MS Windows
briani 27239
Ændre i Windows kontrol panel
Fra : steen

Dato : 15-09-06 07:26

Hej,

jeg er lige skiftet fra Windows 98 til Windows XP.

Er det muligt at lave sit eget system, så man i start-knappen kan lave
en menu der hedder lyd, hvor jeg så lægger alle programmer ind, der
arbejder med lyd og en anden der hedder spil, hvor jeg lægger mine
spil ind.

Jeg har prøvet at spørge dem jeg kender, men de laver bare et katalog
på skriveborder, så det begynder at minde om Windows 3.1

Håber nogen kan hjælpe, så jeg kan få gjort det mere overskueligt.

Hilsen

Steen

Fra : Richard Thune

Dato : 15-09-06 07:47

"steen" <steengod@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> en menu der hedder lyd, hvor jeg så lægger alle programmer ind, der
> arbejder med lyd og en anden der hedder spil, hvor jeg lægger mine
1. det har ikke noget med kontrolpanelet at gøre
Du højre klikker på startknappen og vælger "åbn", det vil åbne mappen der
rummer din private startmenu, her åbner du mappen "programmer" og i den kan
du oprette nye mapper og flytte genvejene til programmerne som det passer
dig.
Der er dog det problem at der også er en fælles startmenu og det er som
vinden blæser hvor installationsprogrammerne placerer deres genveje, du
åbner den fælles ved at højreklikke og vælge "åbn mappen alle brugere", du
kan sagtens flytte genveje fra en menu til den anden.
Hvis du flytter en genvej vil den ikke blive fjernet når du afinstallerer.
RT