/ Forside / Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Fritidssejlads
#NavnPoint
dabj 9220
trimare46 2651
pallenoc 1600
BjarneD 1560
piaskov 1180
pjk 1173
Teil 1110
emesen 1090
dova 1060
10  transor 1030
Har nogen erfaring med Furuno -> Silva Nex~
Fra : Kondrup


Dato : 04-07-06 22:24

Kære alle
Jeg har prøvet at forbinde som angivet i Emne. Men Furuno brokker sig:
tænder uden at være tændt, beeper, og skærmen bliver flimrende. Så
slukkede jeg.
Jeg har fulgt Nexus' brugsanvisning: Furunos hvide kabel (output) til
Nexus server Pin 9, Furuno retur til Nexus server Pin 10, Nexus Pin 11
til Silva repeater In og Nexus Pin 12 til Silva Repeater retur.
Hvad kan problemet være?
Hilsen
Jens


 
 
Bjarke Christensen (05-07-2006)
Kommentar
Fra : Bjarke Christensen


Dato : 05-07-06 05:46

Er det en af de gamle servere eller en af de nyere NX2 server ?

Bjarke

"Kondrup" <kondrup@post4.tele.dk> wrote in message
news:1152048247.353135.291830@75g2000cwc.googlegroups.com...
Kære alle
Jeg har prøvet at forbinde som angivet i Emne. Men Furuno brokker sig:
tænder uden at være tændt, beeper, og skærmen bliver flimrende. Så
slukkede jeg.
Jeg har fulgt Nexus' brugsanvisning: Furunos hvide kabel (output) til
Nexus server Pin 9, Furuno retur til Nexus server Pin 10, Nexus Pin 11
til Silva repeater In og Nexus Pin 12 til Silva Repeater retur.
Hvad kan problemet være?
Hilsen
Jens



Flemming (05-07-2006)
Kommentar
Fra : Flemming


Dato : 05-07-06 08:02

ja, og hvilken furunos?


"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@grevestrand.de(nej, det skal selvfølgelig
være med K da jeg er dansker)> skrev i en meddelelse
news:44ab43f3$0$60787$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Er det en af de gamle servere eller en af de nyere NX2 server ?
>
> Bjarke
>
> "Kondrup" <kondrup@post4.tele.dk> wrote in message
> news:1152048247.353135.291830@75g2000cwc.googlegroups.com...
> Kære alle
> Jeg har prøvet at forbinde som angivet i Emne. Men Furuno brokker sig:
> tænder uden at være tændt, beeper, og skærmen bliver flimrende. Så
> slukkede jeg.
> Jeg har fulgt Nexus' brugsanvisning: Furunos hvide kabel (output) til
> Nexus server Pin 9, Furuno retur til Nexus server Pin 10, Nexus Pin 11
> til Silva repeater In og Nexus Pin 12 til Silva Repeater retur.
> Hvad kan problemet være?
> Hilsen
> Jens
>
>



Kondrup (05-07-2006)
Kommentar
Fra : Kondrup


Dato : 05-07-06 08:57

Kære Flemming og Bjarke
Ja, undskyld det manglede jo lige. Det er en Furuno 30 og en Nexus X2
server, købt i år.
Hilsen
Jens

Flemming skrev:

> ja, og hvilken furunos?
>
>
> "Bjarke Christensen" <BjarkeMC@grevestrand.de(nej, det skal selvfølgelig
> være med K da jeg er dansker)> skrev i en meddelelse
> news:44ab43f3$0$60787$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> > Er det en af de gamle servere eller en af de nyere NX2 server ?
> >
> > Bjarke
> >
> > "Kondrup" <kondrup@post4.tele.dk> wrote in message
> > news:1152048247.353135.291830@75g2000cwc.googlegroups.com...
> > Kære alle
> > Jeg har prøvet at forbinde som angivet i Emne. Men Furuno brokker sig:
> > tænder uden at være tændt, beeper, og skærmen bliver flimrende. Så
> > slukkede jeg.
> > Jeg har fulgt Nexus' brugsanvisning: Furunos hvide kabel (output) til
> > Nexus server Pin 9, Furuno retur til Nexus server Pin 10, Nexus Pin 11
> > til Silva repeater In og Nexus Pin 12 til Silva Repeater retur.
> > Hvad kan problemet være?
> > Hilsen
> > Jens
> >
> >


Bjarke Christensen (05-07-2006)
Kommentar
Fra : Bjarke Christensen


Dato : 05-07-06 09:19

Så tror jeg det er de forkerte terminaler du bruger på serveren. Børge har
tegnet ledningsføringen op mellem garmin og NX2 på:
http://www.maximalt.dk/Artikler/Connect/Garmin_nx2/Garmin_nx2.htm. Mon ikke
det kan bruges til inspiration.

Det drilske er at det er en balanceret ind/udgang, så man skal lige lave et
trick med nul ledningerne.

Bjarke



"Kondrup" <kondrup@post4.tele.dk> wrote in message
news:1152086199.651368.65250@j8g2000cwa.googlegroups.com...
Kære Flemming og Bjarke
Ja, undskyld det manglede jo lige. Det er en Furuno 30 og en Nexus X2
server, købt i år.
Hilsen
Jens

Flemming skrev:

> ja, og hvilken furunos?
>
>
> "Bjarke Christensen" <BjarkeMC@grevestrand.de(nej, det skal selvfølgelig
> være med K da jeg er dansker)> skrev i en meddelelse
> news:44ab43f3$0$60787$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> > Er det en af de gamle servere eller en af de nyere NX2 server ?
> >
> > Bjarke
> >
> > "Kondrup" <kondrup@post4.tele.dk> wrote in message
> > news:1152048247.353135.291830@75g2000cwc.googlegroups.com...
> > Kære alle
> > Jeg har prøvet at forbinde som angivet i Emne. Men Furuno brokker sig:
> > tænder uden at være tændt, beeper, og skærmen bliver flimrende. Så
> > slukkede jeg.
> > Jeg har fulgt Nexus' brugsanvisning: Furunos hvide kabel (output) til
> > Nexus server Pin 9, Furuno retur til Nexus server Pin 10, Nexus Pin 11
> > til Silva repeater In og Nexus Pin 12 til Silva Repeater retur.
> > Hvad kan problemet være?
> > Hilsen
> > Jens
> >
> >



Kondrup (05-07-2006)
Kommentar
Fra : Kondrup


Dato : 05-07-06 23:56

Det lykkedes at få Nexus NX2 til at se Furuno 30, men Silva Nav Star
repeateren blev ved at vise No Input. Prøvede at sætte NMEA sentencer
op på Multi Control, så de svarede til output fra Furuno 30, men lige
meget hjalp det. Silva Nav Star repeateren skal sige No Data hvis den
bare ikke forstår havd der kommer ind, men No Input viser ingen
forbindelse.
Mystisk.
Hilsen
Jens


Bjarke Christensen (nej, det skal selvfølgelig være med K da jeg er
dansker) skrev:

> Så tror jeg det er de forkerte terminaler du bruger på serveren. Børge har
> tegnet ledningsføringen op mellem garmin og NX2 på:
> http://www.maximalt.dk/Artikler/Connect/Garmin_nx2/Garmin_nx2.htm. Mon ikke
> det kan bruges til inspiration.
>
> Det drilske er at det er en balanceret ind/udgang, så man skal lige lave et
> trick med nul ledningerne.
>
> Bjarke
>
>
>
> "Kondrup" <kondrup@post4.tele.dk> wrote in message
> news:1152086199.651368.65250@j8g2000cwa.googlegroups.com...
> Kære Flemming og Bjarke
> Ja, undskyld det manglede jo lige. Det er en Furuno 30 og en Nexus X2
> server, købt i år.
> Hilsen
> Jens
>
> Flemming skrev:
>
> > ja, og hvilken furunos?
> >
> >
> > "Bjarke Christensen" <BjarkeMC@grevestrand.de(nej, det skal selvfølgelig
> > være med K da jeg er dansker)> skrev i en meddelelse
> > news:44ab43f3$0$60787$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> > > Er det en af de gamle servere eller en af de nyere NX2 server ?
> > >
> > > Bjarke
> > >
> > > "Kondrup" <kondrup@post4.tele.dk> wrote in message
> > > news:1152048247.353135.291830@75g2000cwc.googlegroups.com...
> > > Kære alle
> > > Jeg har prøvet at forbinde som angivet i Emne. Men Furuno brokker sig:
> > > tænder uden at være tændt, beeper, og skærmen bliver flimrende. Så
> > > slukkede jeg.
> > > Jeg har fulgt Nexus' brugsanvisning: Furunos hvide kabel (output) til
> > > Nexus server Pin 9, Furuno retur til Nexus server Pin 10, Nexus Pin 11
> > > til Silva repeater In og Nexus Pin 12 til Silva Repeater retur.
> > > Hvad kan problemet være?
> > > Hilsen
> > > Jens
> > >
> > >


Bjarke Christensen (06-07-2006)
Kommentar
Fra : Bjarke Christensen


Dato : 06-07-06 08:21

Mon ikke du slås med at udgangen på NX2 er balanceret (RS422 agtigt) og
inputet på repeateren ssv er ubalanceret (RS232 agtigt) ? Så kan repeatern
mærke at der er noget men det har ikke de rigtige spændinger til at modtage
data ? Bare en ide ...

Det skal tilsluttes som på Børge tegning, hvor man lægger den ene terminal
til nul og den anden til repeateren. Se Børge terminal 2,3 og 4

Bjarke



"Kondrup" <kondrup@post4.tele.dk> wrote in message
news:1152140154.520657.289030@75g2000cwc.googlegroups.com...
Det lykkedes at få Nexus NX2 til at se Furuno 30, men Silva Nav Star
repeateren blev ved at vise No Input. Prøvede at sætte NMEA sentencer
op på Multi Control, så de svarede til output fra Furuno 30, men lige
meget hjalp det. Silva Nav Star repeateren skal sige No Data hvis den
bare ikke forstår havd der kommer ind, men No Input viser ingen
forbindelse.
Mystisk.
Hilsen
Jens


Bjarke Christensen (nej, det skal selvfølgelig være med K da jeg er
dansker) skrev:

> Så tror jeg det er de forkerte terminaler du bruger på serveren. Børge har
> tegnet ledningsføringen op mellem garmin og NX2 på:
> http://www.maximalt.dk/Artikler/Connect/Garmin_nx2/Garmin_nx2.htm. Mon
> ikke
> det kan bruges til inspiration.
>
> Det drilske er at det er en balanceret ind/udgang, så man skal lige lave
> et
> trick med nul ledningerne.
>
> Bjarke
>
>snip



Flemming (06-07-2006)
Kommentar
Fra : Flemming


Dato : 06-07-06 11:05

Jeg mener at Silva nav star skal tilsluttes til NMEA output på serverens
klemmer 3 og 4
/Flemming

"Kondrup" <kondrup@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:1152140154.520657.289030@75g2000cwc.googlegroups.com...
Det lykkedes at få Nexus NX2 til at se Furuno 30, men Silva Nav Star
repeateren blev ved at vise No Input. Prøvede at sætte NMEA sentencer
op på Multi Control, så de svarede til output fra Furuno 30, men lige
meget hjalp det. Silva Nav Star repeateren skal sige No Data hvis den
bare ikke forstår havd der kommer ind, men No Input viser ingen
forbindelse.
Mystisk.
Hilsen
Jens


Bjarke Christensen (nej, det skal selvfølgelig være med K da jeg er
dansker) skrev:

> Så tror jeg det er de forkerte terminaler du bruger på serveren. Børge har
> tegnet ledningsføringen op mellem garmin og NX2 på:
> http://www.maximalt.dk/Artikler/Connect/Garmin_nx2/Garmin_nx2.htm. Mon
> ikke
> det kan bruges til inspiration.
>
> Det drilske er at det er en balanceret ind/udgang, så man skal lige lave
> et
> trick med nul ledningerne.
>
> Bjarke
>
>
>
> "Kondrup" <kondrup@post4.tele.dk> wrote in message
> news:1152086199.651368.65250@j8g2000cwa.googlegroups.com...
> Kære Flemming og Bjarke
> Ja, undskyld det manglede jo lige. Det er en Furuno 30 og en Nexus X2
> server, købt i år.
> Hilsen
> Jens
>
> Flemming skrev:
>
> > ja, og hvilken furunos?
> >
> >
> > "Bjarke Christensen" <BjarkeMC@grevestrand.de(nej, det skal selvfølgelig
> > være med K da jeg er dansker)> skrev i en meddelelse
> > news:44ab43f3$0$60787$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> > > Er det en af de gamle servere eller en af de nyere NX2 server ?
> > >
> > > Bjarke
> > >
> > > "Kondrup" <kondrup@post4.tele.dk> wrote in message
> > > news:1152048247.353135.291830@75g2000cwc.googlegroups.com...
> > > Kære alle
> > > Jeg har prøvet at forbinde som angivet i Emne. Men Furuno brokker sig:
> > > tænder uden at være tændt, beeper, og skærmen bliver flimrende. Så
> > > slukkede jeg.
> > > Jeg har fulgt Nexus' brugsanvisning: Furunos hvide kabel (output) til
> > > Nexus server Pin 9, Furuno retur til Nexus server Pin 10, Nexus Pin 11
> > > til Silva repeater In og Nexus Pin 12 til Silva Repeater retur.
> > > Hvad kan problemet være?
> > > Hilsen
> > > Jens
> > >
> > >



Kondrup (06-07-2006)
Kommentar
Fra : Kondrup


Dato : 06-07-06 10:15


Kære Bjarke
Jeg kunne ikke rigtigt fortå Børges tegning i forhold til den manual
jeg fik med instrumentet:
Out signal from the NMEA instrument (=Furunos hvide kabel) til Nexus
server pin 9
Return signal from the NMEA instrument (=Furunos gule kabel) til Nexus
server pin 10,
Input signal from NMEA instrument (= det hvide til repeater) til Nexus
pin 11
Return signal from NMEA instrument (= det gule til repeater) til Nexus
pin 12

- og jeg turde ikke eksperimenter for meget.

Nu har jeg så til hjemmebrug downloadet Silva manualen fra nettet - og
der står:
Out signal from the NMEA instrument (=Furunos hvide kabel) til Pin 10
Return signal from the NMEA instrument (=Furunos gule kabel) til Pin 11
Input signal from NMEA instrument (= det hvide til repeater) til PIN 3
Return signal from NMEA instrument (= det gule til repeater) til pin 4

Det sidste passer jo med Børges tegning.

På selve serveren er angivet:
pin 9 + 12 V
pin 10 INPUT A
pin 11 INPUT B
pin 12 OV (jord-tegn)
pin 3 OUTPUT A
pin 4 OUTPUT B

Så der er åbenbart flere fejl i den medfølgende manual - undrede mig
over at out signal skulle til 12 V (pin 9) - men man stoler jo på den
slags (til en start).

- prøver igen

Hilsen Jens


Bjarke Christensen (nej, det skal selvfølgelig være med K da jeg er
dansker) skrev:

> Mon ikke du slås med at udgangen på NX2 er balanceret (RS422 agtigt) og
> inputet på repeateren ssv er ubalanceret (RS232 agtigt) ? Så kan repeatern
> mærke at der er noget men det har ikke de rigtige spændinger til at modtage
> data ? Bare en ide ...
>
> Det skal tilsluttes som på Børge tegning, hvor man lægger den ene terminal
> til nul og den anden til repeateren. Se Børge terminal 2,3 og 4
>
> Bjarke
>
>
>
> "Kondrup" <kondrup@post4.tele.dk> wrote in message
> news:1152140154.520657.289030@75g2000cwc.googlegroups.com...
> Det lykkedes at få Nexus NX2 til at se Furuno 30, men Silva Nav Star
> repeateren blev ved at vise No Input. Prøvede at sætte NMEA sentencer
> op på Multi Control, så de svarede til output fra Furuno 30, men lige
> meget hjalp det. Silva Nav Star repeateren skal sige No Data hvis den
> bare ikke forstår havd der kommer ind, men No Input viser ingen
> forbindelse.
> Mystisk.
> Hilsen
> Jens
>
>
> Bjarke Christensen (nej, det skal selvfølgelig være med K da jeg er
> dansker) skrev:
>
> > Så tror jeg det er de forkerte terminaler du bruger på serveren. Børge har
> > tegnet ledningsføringen op mellem garmin og NX2 på:
> > http://www.maximalt.dk/Artikler/Connect/Garmin_nx2/Garmin_nx2.htm. Mon
> > ikke
> > det kan bruges til inspiration.
> >
> > Det drilske er at det er en balanceret ind/udgang, så man skal lige lave
> > et
> > trick med nul ledningerne.
> >
> > Bjarke
> >
> >snip


Bjarke Christensen (06-07-2006)
Kommentar
Fra : Bjarke Christensen


Dato : 06-07-06 11:18

Jamen, det er jo totalt forkert. Pin 9-12 er jo kun input. Der kommer
ingenting ud. Det skal hentes på pin 3-4. For ringe at manualen er forkert,
men det sker jo desværre. Når jeg skal forbinde 2 ting, så sammenholder jeg
altid de to manualers forslag og er kun "TRYG", hvis de er ens.

Held og lykke.

Bjarke


"Kondrup" <kondrup@post4.tele.dk> wrote in message
news:1152177304.221350.103110@b68g2000cwa.googlegroups.com...

Kære Bjarke
Jeg kunne ikke rigtigt fortå Børges tegning i forhold til den manual
jeg fik med instrumentet:
Out signal from the NMEA instrument (=Furunos hvide kabel) til Nexus
server pin 9
Return signal from the NMEA instrument (=Furunos gule kabel) til Nexus
server pin 10,
Input signal from NMEA instrument (= det hvide til repeater) til Nexus
pin 11
Return signal from NMEA instrument (= det gule til repeater) til Nexus
pin 12

- og jeg turde ikke eksperimenter for meget.

Nu har jeg så til hjemmebrug downloadet Silva manualen fra nettet - og
der står:
Out signal from the NMEA instrument (=Furunos hvide kabel) til Pin 10
Return signal from the NMEA instrument (=Furunos gule kabel) til Pin 11
Input signal from NMEA instrument (= det hvide til repeater) til PIN 3
Return signal from NMEA instrument (= det gule til repeater) til pin 4

Det sidste passer jo med Børges tegning.

På selve serveren er angivet:
pin 9 + 12 V
pin 10 INPUT A
pin 11 INPUT B
pin 12 OV (jord-tegn)
pin 3 OUTPUT A
pin 4 OUTPUT B

Så der er åbenbart flere fejl i den medfølgende manual - undrede mig
over at out signal skulle til 12 V (pin 9) - men man stoler jo på den
slags (til en start).

- prøver igen

Hilsen Jens


Bjarke Christensen (nej, det skal selvfølgelig være med K da jeg er
dansker) skrev:

> Mon ikke du slås med at udgangen på NX2 er balanceret (RS422 agtigt) og
> inputet på repeateren ssv er ubalanceret (RS232 agtigt) ? Så kan repeatern
> mærke at der er noget men det har ikke de rigtige spændinger til at
> modtage
> data ? Bare en ide ...
>
> Det skal tilsluttes som på Børge tegning, hvor man lægger den ene terminal
> til nul og den anden til repeateren. Se Børge terminal 2,3 og 4
>
> Bjarke
>
>
>
> "Kondrup" <kondrup@post4.tele.dk> wrote in message
> news:1152140154.520657.289030@75g2000cwc.googlegroups.com...
> Det lykkedes at få Nexus NX2 til at se Furuno 30, men Silva Nav Star
> repeateren blev ved at vise No Input. Prøvede at sætte NMEA sentencer
> op på Multi Control, så de svarede til output fra Furuno 30, men lige
> meget hjalp det. Silva Nav Star repeateren skal sige No Data hvis den
> bare ikke forstår havd der kommer ind, men No Input viser ingen
> forbindelse.
> Mystisk.
> Hilsen
> Jens
>
>
> Bjarke Christensen (nej, det skal selvfølgelig være med K da jeg er
> dansker) skrev:
>
> > Så tror jeg det er de forkerte terminaler du bruger på serveren. Børge
> > har
> > tegnet ledningsføringen op mellem garmin og NX2 på:
> > http://www.maximalt.dk/Artikler/Connect/Garmin_nx2/Garmin_nx2.htm. Mon
> > ikke
> > det kan bruges til inspiration.
> >
> > Det drilske er at det er en balanceret ind/udgang, så man skal lige lave
> > et
> > trick med nul ledningerne.
> >
> > Bjarke
> >
> >snip



Kondrup (06-07-2006)
Kommentar
Fra : Kondrup


Dato : 06-07-06 22:52

Kære begge
Bingo - det virkede:
Out signal from the NMEA instrument (=Furunos hvide kabel) til Pin 10
Return signal from the NMEA instrument (=Furunos gule kabel) til Pin 11

Input signal from NMEA instrument (= det hvide til repeater) til PIN 3
Return signal from NMEA instrument (= det gule til repeater) til pin 4
- som i manualen fra Silva website.

Jeg gik ikke videre med Børge Müllers:
Pin 4 (repeater return) til pin 2 og 12 (OV jordtegn)

- det er vel heler ikke nødvendigt, når det virker uden?

1000 tak for hjælp og gode råd. Undervejs har jeg også mailet til
Silva - intet svar - og spurgt Masnedø, hvor jeg købte Nexus - de
mente bare, at det ikke kune lade sig gøre.

Det er en god gruppe, den her.

Hilsen
Jens

Flemming skrev:

> Jeg mener at Silva nav star skal tilsluttes til NMEA output på serverens
> klemmer 3 og 4
> /Flemming
>
> "Kondrup" <kondrup@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:1152140154.520657.289030@75g2000cwc.googlegroups.com...
> Det lykkedes at få Nexus NX2 til at se Furuno 30, men Silva Nav Star
> repeateren blev ved at vise No Input. Prøvede at sætte NMEA sentencer
> op på Multi Control, så de svarede til output fra Furuno 30, men lige
> meget hjalp det. Silva Nav Star repeateren skal sige No Data hvis den
> bare ikke forstår havd der kommer ind, men No Input viser ingen
> forbindelse.
> Mystisk.
> Hilsen
> Jens
>
>
> Bjarke Christensen (nej, det skal selvfølgelig være med K da jeg er
> dansker) skrev:
>
> > Så tror jeg det er de forkerte terminaler du bruger på serveren. Børge har
> > tegnet ledningsføringen op mellem garmin og NX2 på:
> > http://www.maximalt.dk/Artikler/Connect/Garmin_nx2/Garmin_nx2.htm. Mon
> > ikke
> > det kan bruges til inspiration.
> >
> > Det drilske er at det er en balanceret ind/udgang, så man skal lige lave
> > et
> > trick med nul ledningerne.
> >
> > Bjarke
> >
> >
> >
> > "Kondrup" <kondrup@post4.tele.dk> wrote in message
> > news:1152086199.651368.65250@j8g2000cwa.googlegroups.com...
> > Kære Flemming og Bjarke
> > Ja, undskyld det manglede jo lige. Det er en Furuno 30 og en Nexus X2
> > server, købt i år.
> > Hilsen
> > Jens
> >
> > Flemming skrev:
> >
> > > ja, og hvilken furunos?
> > >
> > >
> > > "Bjarke Christensen" <BjarkeMC@grevestrand.de(nej, det skal selvfølgelig
> > > være med K da jeg er dansker)> skrev i en meddelelse
> > > news:44ab43f3$0$60787$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> > > > Er det en af de gamle servere eller en af de nyere NX2 server ?
> > > >
> > > > Bjarke
> > > >
> > > > "Kondrup" <kondrup@post4.tele.dk> wrote in message
> > > > news:1152048247.353135.291830@75g2000cwc.googlegroups.com...
> > > > Kære alle
> > > > Jeg har prøvet at forbinde som angivet i Emne. Men Furuno brokker sig:
> > > > tænder uden at være tændt, beeper, og skærmen bliver flimrende. Så
> > > > slukkede jeg.
> > > > Jeg har fulgt Nexus' brugsanvisning: Furunos hvide kabel (output) til
> > > > Nexus server Pin 9, Furuno retur til Nexus server Pin 10, Nexus Pin 11
> > > > til Silva repeater In og Nexus Pin 12 til Silva Repeater retur.
> > > > Hvad kan problemet være?
> > > > Hilsen
> > > > Jens
> > > >
> > > >


Bjarke Christensen (07-07-2006)
Kommentar
Fra : Bjarke Christensen


Dato : 07-07-06 00:08

Ja, man kan godt undre sig over hvordan Masnedø (og andre tilsvarende)
argumenterer for at de skal tage 10-20% mere for varen end web shops, når de
alligevel ikke kan/vil hjælpe med problemerne.

Bjarke


"Kondrup" <kondrup@post4.tele.dk> wrote in message
news:1152222740.883301.50500@s53g2000cws.googlegroups.com...
snip

Silva - intet svar - og spurgt Masnedø, hvor jeg købte Nexus - de
mente bare, at det ikke kune lade sig gøre.

Det er en god gruppe, den her.

Hilsen
Jens

snip



Kondrup (07-07-2006)
Kommentar
Fra : Kondrup


Dato : 07-07-06 08:21

Kære Bjarke

Ja - kan du anbefale en god webshop til bådudstyr?

Hilsen Jens

Bjarke Christensen (nej, det skal selvfølgelig være med K da jeg er
dansker) skrev:

> Ja, man kan godt undre sig over hvordan Masnedø (og andre tilsvarende)
> argumenterer for at de skal tage 10-20% mere for varen end web shops, når de
> alligevel ikke kan/vil hjælpe med problemerne.
>
> Bjarke
>
>
> "Kondrup" <kondrup@post4.tele.dk> wrote in message
> news:1152222740.883301.50500@s53g2000cws.googlegroups.com...
> snip
>
> Silva - intet svar - og spurgt Masnedø, hvor jeg købte Nexus - de
> mente bare, at det ikke kune lade sig gøre.
>
> Det er en god gruppe, den her.
>
> Hilsen
> Jens
>
> snip


Bjarke Christensen (07-07-2006)
Kommentar
Fra : Bjarke Christensen


Dato : 07-07-06 08:59

Det afhænger af hvad man skal bruge.

I DK er der fx www.netbaad.com. Vil man spare lidt på momsen også så er der
en del tyske shops der ikke kun er elektronik, men også "udstyr". På
elektronik/gpssiden er det lige
http://www.aspidshop.com/export/store/default.php?enterprise_id=44 der har
gjort sig bemærket.

Det bedste er at spørge her i gruppen, når man har et konkret behov. Så er
der altid en der lige har siddet og brugt et par time på at finde gode
tilbud.

Bjarke


"Kondrup" <kondrup@post4.tele.dk> wrote in message
news:1152256882.909620.14660@k73g2000cwa.googlegroups.com...
Kære Bjarke

Ja - kan du anbefale en god webshop til bådudstyr?

Hilsen Jens

Bjarke Christensen (nej, det skal selvfølgelig være med K da jeg er
dansker) skrev:

> Ja, man kan godt undre sig over hvordan Masnedø (og andre tilsvarende)
> argumenterer for at de skal tage 10-20% mere for varen end web shops, når
> de
> alligevel ikke kan/vil hjælpe med problemerne.
>
> Bjarke
>
>
> "Kondrup" <kondrup@post4.tele.dk> wrote in message
> news:1152222740.883301.50500@s53g2000cws.googlegroups.com...
> snip
>
> Silva - intet svar - og spurgt Masnedø, hvor jeg købte Nexus - de
> mente bare, at det ikke kune lade sig gøre.
>
> Det er en god gruppe, den her.
>
> Hilsen
> Jens
>
> snip



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408927
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste