Ledende lim?
Fra : Ingelsen

Dato : 18-09-06 10:12

Hej jeg er blevet sat på en opgave at Finde/Lave en ledende lim til brug for
at reparere fjernbetjeninger.

Derfor tænker jeg straks på hvad man kan bruge..
Her tænker jeg om Kul/Grafit er ledende nok
Ville på blande det i en lim...

Eller i har måske bedre forslag??

Hilsen Jan

Fra : Max

Dato : 18-09-06 10:26

Hej Jan

> Eller i har måske bedre forslag??

Gå ind til en autoudstyrsforretning og køb en flaske
sølvlak, det bruges til at reparere elbagruder med.

Mvh Max

Fra : Ingelsen

Dato : 18-09-06 10:46

> Gå ind til en autoudstyrsforretning og køb en flaske
> sølvlak, det bruges til at reparere elbagruder med.
>
> Mvh Max

Desværre er prøvet. Men lakken er for hård. Knækker/falder af efter en smule
"tryk".

Hilsen Jan

Fra : Max

Dato : 18-09-06 10:55

Hej Jan

> Desværre er prøvet. Men lakken er for hård. Knækker/falder af efter
> en smule "tryk".

Ok, så er det måske denne her du skal prøve

http://www.kontaktchemie.dk/Produktoversigt/graphit_33.htm

Mvh Max

Fra : Torben Ægidius Mogen~

Dato : 18-09-06 11:50

"Ingelsen" <SLET@mig.dk> writes:

> [...]
> at reparere fjernbetjeninger.
>
> Derfor tænker jeg straks på hvad man kan bruge..
> Her tænker jeg om Kul/Grafit er ledende nok

Det vil næppe virke særligt godt, da de fleste grafitpartikler vil
være omgivet af isolerende lim.

> Eller i har måske bedre forslag??

Se http://findarticles.com/p/articles/mi_qa3776/is_199911/ai_n8860095

   Torben

Fra : Erling Nansen

Dato : 18-09-06 14:06

"Ingelsen" <SLET@mig.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> for at reparere fjernbetjeninger.
>
> Derfor tænker jeg straks på hvad man kan bruge..
> Her tænker jeg om Kul/Grafit er ledende nok

Der skal ikke mere end en fugtig fingerende til for at aktivere sådan en.

Erling

Fra : John V.

Dato : 22-09-06 21:29

3M havde før i tiden et stort sortiment, som netop blev udviklet til
formålet.
Måske har de det endnu.
De findes blandt andet som trykfarver, så måske skal du også søge efter
firmaer som handler med sådan noget.