Log på 2 netværk??
Fra : Claus Nielsen

Dato : 22-06-01 08:53

Hej alle,

Er det muligt på sin W2K Prof at kunne tilmelde den 2 domæner, således at
jeg når jeg vil logge på maksinen kan vælge hvilket domæne jeg vil logge på.

Der er ingen trust i mellem dem "what so ever"
jeg mener at have set en artikkel på hvordan man kan via
registeringsdatabasen sætte ens computer op til at have valgmuligheden
mellem 2 domæner...

Håber det er muligt...

Hilsen
Claus

Fra : Ole Jakobsen

Dato : 22-06-01 13:53

Hej "Claus Nielsen" <clausn@hotmail.com>

> Er det muligt på sin W2K Prof at kunne tilmelde den 2 domæner, således
> at jeg når jeg vil logge på maksinen kan vælge hvilket domæne jeg vil
> logge på.

Jeg mener at jeg klarede det ved at melde computeren ind i et nyt domæne, og
så når jeg skulle logge på var begge domæner, plus lokal, i dropdown boksen.
Jeg er ikke helt sikker og har p.t. ikke mulighed for at prøve det...men det
er vel et forsøg vær

--
Ole

Fra : Mads Norman Andersen

Dato : 22-06-01 21:50

Måske lidt OT, men jeg prøver nu lige alligevel.

Er det muligt at tilmelde sin PC et domæne uden at have administrator
rettigheder? Kan man logge på et domæne uden at være tilmeldt det?

Grunden til mit spørgsmål er at jeg tidligere loggede på domænet uden
probs., men efter W2K installationen skal jeg tilmeldes, hvorefter den
spørger om adm. rettigheder.

Mads Norman

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 22-06-01 22:40

Hej Mads

"Mads Norman Andersen" <mna@nork.auc.dk> skrev i en meddelelse news:9h0avm$1ip$1@sunsite.dk...
> Er det muligt at tilmelde sin PC et domæne uden at have administrator
> rettigheder?

Kun hvis man istedet har rettighed til at tilslutte den til domæne (i praksis, nej).

> Kan man logge på et domæne uden at være tilmeldt det?

Ja, f.eks. med en Windows9x.

> Grunden til mit spørgsmål er at jeg tidligere loggede på domænet uden
> probs., men efter W2K installationen skal jeg tilmeldes, hvorefter den
> spørger om adm. rettigheder.

Det er fordi det er en WinNT/2k.

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Fjernstyring med VNC, ADSL Tips m.m.: