/ Forside / Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Fritidssejlads
#NavnPoint
dabj 9220
trimare46 2651
pallenoc 1600
BjarneD 1560
piaskov 1180
pjk 1173
Teil 1110
emesen 1090
dova 1060
10  transor 1030
Regler for Vandscootere..
Fra : Ukendt


Dato : 24-07-06 10:05

Hejsa Alle

Hvad er grunden til at disse er forbudte over alt?
Er det larmen ?? og hvad hvis man lavede den lydløs?
Er det farten ? kan det vel dårligt være når der er speedbåde..

Er der nogle der ved hvor der står noget om disse regler ?

Mvh
Morten



 
 
Leif Langgaard (24-07-2006)
Kommentar
Fra : Leif Langgaard


Dato : 24-07-06 10:29

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse
news:44c48d44$0$15782$14726298@news.sunsite.dk...
> Hejsa Alle
>
> Hvad er grunden til at disse er forbudte over alt?
> Er det larmen ?? og hvad hvis man lavede den lydløs?
> Er det farten ? kan det vel dårligt være når der er speedbåde..
>
> Er der nogle der ved hvor der står noget om disse regler ?
>

Hej

Her er lidt fra:

http://www.skovognatur.dk/Ud/Aktivitet/Sejlads/Hav/
"Vandscootere"
En af de særlige nationale regler gælder vandscootere:
Sejlads med vandscootere o.lign. er forbudt overalt, undtagen på steder hvor
amtet har givet tilladelse til det. I 2004 har tre amter udpeget
vandscooter-områder:.

a.. Århus Amt (Reglerne for Århus Amt)
b.. Nordjyllands Amt
c.. Ribe Amt

--
Leif Langgaard
GRATIS BILLEDER OG STOCKFOTOS:
http://www.azfotos.com/ http://www.webshots.com/
Skandinaviens største billedarkiv www.fotomedia.se



Peter Ingsø Laursen (24-07-2006)
Kommentar
Fra : Peter Ingsø Laursen


Dato : 24-07-06 10:45

"Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> skrev i en meddelelse
news:44c492f7$0$15787$14726298@news.sunsite.dk...
> En af de særlige nationale regler gælder vandscootere:
> Sejlads med vandscootere o.lign. er forbudt overalt, undtagen på steder
> hvor amtet har givet tilladelse til det. I 2004 har tre amter udpeget
> vandscooter-områder:.
>
> a.. Århus Amt (Reglerne for Århus Amt)
> b.. Nordjyllands Amt
> c.. Ribe Amt

Der må også være sket et eller andet omkring havnene syd for Stevns klint,
for der vælter det da rundt med vandscootere :-0

--
Mvh, Peter Ingsø Laursen

Bianca 28 sejlere mødes også på:
http://www.cafecrema.dk



Egon Stich (27-07-2006)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 27-07-06 12:06


"Peter Ingsø Laursen" <psil@*fjern_dette*tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:8E0xg.18$CC.11@news.get2net.dk...
> "Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> skrev i en meddelelse
> news:44c492f7$0$15787$14726298@news.sunsite.dk...
> > En af de særlige nationale regler gælder vandscootere:
> > Sejlads med vandscootere o.lign. er forbudt overalt, undtagen på steder
> > hvor amtet har givet tilladelse til det. I 2004 har tre amter udpeget
> > vandscooter-områder:.
> >
> > a.. Århus Amt (Reglerne for Århus Amt)
> > b.. Nordjyllands Amt
> > c.. Ribe Amt
>
> Der må også være sket et eller andet omkring havnene syd for Stevns klint,
> for der vælter det da rundt med vandscootere :-0
>
> --
> Mvh, Peter Ingsø Laursen

Det eneste der er "sket" i omegnen af Rødvig, er at der er nogle hjernedøde,
der skider på det ulovlige i deres fremfærd.
Men tro mig: Det får en ende.
De har jo heldigvis nummerplader på trailerne, fotografiapparatet er
opfundet, så ---

MVH
Egon



Bjarke Christensen (27-07-2006)
Kommentar
Fra : Bjarke Christensen


Dato : 27-07-06 14:56

Ja, sådan må det være, hvis de opfører sig dårligt. I min hjemhavn kommer
der en og sætter i vandet engang imellem, men han opfører sig (hedder det
sejler ?) så pænt, at vi stiltiende accepterer det. Knægten (8-10 år vil jeg
skyde på) er med engang imellem og de ser ud til at har det sjovt sammen.

Hvis alle vandscootere opførte sig som ham, så ville det nok ikke være
ulovligt.

Bjarke


"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message
news:44c8ac11$0$172$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Peter Ingsø Laursen" <psil@*fjern_dette*tele2adsl.dk> skrev i en
> meddelelse
> news:8E0xg.18$CC.11@news.get2net.dk...
>> "Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> skrev i en meddelelse
>> news:44c492f7$0$15787$14726298@news.sunsite.dk...
>> > En af de særlige nationale regler gælder vandscootere:
>> > Sejlads med vandscootere o.lign. er forbudt overalt, undtagen på steder
>> > hvor amtet har givet tilladelse til det. I 2004 har tre amter udpeget
>> > vandscooter-områder:.
>> >
>> > a.. Århus Amt (Reglerne for Århus Amt)
>> > b.. Nordjyllands Amt
>> > c.. Ribe Amt
>>
>> Der må også være sket et eller andet omkring havnene syd for Stevns
>> klint,
>> for der vælter det da rundt med vandscootere :-0
>>
>> --
>> Mvh, Peter Ingsø Laursen
>
> Det eneste der er "sket" i omegnen af Rødvig, er at der er nogle
> hjernedøde,
> der skider på det ulovlige i deres fremfærd.
> Men tro mig: Det får en ende.
> De har jo heldigvis nummerplader på trailerne, fotografiapparatet er
> opfundet, så ---
>
> MVH
> Egon
>
>



