrote in message
news:wt9Rg.674$R76.638@news.get2net.dk...
>> På deres HP (som nu heller ikke virker)
>
> Nej, de skylder DK-hostmaster 36 kr., og nu ville de åbenbart ikke strække
> kreditten længere ;)

hmm ja der står den er deaktiveret...

men mon de boligforeninger der stadigt er i digginet, har internet adgang?



Henrik Sørensen (23-09-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Sørensen


Dato : 23-09-06 16:23

Bjarke Hansen wrote:
> "Michael Kjærsgård" <mk@vindenand.dk> wrote in message
> news:wt9Rg.674$R76.638@news.get2net.dk...
>>> På deres HP (som nu heller ikke virker)
>>
>> Nej, de skylder DK-hostmaster 36 kr., og nu ville de åbenbart
>> ikke strække kreditten længere ;)
>
> hmm ja der står den er deaktiveret...
>
> men mon de boligforeninger der stadigt er i digginet, har
> internet adgang?

Så vidt jeg har arfaret andre steder, har de ikke betalt deres "telefon
regning" hos en underleverandør, så deres telefoni virker vist ikke.
Deres internet tror jeg nu heller ikke er i drift mere.. Men lige indtil
deres HP lukkede ned, stod der intet om det på deres driftsside..

--
Vh. Henrik Sørensen



Peter Heide (23-09-2006)
Kommentar
Fra : Peter Heide


Dato : 23-09-06 19:33

Jeg bor i en stor andelsforening på Østerbro ( ca. 400 lejligheder ) hvor
DiggiNet indtil for ca. 2 mdr. siden leverede TV,net og telefoni. Hele
baduljen blev opsagt , da vi havde været uden telefoni i en 1 uges tid.

Tror faktisk at den opsigelse gav Digginet dødstødet. Det var mange
kunder der forsvandt dér.

Digginets kundeservice var EKSTREM dårlig. Bestod af en "strikkepind
og en kop kaffe" ; Nå ? er din internetforbindelse væk ? Nådada...."

Hun var en joke simpelthen. Havde ikke en skid begreb om de mest
enkelte ting. Digginet fik først min telefon til at virke
et halvt år efter jeg flyttede ind. Havde den i 1 mdr. Så forsvandt den igen
pgra firmaets manglende betaling til teleleverandøren !

Men deres internet var sådan set OK. Selvfølgelig nogle dage
hvor den var væk ind imellem. Hvis man skulle finde på at bruge
et p2p program, var der en god chance for et telefonopkald
fra Digginet. Så jeg savner IKKE det firma.

Ham der tilsyneladende har skudt nogle millioner i selskabet
har en stribe kokurser med i kufferten. Ikke skide tillidsvækkende.



Henrik Sørensen (23-09-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Sørensen


Dato : 23-09-06 20:37

Peter Heide wrote:
> Jeg bor i en stor andelsforening på Østerbro ( ca. 400
> lejligheder ) hvor DiggiNet indtil for ca. 2 mdr. siden
> leverede TV,net og telefoni. Hele baduljen blev opsagt , da vi
> havde været uden telefoni i en 1 uges tid.
> Tror faktisk at den opsigelse gav Digginet dødstødet. Det var
> mange kunder der forsvandt dér.
>
> Digginets kundeservice var EKSTREM dårlig. Bestod af en
> "strikkepind og en kop kaffe" ; Nå ? er din internetforbindelse væk ?
> Nådada...."
> Hun var en joke simpelthen. Havde ikke en skid begreb om de
> mest enkelte ting. Digginet fik først min telefon til at virke
> et halvt år efter jeg flyttede ind. Havde den i 1 mdr. Så
> forsvandt den igen pgra firmaets manglende betaling til
> teleleverandøren !
> Men deres internet var sådan set OK. Selvfølgelig nogle dage
> hvor den var væk ind imellem. Hvis man skulle finde på at bruge
> et p2p program, var der en god chance for et telefonopkald
> fra Digginet. Så jeg savner IKKE det firma.
>
> Ham der tilsyneladende har skudt nogle millioner i selskabet
> har en stribe kokurser med i kufferten. Ikke skide
> tillidsvækkende.

Det er også sådanne historier jeg har fra bekendte, som slet ikke har været
tilfreds med deres produkt..
Fatter dog ikke at de forskellige antenneforeninger og boligforeninger, ikke
ser alle de advarelses lamper der blinker.
Specielt med alle de mail og andet info som de kan finde på nettet..

Håber dog at min bestyrelse her i Karlemosen i Køge smider dem for porten...
Det er simpelthen til grin hvis de vælger at fortsætte med dem..

Hvad fanden gør man, når ens bestyrelse består af gamle nokkefår der intet
fortager sig..
Specielt når der er andre og mere kompentente personer der vil bedre...
Men at der gang på gang er tåber der vælger de samme der har siddet der i
alt for mange år..

Hovsa.. Spildte lige lidt galde.. Sorry..

--
Vh. Henrik Sørensen



Frank (23-09-2006)
Kommentar
Fra : Frank


Dato : 23-09-06 22:40

Hej

On Sat, 23 Sep 2006 21:37:24 +0200, "Henrik Sørensen"
<nope@no-mail.here> wrote:


>Hvad fanden gør man, når ens bestyrelse består af gamle nokkefår der intet
>fortager sig..

Man stiller selv op til næste valg til bestyrelsen.

>Specielt når der er andre og mere kompentente personer der vil bedre...

Stillede de op?

>Men at der gang på gang er tåber der vælger de samme der har siddet der i
>alt for mange år..

Så drejer det sig om at lave et ordenligt fodarbejde inden næste valg,
man kunne f.eks. stemme dørklokker.

Mvh
Frank

Henrik Sørensen (24-09-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Sørensen


Dato : 24-09-06 09:19

Frank wrote:
> Hej
>
> On Sat, 23 Sep 2006 21:37:24 +0200, "Henrik Sørensen"
> <nope@no-mail.here> wrote:
>
>
>> Hvad fanden gør man, når ens bestyrelse består af gamle
>> nokkefår der intet fortager sig..
>
> Man stiller selv op til næste valg til bestyrelsen.

Ellers tak, men andre vil meget gerne, men for ikke stemmer nok...

>
>> Specielt når der er andre og mere kompentente personer der
>> vil bedre...
>
> Stillede de op?

Ja bestemt, hver gang..

>
>> Men at der gang på gang er tåber der vælger de samme der har
>> siddet der i alt for mange år..
>
> Så drejer det sig om at lave et ordenligt fodarbejde inden
> næste valg, man kunne f.eks. stemme dørklokker.

Gør de hvert år, de er ikke til at banke fornuft ind i..

> Mvh
> Frank

--
Vh. Henrik Sørensen



Kim (24-09-2006)
Kommentar
Fra : Kim


Dato : 24-09-06 12:57

"Henrik Sørensen" <nope@no-mail.here> wrote in message

>>> Hvad fanden gør man, når ens bestyrelse består af gamle
>>> nokkefår der intet fortager sig..
>
>> Man stiller selv op til næste valg til bestyrelsen.
>
> Ellers tak, men andre vil meget gerne, men for ikke stemmer nok...

Hvem andre?
De sidste tre år, er det de to samme navne der har stillet op
http://www.karlemosen.dk/beboerinformation.html

>>> Specielt når der er andre og mere kompentente personer der
>>> vil bedre...
>>
>> Stillede de op?
>
> Ja bestemt, hver gang..

Ahh, nu har jeg også boet i mosen en del år efterhånden,
og den melding der holder vist ikke helt vand ;)

>>> Men at der gang på gang er tåber der vælger de samme der har
>>> siddet der i alt for mange år..
>>
>> Så drejer det sig om at lave et ordenligt fodarbejde inden
>> næste valg, man kunne f.eks. stemme dørklokker.
>
> Gør de hvert år, de er ikke til at banke fornuft ind i..

hehe, den holder vist heller ikke helt den der.
i hvertfald har vi ikke her i lejligheden oplevet nogen tiltag,
for at få andre ind i bestyrelsen :)

Venlig hilsen
Kim



Henrik Stidsen (25-09-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 25-09-06 20:45

Peter Heide wrote :
> Digginets kundeservice var EKSTREM dårlig. Bestod af en "strikkepind
> og en kop kaffe" ; Nå ? er din internetforbindelse væk ? Nådada...."

Ringede du mellem 8 og 16 ? For ~1 år siden var det det eneste
tidspunkt der var support på linien, derudover kunne man kun fejlmelde
den til et callcenter der ikke ydede support (det var ikke deres
opgave) men *KUN* tog imod fejlmelding af forbindelse.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"It usually takes me more than three weeks to prepare a good impromptu
speech." - Mark Twain



Kenneth K (25-09-2006)
Kommentar
Fra : Kenneth K


Dato : 25-09-06 19:48


>
> På deres HP (som nu heller ikke virker) har de for hver uge de er kommet
ind
> i, rykket dagen for hvornår de ville være åbne igen..
> Andet har jeg ikke kunne finde ud af, de svare ikke på deres telefon, ej
> heller via e-mail..
>
> Spøjst selskab..
> --


De lever http://comon.dk/index.php/news/show/id=28354 (lidt endnu



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408924
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste