Mailserver problemer!!!
Fra : Per Jørgensen

Dato : 21-09-06 11:21

Hej Gruppe!

Jeg har et ret seriøst problem, da jeg har rykket min mailserver over på
en anden maskine, efter en harddisk stod af.

Men problemet er at jeg kan ikke få min maskine til at acceptere
kodeordene og jeg kan ikke rigtig finde andet end at den fejler på
kodeordene -. men ikke hvorfor ?

Jeg har gjort alt for at have en administratorside på mine mailsider og
efter hvad jeg husketr jeg gjorde for ikke så lang tid siden da jeg
installere dette for første gang - tog det ikke mere end en halv time -
og nu har jeg bikset med det i flere dage - men kan ikke finde fejlen.

Den eneste fejl jeg kan finde i mine logfiler er denne:
meeko imapd: LOGIN FAILED user = info@mydomain.dk, ip=[::ffff:127.0.0.1]
(her tester jeg via squirrelmail)
meeko imapd: LOGIN FAILED user = info@mydomain.dk,
ip=[::ffff:minoffentligeip] / når jeg tester via en mailklient!

Er der nogen der har noget bud på dette - for jeg har efterhånden gjort
alt og kan ikke finde nogle fejl...

Selvfølgelig er kodeordet rigtigt - det er jeg 200% sikker på - da jeg
har opdateret dette flere gange !

Med Venlig Hilsen
Per Jørgensen
Stud. Datamatiker
Archlinux 0.7.2
Ubuntu 6.06LTS
Debian Dapper
Gentoo2006

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 21-09-06 12:19

Per Jørgensen <pj4a@dmusyd.edu> writes:

> Selvfølgelig er kodeordet rigtigt - det er jeg 200% sikker på - da jeg
> har opdateret dette flere gange !

Det indeholder ikke danske bogstaver, vel?

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Christian Joergensen

Dato : 21-09-06 12:22

> [...]

> meeko imapd: LOGIN FAILED user = info@mydomain.dk,
> ip=[::ffff:minoffentligeip] / når jeg tester via en mailklient!

Er der ikke et sted hvor du kan justere debugging-niveauet?
Hvilket serversoftware benytter du?
Hvor slaar du brugerdata op?

> Er der nogen der har noget bud på dette - for jeg har efterhånden
> gjort alt og kan ikke finde nogle fejl...

* Forkert sti til maildir
* Forkerte permissions til maildir

> Selvfølgelig er kodeordet rigtigt - det er jeg 200% sikker på - da jeg
> har opdateret dette flere gange !

Det skriver den jo heller ikke er problemet.

--
Christian Joergensen | Linux, programming or web consultancy
http://www.razor.dk | Visit us at: http://www.gmta.info

Fra : Per Jørgensen

Dato : 21-09-06 15:38

Christian Joergensen skrev:

> [...]
>
> * Forkert sti til maildir
> * Forkerte permissions til maildir

> Det skriver den jo heller ikke er problemet.

Jamen alle de ting har jeg gennemgået så ufatteligt mange gange og nej
ingen danske bogstaver - Så jeg er totalt blankt!

Med Venlig Hilsen
Per Jørgensen
Stud. Datamatiker
Archlinux 0.7.2
Ubuntu 6.06LTS
Debian Dapper
Gentoo2006

Fra : ST

Dato : 21-09-06 16:55

"Per Jørgensen" <pj4a@dmusyd.edu> wrote in message
> [...]
> alt og kan ikke finde nogle fejl...
>
> Selvfølgelig er kodeordet rigtigt - det er jeg 200% sikker på - da jeg har

Nu skriver du jo intet om hvad Linux distro der bruges, samt hvilken version
af programmet der er fejl med.
Der findes et hav af IMAP servere, så det ville være rart at vide hvilken en
du bruger.

I mine logs ser jeg
Sep 21 17:38:49 localhost imapd[23343]: Login user=<xxx> host=localhost
så jeg undrer mig over hvorfor der er "@mydomain.dk" på hos dig.

Mvh
Torben

Fra : Per Jørgensen

Dato : 21-09-06 18:42

ST skrev:
> [...]
> du bruger.
>
> I mine logs ser jeg
> Sep 21 17:38:49 localhost imapd[23343]: Login user=<xxx> host=localhost

Hej Torben - Det er jo bare en tilfældighed, hvor man vælger hvordan de
ser ud -
Men archLinux 0.7.2
Caiurier-authlib 0.58
postfix 2.2
Courier-imap 4.4

Med Venlig Hilsen
Per Jørgensen
Stud. Datamatiker
Archlinux 0.7.2
Ubuntu 6.06LTS
Debian Dapper
Gentoo2006

Fra : Christian Joergensen

Dato : 21-09-06 19:51

Per Jørgensen <pj4a@dmusyd.edu> writes:

> Hej Torben - Det er jo bare en tilfældighed, hvor man vælger hvordan
> [...]

Har du, som jeg foreslog tidligere, proevet at justere DEBUG_LOGIN
for imapd'en?

Fra : Per Jørgensen

Dato : 21-09-06 20:16

Christian Joergensen skrev:

> Har du, som jeg foreslog tidligere, proevet at justere DEBUG_LOGIN
> for imapd'en?

Jeps - og der kom fejl fra alle auth-muligheder pånær authmysql som jeg
skulle bruge - jeg blev så tosset så jeg startede helt forfra med at
reinstallere alt og alle fra bunden af og nu 21.15 torsdag aften virker
det igen.... Grunden kan jeg simpekthen ikke give for det er nøjagtigt
det samme som tidligere inden ændringer i conf eller andet - men det
virker nu .
Så takker

Med Venlig Hilsen
Per Jørgensen
Stud. Datamatiker
Archlinux 0.7.2
Ubuntu 6.06LTS
Debian Dapper
Gentoo2006

Fra : Lars P. Magnussen

Dato : 22-09-06 11:37

> Jeg har et ret seriøst problem, da jeg har rykket min mailserver over på
> en anden maskine, efter en harddisk stod af.

Er der oprettet maildir for brugerne på den nye maskine ?

Mvh
Lars P. Magnussen