Iframe opdatering
Fra : Benjamin Straarup

Dato : 18-09-06 01:35

Jeg har brug for at opdatere en iframe ved hjælp af javascript.
Dette brude jo være simpelt nok, men jeg får en dum
fejlmeddelelse lige meget hvilken metode jeg bruger.

Her er hvordan jeg ville mene det skulle se ud:
(meget forsimplet udgave)

Script:
window.frames['framenavn'].location.reload();

HTML:
<iframe name="framenavn" src="index.php"></iframe>

Fejl jeg får i IE: 'window.frames.framenavn.location' er null
eller ikke et objekt

Nogen der har et forslag til hvad der kunne være galt?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-09-06 08:11

Benjamin Straarup skrev:

> Jeg har brug for at opdatere en iframe ved hjælp af javascript.

Prøv at kigge lidt tilbage i gruppen - fx til tråden "dynamisk
åbning af ny side i en iframe" fra 8. september.
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Benjamin Straarup

Dato : 18-09-06 11:21

Jens GyldenkærneClausen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> [...]
> --
> Bolig søges. Andel eller leje i Emdrup, Nordvest, Nørrebro, Søborg

Hvis jeg bruger:
document.getElementById("framenavn").src = "index.php";
Får jeg fejlmeddelelsen: 'document.getElementById(...)' er null
eller ikke et objekt. Og jeg har ændret iframen til at have en id i
stedet for navn.

Kan se jeg ca. har samme problem som i denne tråd:
http://www.html.dk/nyhedsgrupper/dk_edb_internet_webdesign_clientsid
e/Default.asp?messageid=%3C450a8b0d%240%2475029%2414726298%40news.su
nsite.dk%3E
Men der er ingen der har svaret ham, så det hjælper mig ikke så
meget.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-09-06 11:49

Benjamin Straarup skrev:

> document.getElementById("framenavn").src = "index.php";
> Får jeg fejlmeddelelsen: 'document.getElementById(...)' er
> null eller ikke et objekt. Og jeg har ændret iframen til at
> have en id i stedet for navn.

Har du husket at id-værdier er versalfølsomme?

Giv gerne et link til din side - så er det lettere at hjælpe.