Browser
stl_s 3840
arlet 2470
iFrames i Firefox
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 17-09-06 12:06

Hvor(dan) indstiller jeg Firefox 1.5.0.6 til at understøtte og vise
iFrames?

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk - www.stornotime.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 17-09-06 13:00

Jørgen Grandt skrev:

>Hvor(dan) indstiller jeg Firefox 1.5.0.6 til at understøtte og vise
>iFrames?

Det gør du ved at gøre ingenting.

Eller sagt på en anden måde, Firefox 1.5.0.6 understøtter iframes (det gør
1.5.0.7 også)

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 17-09-06 15:52

Ivan V. Klattrup skrev:

> Det gør du ved at gøre ingenting.
>
> Eller sagt på en anden måde, Firefox 1.5.0.6 understøtter iframes (det
> gør 1.5.0.7 også)

Ja, det mente jeg jo nok. Men ak!

Når jeg i Firefox på www.aarhus.dk trykker på den tjeneste ude til
venstre som hedder aarhusmail, så får jeg følgende besked:

"Da din browser ikke understøtter iFrame-teknologien, vil aarhusmail
åbne i et nyt vindue."

Og så sker der ikke en dyt mere. Mailprogrammet åbner *ikke* i et nyt
vindue.

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk - www.nyrnberggaarden.dk

Fra : Holst

Dato : 17-09-06 15:58

Jørgen Grandt wrote:

> Og så sker der ikke en dyt mere. Mailprogrammet åbner *ikke* i et nyt
> vindue.

Er popup-vinduer tilladte hos dig? Slår jeg dem til for sitet, så virker
det ganske fint med at nyt vindue her.

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 17-09-06 19:01

Nej - men med www.aarhus.dk som en tilladt undtagelse.

> Slår jeg dem til for sitet, så virker det ganske fint med at nyt
> vindue her.

Men ikke her!

--
Mvh.: Jørgen Grandt

Fra : Michael Haase

Dato : 17-09-06 19:30

Jørgen Grandt skrev dette den 17-09-2006 20:01:

> Nej - men med www.aarhus.dk som en tilladt undtagelse.

> Men ikke her!

Har du slået JavaScript fra? For så virker det ikke hos mig. Hvis
JavaScript er slået til, så er der ingen problemer.

--
Michael Haase

Fra : lejf jessen

Dato : 17-09-06 16:11

Jørgen Grandt skrev:

> [...]
> åbne i et nyt vindue."
>
> Og så sker der ikke en dyt mere. Mailprogrammet åbner *ikke* i et nyt

Hej Jørgen!

Her ved mig i firefox 1.5.0.5, skriver den det samme, men åbner så en
ny side i en ny tab, hvor man kan skrive mailen

--
Mvh lejf jessen
email adresse-fjern "GRØN"

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 17-09-06 19:00

lejf jessen skrev bl.a.:

[klip]

> Her ved mig i firefox 1.5.0.5, skriver den det samme, men åbner så en
> ny side i en ny tab, hvor man kan skrive mailen

Det gør den ikke hos mig.

--
Mvh.: Jørgen Grandt

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 17-09-06 17:40

On Sun, 17 Sep 2006 16:51:52 +0200, Jørgen Grandt
<UnstableOn@Cable.dk> wrote:

> Når jeg i Firefox på www.aarhus.dk trykker på den tjeneste ude til
> venstre som hedder aarhusmail, så får jeg følgende besked:

Bare gå direkte til http://mail.aarhus.dk/

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 17-09-06 19:01

Asbjorn Hojmark skrev:

> Bare gå direkte til http://mail.aarhus.dk/

Tak. Dét virkede.

--
Mvh.: Jørgen Grandt

Fra : langemand

Dato : 17-09-06 23:08

Der er intet i vejen med din browser.

På aarhus.dk benytter man en metode fra forrige årtusinde til at checke
browserens evne til at vise iframes. Denne metode tager udgangspunkt i
de på den tid eksisterende browsere, og er på ingen måde fremtidssikret.

Det du skal gøre, er at brokke dig til til aarhus.dk. Under Dialog kan
du klikke på ris og ros, og forklare problemet. Jeg vil mene, at dette
er en så pinlig fejl, at den hurtig vil blive rettet.

--
langemand

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 18-09-06 21:29

"langemand" skrev bl.a.:

> Det du skal gøre, er at brokke dig til til aarhus.dk. Under Dialog kan
> du klikke på ris og ros, og forklare problemet. Jeg vil mene, at dette
> er en så pinlig fejl, at den hurtig vil blive rettet.

Tak til Jens og Langemand m.fl. Jeg har nu kontaktet aarhus.dk - og så
må vi jo se om det sker noget ved det.

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-09-06 22:40

Jørgen Grandt skrev:

> [...]
> til venstre som hedder aarhusmail, så får jeg følgende besked:
>
> "Da din browser ikke understøtter iFrame-teknologien, vil

Det var godt nok en dårlig forklaring (og en dårlig backup-løsning)
den side præsenterer. For det første har FF ingen problemer med
iframes (det er kun meget gamle browsere - NN4 og co - der ikke
forstår iframes). For det andet er ideen med at præsentere
mailsiden via et autogenereret pop op-vindue, så tåbelig at det gør
helt ondt. Enhver nyere browser med respekt for sig selv blokerer
den slags pop op-vinduer, så når siden fortæller at aarhusmail
åbner i et nyt vindue - og ikke giver noget link til vinduet - er
det ubrugeligt for folk der ikke har styr på at koble pop op-
blokeringen fra.

> Og så sker der ikke en dyt mere. Mailprogrammet åbner *ikke* i
> et nyt vindue.

Du har fået adressen til selve mailsiden. Men forklaringen på at
det ikke virker, er altså at folkene bag siden trænger gevaldigt
til at få deres viden om browsere opdateret.
--
Jens Gyldenkærne Clausen