Råd til en nybegynder
Fra : Bo Jørgensen

Dato : 22-06-01 08:36

Hejsa

Jeg vil, sammen med min søn, prøve at "lege" lidt med VB. Det er rigtig
mange år jeg har leget med programmering (comal80, C=64-basic). Nu vil
sønnen gerne se om programmering er noget for ham. Han er normalt kun til
Quake, Baldurs Gate og lign., så det kunne være sjovt med noget mere
alvorligt

Nogle gode råd vedr.:
- hvor skal vi starte
- hvad bør vi læse
- hvilken software
- hvilket site

På forhånd tak
Hilsen Bo (og McFrag)

Fra : Henning Larsen

Dato : 22-06-01 18:29

"Bo Jørgensen" <bo@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sønnen gerne se om programmering er noget for ham. Han er normalt kun til
> Quake, Baldurs Gate og lign., så det kunne være sjovt med noget mere

Et godt sted a starte kunne være med Visual Basic 6.0 Deluxe Learning
Edition. Den indeholder Visual Basic 6.0 i Learning Edition udgaven plus
nogle lærebøger. Pakken har ISBN nr. 157231933X .

Du kan læse om pakken her:

http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/1572318732/202-4060529-5394237

Du kan også læse om den hos Globe og købe den for 1489 kr.

http://www.globe.dk/

i søgefeltet kan du taste ISBN nummeret.

Henning Larsen

Fra : @sbjørn

Dato : 23-06-01 13:48

"Henning Larsen" <h-l@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> "Bo Jørgensen" <bo@pc.dk> skrev i en meddelelse

http://silkbib.bib.dk/htbin/WWW_dan/full.sh?base=n-a&fn=23457091
http://silkbib.bib.dk/htbin/WWW_dan/full.sh?base=n-a&fn=22567632
http://silkbib.bib.dk/htbin/WWW_dan/full.sh?base=n-a&fn=22521403
Bibliotek er valgt på bagrund af postnr. oplysningen på Lasses ICQ
nummer(42276432)
Microsoft Visual Basic
Hedder et program Visual et eller andet er det som regel en del af
Microsofts programmerings pakke Visual Studio

> Et godt sted a starte kunne være med Visual Basic 6.0 Deluxe Learning
> Edition. Den indeholder Visual Basic 6.0 i Learning Edition udgaven plus
> nogle lærebøger. Pakken har ISBN nr. 157231933X .

I kan ikke lave en exe-fil med Learning Edition

Hvis din søn opfyder kravene kan købe VS billigt
Krav: http://www.microsoft.com/danmark/license/student/default.asp
Butik: http://www.computercity.dk/produkter/main.html søg på visual vælg
"MS VISUALSTUDPROSTU" til 899 kr. og så kan I lave EXE-filer

Asbjørn Sloth Tønnesen