Browser
stl_s 3840
arlet 2470
Firefox close tab
Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 16-09-06 09:43

Hej

Jeg har i flere år brugt Mozilla 1.7 som min primære browser, med
Multizilla-udvidelsen indstalleret.

Nu har jeg skiftet til Firefox.
I min Mozilla var der en 'luk'-knap på hver tab - i firefox sidder er
kun en enkelt luk-knap til tabs ude til højre.
Kan jeg på nogen måde få den til at sidde på hver enkelt tab?

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Nu endelig med drivhus.

Fra : Morten Bowman

Dato : 16-09-06 10:52

On Sat, 16 Sep 2006 10:43:11 +0200, Mads Lie Jensen <mads@gartneriet.dk>
wrote:

> [...]
>kun en enkelt luk-knap til tabs ude til højre.
>Kan jeg på nogen måde få den til at sidde på hver enkelt tab?

Prøv denne:
https://addons.mozilla.org/firefox/1122/
Denne feature er iøvrigt med i ver. 2.0

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-09-06 10:54

Den 16-09-06 11.51 skrev Morten Bowman følgende:
> On Sat, 16 Sep 2006 10:43:11 +0200, Mads Lie Jensen <mads@gartneriet.dk>

> Denne feature er iøvrigt med i ver. 2.0

Øv, så skal man bruge tid på at fjerne den. Det er meget nemmere at
midterklikke på fanebladet end at ramme en lukkeknap. Og så fylder sådan
en jo også.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Din ven i nøden, lær at bruge Joblisten i Windows XP.

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 16-09-06 11:18

Kim Ludvigsen skrev:

> Det er meget nemmere at
> midterklikke på fanebladet end at ramme en lukkeknap.

Jeg bruger "Ctrl + W" for at lukke faneblade. Men det er der måske
ikke så mange, der bruger?

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 16-09-06 11:49

On Sat, 16 Sep 2006 12:17:43 +0200, Svend Erik Bertelsen
<nospam2seb@webspeed.dk> wrote:

>Jeg bruger "Ctrl + W" for at lukke faneblade. Men det er der måske
>ikke så mange, der bruger?

Den havde jeg ikke overvejet - men det er det samme som jeg bruger i min
teksteditor, så det kunne jeg godt vænne mig til.

Men jeg skal jo stadig have vist det faneblad som jeg vil lukke?
I min multizilla kunne jeg med et klik lukke et faneblad som ikke var
det aktuelle. Det fandt jeg praktisk.

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 16-09-06 12:05

Mads Lie Jensen skrev:

> Den havde jeg ikke overvejet - men det er det samme som jeg bruger i min
> teksteditor, så det kunne jeg godt vænne mig til.

Prøv også at vænne dig til at holde Ctrl-tasten nede og så bladre
gennem tabs'ene med Tab-tasten. Dejligt bekvemt når man har vænnet
sig til det

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 16-09-06 13:59

On Sat, 16 Sep 2006 13:05:24 +0200, Svend Erik Bertelsen
<nospam2seb@webspeed.dk> wrote:

>Prøv også at vænne dig til at holde Ctrl-tasten nede og så bladre
>gennem tabs'ene med Tab-tasten. Dejligt bekvemt når man har vænnet
>sig til det

Den kender jeg - og bruger en smule.
Men jeg har ofte mere brug for at skifte mellem to bestemte tabs, og så
er ctrl+tab ikke så god, når man har 6-7 tabs åbne ad gangen.
Det plejer jeg så i stedet at åbne flere vinduer, og bladre gennem dem
med alt+tab.

Fra : Robert Eriksen

Dato : 19-09-06 10:37

Mads Lie Jensen wrote:

> [...]
> er ctrl+tab ikke så god, når man har 6-7 tabs åbne ad gangen.
> Det plejer jeg så i stedet at åbne flere vinduer, og bladre gennem dem

Du kan flytte de to tabs ved siden af hinanden og så bruge CTRL+TAB
(frem) og CTRL+SHIFT+TAB (tilbage) til at skifte mellem dem.

CTRL + F4 er iøvrigt også en mulighed for at lukke tabs, hvis du i
forvejen er vant til at bruge ALT+F4 for at lukke vinduer.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 17-09-06 17:39

> [...]

> Prøv også at vænne dig til at holde Ctrl-tasten nede og så bladre
> gennem tabs'ene med Tab-tasten. Dejligt bekvemt når man har vænnet

Eller Ctrl+Page Up/Page Down
Eller Ctrl+1/2/3/4/5/6/7/8/9

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Morten Bowman

Dato : 17-09-06 22:52

Din ønskede funktion er nu med i ver. 1.5.0.7

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 18-09-06 06:52

On Sun, 17 Sep 2006 23:51:53 +0200, Morten Bowman
<newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> wrote:

>Din ønskede funktion er nu med i ver. 1.5.0.7

En luk-knap på hvert faneblad?
Hvordan får jeg den så slået til?
Jo, jeg har firefox 1.5.0.7 og jeg kan ikke finde det.
(Men har nu indstalleret Tab Mix Plus-extension som giver mig denne
lukknap, samt lidt andet godt.

Fra : Morten Bowman

Dato : 18-09-06 15:48

On Mon, 18 Sep 2006 07:51:51 +0200, Mads Lie Jensen <mads@gartneriet.dk>
wrote:

> [...]
>Jo, jeg har firefox 1.5.0.7 og jeg kan ikke finde det.
>(Men har nu indstalleret Tab Mix Plus-extension som giver mig denne

My bad
Jeg installerede den nævnte Extension samtidig og troede så lige at det var
1.5.0.7

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 16-09-06 11:48

On Sat, 16 Sep 2006 11:54:02 +0200, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

>Øv, så skal man bruge tid på at fjerne den. Det er meget nemmere at
>midterklikke på fanebladet end at ramme en lukkeknap. Og så fylder sådan
>en jo også.

Multizilla viser kun knappen når musen er over den - ellers vises
websidens ikon i stedet. Så den tager som sådan ikke plads op.

Midterklik med musen er jeg ikke glad ved, det fungerer skidt på min mus
(Eller også er det bare mine fingre).

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-09-06 14:31

Mads Lie Jensen skrev:

> Midterklik med musen er jeg ikke glad ved, det fungerer skidt
> på min mus

Samme her - det virker slet ikke i standardopsætningen.

Jeg er meget glad for lukkeknappen på alle tabs - så vidt jeg
husker er det Tab Mix Plud-udvidelsen der har sat den på, men jeg
er ikke sikker.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Carl Drud

Dato : 16-09-06 16:31

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Jeg er meget glad for lukkeknappen på alle tabs - så vidt jeg
> husker er det Tab Mix Plud-udvidelsen der har sat den på, men jeg
> er ikke sikker.

Tab Mix Plus har optionen. Vist endda også om det skal være højre eller
venstre side lukkeknappen skal sidde.

Carl