Hmm... hvordan med børn?
Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 26-07-06 22:25

Hej.

Har lige fået en gl. DK hønsehund / Schäfer / stor pomeraner bl.

Hun er nu 11 uger og har dermed meget spidse tænder. Min søm på to år har
imidlertid, meget forståligt, svært ved, at holde sig fra hende. Han synes
dog ikke at det er specielt morsomt når hun bider ham, eller hænger fast i
bleen osv. Derfor skriger han op, og skubber hende væk. Så man kan vel sige,
at de er lige gode om det.

Men kender nogen til en god bog eller link ang. små børn og hunde? De skal
jo begge være der, og selv om min søn til dels forstår at han skal være
ubetinget god ved hunden, er det svært når hun hænger fast i inderlåret på
ham

--
Mvh Jasper

e-mail: jasper@FJERNESahrensbach.dk
"FJERNES" skal, sjovt nok, slettes

Fra : Anette

Dato : 26-07-06 22:44

Jasper Norman Ahrensbach wrote:
>. Derfor skriger han op, og skubber
> hende væk.

Din søn gør det rigtige - netop ved at skrige AV!, skubbe hende væk og
stoppe legen, lærer hun at hun skal være forsigtig, ellers "stopper alt det
sjove jo".
Måske skal du lære din søn at gå væk fra hende ( stoppe legen) når hun
napper ham eller lære ham at når hvalpen er for voldsom at han kan kaste
hendes bold eller andet legetøj og distrahere hende på den måde.
De fleste bøger om hundetræning, har afsnit om hunde og småbørn. Ellers er
det jo netop nu de forskellige hundetræningssteder starter op.Meld Jer til
hvalpemotivationskursus. Hunden synes det er vildt sjovt, den kommer af med
noget af sit overskud af energi og både den og I lærer en masse om hvordan
hun skal tackles, både nu og når hun kommer i bølle-teenagealderen om nogle
måneder.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : BettinaP

Dato : 27-07-06 13:13

"Anette" <abc@def.es> wrote in message

> [...]
> med noget af sit overskud af energi og både den og I lærer en masse om
> hvordan hun skal tackles, både nu og når hun kommer i bølle-teenagealderen

skrig AV - væk - stop legen
JA

det der med at kaste en bold for at distrahere hende, vil jeg nok være mere
betænkelig ved. Du risikerer at hunden forbinder bold = belønning...dvs hvis
jeg bidder/napper her, så får jeg noget sjovt ud af det, så det gør jeg lige
igen.

Så AV - stop. Ligesom hvalpe og for den sags skyld store hunde gør. Det bør
hun hurtigt gennemskue

BettinaP

Fra : Anette

Dato : 27-07-06 18:21

BettinaP wrote:

> det der med at kaste en bold for at distrahere hende, vil jeg nok
> være mere betænkelig ved.

Min tanke var at det tager lidt tid inden en lille gut på 2 år får fundet og
kastet den bold, så hvalpen når at tænke "øv, nu går han". Tanken med at
finde bolden var sådan set lige så meget for at distrahere barnet ( det gør
sqisme ondt når en hvalp bider og så kommer man til at tude når man kun er
to år), som at lære hunden at være forsigtig. Måske er det også nemmere for
en to årig at forstå at en bold skal findes, end at legen bare skal stoppe?
Jeg ved det ikke...det er mange år siden jeg har haft hund og små børn
samtidig

/ Anette

Fra : 0h-paradis

Dato : 27-07-06 09:08

Jasper Norman Ahrensbach skrev:
> [...]
> ubetinget god ved hunden, er det svært når hun hænger fast i inderlåret på

Se følgende link

http://9440.adr.dk/

fra
Jørgen

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 27-07-06 18:53

"Jasper Norman Ahrensbach" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ubetinget god ved hunden, er det svært når hun hænger fast i inderlåret på

--------------

Hej jasper!

jeg havde for to år siden, en lille hyperaktiv knægt på to, samt en
boxerhvalp... jeg var konsekvent når den lille purk var for hårdhændet,
viste ham hvalpens FARLIGE SKARPE tænder, lige som dinosaur tænder!, hvor
slemt de kunne bide hvis man ikke var forsigtig, uden dog at lave hvalpen om
til et monster for knægten, men den forstod han altså godt, jo da han fik da
sylene at mærke nogle gange, men han forstod at man skulle være forsigtig,
ikke noget med at buldre over hvalpen, hænge i ører og læber osv. Loui, som
hunden hedder, lærte også i den forbindelse at apportere, hvad det blev en
sjov leg for knægten og ham. de har et godt og tæt forhold i dag.
lær også barnet at hvalpen skal have fred når den sover , hviler og spiser,
det er meget vigtigt!
men det er nok også forskelligt fra barn til barn, hvor meget de forstår i
den alder, og hvor aktive og hvor meget"emil fra lønneberg" der er over dem.

mvh. marie