Egon Stich (27-07-2006)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 27-07-06 19:43


"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@grevestrand_punktum_danmark> skrev i en
meddelelse news:44c8c5fc$0$60785$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Ja, sådan må det være, hvis de opfører sig dårligt. I min hjemhavn kommer
> der en og sætter i vandet engang imellem, men han opfører sig (hedder det
> sejler ?) så pænt, at vi stiltiende accepterer det. Knægten (8-10 år vil
jeg
> skyde på) er med engang imellem og de ser ud til at har det sjovt sammen.
>
> Hvis alle vandscootere opførte sig som ham, så ville det nok ikke være
> ulovligt.
>
> Bjarke
>

Det er jo netop den slags gode exempler, der gør, at man bliver ked af, at
det reelt er idioterne, der bestemmer.
Rigtig ærgerligt, er det

MVH
Egon



Ukendt (26-07-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-07-06 10:10

"Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> wrote in message
news:44c492f7$0$15787$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Her er lidt fra:
>
> http://www.skovognatur.dk/Ud/Aktivitet/Sejlads/Hav/
> "Vandscootere"
> En af de særlige nationale regler gælder vandscootere:
> Sejlads med vandscootere o.lign. er forbudt overalt, undtagen på steder
hvor
> amtet har givet tilladelse til det. I 2004 har tre amter udpeget
> vandscooter-områder:.
>
Den side skal tages med et gran salt. Den stammer fra 7. oktober 2004 og
reglerne kan være ændret siden.

For eksempel stod forbudet mod speedbådssejlads langs strande og kyster i de
lokale politivedtægter og de bortfaldt og blev erstattet at
politibekendtgørelsen 1. juli. 2005. Politibekendtgørelsen indeholder ikke
et tilsvarende forbud.

Det kunne jo også være interessant at undersøge hvor langt ud forbudene
gælder, om det kun er til strandkanten eller om det er til 12 sømilslinien
eller om man skal ud til midtfarvandslinien.

Mvh. Per



Bjarke Christensen (24-07-2006)
Kommentar
Fra : Bjarke Christensen


Dato : 24-07-06 10:44

Jeg vil gætte på at det er larmen og det faktum at nogle vandscooter ejere
gerne søsætter den fra stranden og jerner rundt mellem badegæster.

Bjarke


"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> wrote in message
news:44c48d44$0$15782$14726298@news.sunsite.dk...
> Hejsa Alle
>
> Hvad er grunden til at disse er forbudte over alt?
> Er det larmen ?? og hvad hvis man lavede den lydløs?
> Er det farten ? kan det vel dårligt være når der er speedbåde..
>
> Er der nogle der ved hvor der står noget om disse regler ?
>
> Mvh
> Morten
>



claus b. p. (24-07-2006)
Kommentar
Fra : claus b. p.


Dato : 24-07-06 14:01


"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> wrote in message
news:44c48d44$0$15782$14726298@news.sunsite.dk...
> Hejsa Alle
>
> Hvad er grunden til at disse er forbudte over alt?
> Er det larmen ?? og hvad hvis man lavede den lydløs?
> Er det farten ? kan det vel dårligt være når der er speedbåde..
>
Mange brugere har været folk som brugte dem som legetøj, uden hensyntagen
til andre. Det er naturligvis ikke godt, hverken for dem det går ud over,
eller for dem der sejler fornuftigt, når der er andre i nærheden. Da de er
svære at genkende, og hurtigt kan komme væk, er det svært at få fat i
varylerne, derfor har konsekvensen været, at de stort set er forbudt alle
steder.

/Claus



2 (24-07-2006)
Kommentar
Fra : 2


Dato : 24-07-06 19:41

On Mon, 24 Jul 2006 11:05:07 +0200, "Juel" <xSnAbElAstarchild.dk>
wrote:

>Hejsa Alle
>
>Hvad er grunden til at disse er forbudte over alt?
>Er det larmen ?? og hvad hvis man lavede den lydløs?
>Er det farten ? kan det vel dårligt være når der er speedbåde..
>
>Er der nogle der ved hvor der står noget om disse regler ?
>

Jeg synes også det er fjollet og uden grund at det skulle være forbudt
at sejle med dem. Det er bare en båd med motor. Må man ikke godt
sejle bare et godt stykke fra kysten, vist 1 km ude?

Det er dog nok de tidligere vandscootere ejere som har kvajet sig og
for kommende ejere, da de jo ofte blev brugt til at sejle slalom
blandt de badede, uden hensyn. Så det burde være mere vandscooter
ejerne der burde være forbudt, altså deres uhyggelige adfærd/sejlads
blandt badende.
End det bare at sejle vandscooter

Men larmen gør ikke noget ej heller for dyreliv. Sejler selv med
modelspeedbåd i sø, og der er ænder og svaner ligeglade.

Torben

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408927
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste