onmouseover()
Fra : Torben

Dato : 14-09-06 09:40

Hej

Er der en metode der svarer til obj.click(); men bare mouseover? Jeg vil
gerne have title="tekst" til at poppe op.

Torben

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 15-09-06 16:31

"Torben" <peterH@mail.dk> writes:

> Er der en metode der svarer til obj.click(); men bare mouseover? Jeg vil
> gerne have title="tekst" til at poppe op.

Nej, beklager.

/L

Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 16-09-06 06:38

Hej

Se på http://www.jososoft.dk/helenelyst/index.htm hvordan det kan laves.
Kør musen hen over ordene under billedet.

Det er bøvlet... men det virker ...

Jørgen

<URL:http://www.infimum.dk/HTML/rasterTriangleDOM.html>

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-09-06 16:16

Jørgen Sørensen wrote:
> Hej
>
> Se på http://www.jososoft.dk/helenelyst/index.htm hvordan det kan
> laves. Kør musen hen over ordene under billedet.
>
> Det er bøvlet... men det virker ...

Kun til dels. I FF virker det slet ikke. I IE i 800×600px er flere af
teksterne delvis ulæselige, da de falder ud af browservinduet.

Billedvælgerfunktionen virker ikke i FF.

Det er en ommer.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 16-09-06 11:16

"Jørgen Sørensen" <js@jososoft.dk> writes:

> Se på http://www.jososoft.dk/helenelyst/index.htm hvordan det kan laves.
> Kør musen hen over ordene under billedet.
>
> Det er bøvlet... men det virker ...

Det er rigtigt at man selv kan lave små popups, fx med OverLib (og det
er ganske rigtigt bøvlet), men du kan ikke få browseren til at vise
sine almindelige tooltips uden faktisk at flytte musen hen over.

/L

Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 16-09-06 11:52

> er ganske rigtigt bøvlet), men du kan ikke få browseren til at vise
> sine almindelige tooltips uden faktisk at flytte musen hen over.

Hej Lasse

Nej, det fandt jeg også ud af...
Min løsning er opfundet i mangel af bedre...

Jørgen

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 16-09-06 11:21

Lasse Reichstein Nielsen skrev:

> Nej, beklager.
>
> /L

Jeg mener nu at huske en artikel af
Peter-Paul Koch (http://www.quirksmode.org/)
hvor han demonstrerer noget i den retning.

Problemet er, at jeg ikke har noget link
til den artikel.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 16-09-06 17:19

Jørgen Farum Jensen <jfjenzen@yahoo.dk> writes:

> Jeg mener nu at huske en artikel af
> Peter-Paul Koch (http://www.quirksmode.org/)
> hvor han demonstrerer noget i den retning.
>
> Problemet er, at jeg ikke har noget link
> til den artikel.

Du tænker måske på CSS popups fra CSS/edge:
http://meyerweb.com/eric/css/edge/popups/demo.html

Man kan få noget til at poppe op ved hjælp af CSS (og også via
Javascript), men det bliver aldrig det samme som browserens egne
tooltips (det kan man i hvert fald ikke garantere).

/L

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 16-09-06 22:06

> [...]

> Javascript), men det bliver aldrig det samme som browserens egne
> tooltips (det kan man i hvert fald ikke garantere).

PPK's artikel handlede mere om adskillelse i
strukturlag og "behavior"-lag, og havde som et
eksempel hvorledes man med DOM JavaScript
kunne en mouseout og en mouseover event /uden/
at bruge inline event handlere.

Kan man det, kan man vel også hente værdien af
title-attributten ind i en variabel:
var text = [element].getAttribute("title")
og bruge denne variabel til hvad det nu er
den skal bruges til.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Torben

Dato : 20-09-06 10:59

> Kan man det, kan man vel også hente værdien af
> title-attributten ind i en variabel:
> var text = [element].getAttribute("title")
> og bruge denne variabel til hvad det nu er
> den skal bruges til.

Jeg er siden kommet på, at jeg selvfølgelig bare kan flytte 'title-teksten
over i TDen - så har jeg effekten