1. gangs parring
Fra : Blob

Dato : 18-08-06 22:09

Hej

jeg har en lille selskabshund som lige har fået æren af at parre en tæve

så sker der det at vi nu bliver svinet til af personen som vi købte
hunden af. vi var både sindsyge bindegale og vi skulle aldrig drømme om
at komme til en udstilling igen for hun vil fortælle alle om hvor
sindsyge vi er.

det hele bunder i at hunden har parret på tæven 3 gange inden for 2
dage.
er det for meget ?

hun mener der skal gå 48 timer imellem hver parring er det korrekt ?

vi har spurgt vores dyrlæge og han siger at vi ikke har "dummet os"

venter spæmdt på jeres ærlige mening

mvh. den måske sindsyge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 19-08-06 09:42

"Blob" <per@hest.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> hun mener der skal gå 48 timer imellem hver parring er det korrekt ?
>
> vi har spurgt vores dyrlæge og han siger at vi ikke har "dummet os"

Jeg vil da sige det på denne måde....

Tag du roligt på udstilling

Hvis opdrætter begynder at snakke, så er der nok mange der troede
opdrætteren var tosset, indtil opdrætter selv lukkede munden op, og
bekræftede dette.

M.V.H....Benny..

Fra : Ralph

Dato : 19-08-06 09:50

"Blob" <per@hest.dk> skrev i en meddelelse
> hun mener der skal gå 48 timer imellem hver parring er det korrekt ?

Jeg ved det ikke, men jeg ved at løver parrer 10-12 gange i timen, så længe
de orker(og det er gerne hele dagen).

--
Ralph

Fra : jopa

Dato : 19-08-06 10:09

Ralph skriblede bla:

> Jeg ved det ikke, men jeg ved at løver parrer 10-12 gange i timen, så
> længe de orker(og det er gerne hele dagen).

ditto her
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 19-08-06 11:36

On Sat, 19 Aug 2006 11:09:15 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>Ralph skriblede bla:

>ditto her

Ahem ahem...
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 19-08-06 12:18

"jopa" <spam@nøøø.invalid> skrev i en meddelelse
> Ralph skriblede bla:

> ditto her
> --
> Mvh.John
> www.john.jp-web.dk

-----------------

ROFL.....

mvh. marie

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 19-08-06 13:41

"Blob" <per@hest.dk> skrev i en meddelelse > Hej

(Klip)
> [...]
>
> hun mener der skal gå 48 timer imellem hver parring er det korrekt ?
>
> vi har spurgt vores dyrlæge og han siger at vi ikke har "dummet os"

Fidusen er jo at ramme det tidspunkt hvor tæven er højløbsk. En tæve lader
sig normalt ikke parre hvis hun ikke er højløbsk og en erfaren hanhund er
heller ikke interesseret før dette tidspunkt. Det er ren og skær kemi og
simpel instinktiv adfærd.
Typisk er tæven højløbsk på 10. 11. og 12. dagen og i mine øjne er en
parring hver af disse dage ideel, eller som minimum en parring på 10. og 12.
dagen. Hannens sæd kan overleve i tævens livmoder op til en uge og være
fuldt ud fungerende. Det er altså vigtigt ikke at være for sent ude og mere
end en enkelt parring er at foretrække.

Måske kunne tæveejeren komme med en gyldig forklaring på angrebet mod Jer!?
Det lyder ret meget som om hun overreagerer, eller putter egne personlige
forestillinger/følelser ind i forløbet. Men det er svært at sige. Der findes
jo en del særlinge blandt hundefolk

For mig lyder det ikke som om I har gjort noget forkert, men det er da
ærgerligt hvis forholdet mellem Jer er ødelagt. Opgaven (parringen) er jo
løst for Jeres vedkommende, men det må da være sjovt at kunne følge
resultatet alligevel.

Jeg håber I kommer på talefod igen og som minimum får en ordentlig
forklaring.

- Winnie Køkkenopdrætter og Berta Bims der forhåbentlig og vist nok er
drægtig, men helt sikkert opfører sig som om hun er!

Fra : Sanne

Dato : 19-08-06 18:13

"Winnie Schildknecht" <winnie@schildknecht.123dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> resultatet alligevel.
>
> Jeg håber I kommer på talefod igen og som minimum får en ordentlig

Hej Winnie.

Hvis jeg har forstået det rigtig, er det ikke tævens ejer der er problemer
med, men der imod opdrætteren af hans egen hund.

Eller ??

mvh
Sanne

Fra : Blob

Dato : 19-08-06 20:07

"Sanne" <lochnees@tiscali.dk> wrote in

> [...]
>
> Hvis jeg har forstået det rigtig, er det ikke tævens ejer der er
> problemer med, men der imod opdrætteren af hans egen hund.

Hej igen

ja jeg har købt en Malteser for et par år siden og vi udstillede den
efter Opdrætters anvisning med gode resultater.

så købte vi far´en til vores hun af opdrætter.

så bliver vi kontaktet af en som opdrætter har lovet en paring før hun
solgte og vi henviser til at det bedste resultat kommer hvis den finder
sted hvor hannen er kendt .. altså i hans hjem ...
da så tiden kommer til paringen bliver opdrætter underlig og nærmest sur
fordi ejeren af tæven kontaktede os direkte istedet for at blande
opdrætter ind i sagen.

anyways det der så er sket nu er at tæven "fødte igår" blev drægtig og
vores opdrætter snakker så med tævens ejer og udtaler at det er gået
helt galt og vi har parret for meget ... vi var sindsyge osv.

da det var min første parring kom jeg så selv i tvivl derfor dette
indlæg.

tæven fødte 3 velskabte små drenge og tæven har det fint
så vi glæder os over resultatet men vi er også lidt ked af at opdrætter
bliver sur over at der er noget som går hendes næse forbi

måske var det fordi hun ikke fik noget (læs penge) ud af det denne gang

tak for jeres hjælp

mvh
Max´s og Fnuggie´s Far

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 19-08-06 23:36

> [...]
> så vi glæder os over resultatet men vi er også lidt ked af at opdrætter
> bliver sur over at der er noget som går hendes næse forbi

Det var da dejligt

> måske var det fordi hun ikke fik noget (læs penge) ud af det denne gang

Det har du sikkert ret i.
- Winnie

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 19-08-06 23:30

"Sanne" <lochnees@tiscali.dk> skrev i en meddelelse>

> [...]
>
> Hvis jeg har forstået det rigtig, er det ikke tævens ejer der er problemer
> med, men der imod opdrætteren af hans egen hund.

Ja - det har du da vist ret i. Ved ikke lige hvordan jeg fik den vendt sådan
Tak for rettelsen!
Men, man kan da vist stadig godt tale om at overreagere!?
- Winnie