Angel lækker urin.
Fra : pwh

Dato : 22-07-06 21:37

Jeg bemærkede idag at Angel havde lækket ca 2-3 spiseskefulde urin
på gulvet hvor hun havde ligget. Jeg har så holdt øje med den ende af hende
resten af dagen idag, og hun har jævnligt lækket lidt når hun lå ned.
Hun er frisk og rask, spiser og leger helt normalt, og besørger også helt
som hun plejer. Der er ikke blod i hendes urin og hun virker ikke generet
når hun tisser.

Jeg har hele tiden vidst at tæver der som Angel er sterelicerede kan blive
inkontinense, og har hele tiden hold øje med det siden operationen.
Jeg har da bemærket før at hun har lækket en ganske lille smule,
men jeg syntes at det har været ret meget idag.
De sygdomme som jeg kan finde på nettet som har symptomerne inkontinens
synes jeg ikke det tyder på at hun fejler.
Så det ville da værer rart om der var nogen tæveejere der har erfaringer med det.

Sansynligvis er det et spørgsmål om manglende lederskab
hun har da også fået en ekstra omgang bank, men det hjalp ikke

/Jens (som har omdøbt Angel til Drypgel)

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 22-07-06 21:56

> [...]
> hun har da også fået en ekstra omgang bank, men det hjalp ikke
>
> /Jens (som har omdøbt Angel til Drypgel)
sådan en pishund!
helt klart et spørgsmål om lederskab...det burde hun vide at hun ikke må,
jens!
du er sløset med opdragelsen!

nej, prøv at spørg din dyrlæge, jeg mener at have læst/hørt om noget
medicinsk, der kan afhjælpe problemet, tror faktisk det var min egen dyrlæge
der nævnte det, dengang emma blev steriliseret, og jeg spurgte til problemet
som jeg havde hørt at de kunne få problemer med senere i livet.
det er ihvertfald gratis at spørge..

mvh. marie

jeg har set det samme en eller 2 gange efter hun fik turen sidste sommer.

Fra : jopa

Dato : 22-07-06 22:08

Torben og Marie-louise Ager skriblede bla:
> du er sløset med opdragelsen!

Bortset fra at det er noget "skidt" så er det da ikke rart for Jens at blive
overpisset når han ligger i ske med Angel i dobbeltsengen.
Er der nogen der kan forstå hvorfor jeg ikke vil have hund i møblerne ?
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 22-07-06 22:21

> Bortset fra at det er noget "skidt" så er det da ikke rart for Jens
> at blive overpisset når han ligger i ske med Angel i dobbeltsengen.

Så må jeg jo prøve at løse problemet hvis det går så galt.

> Er der nogen der kan forstå hvorfor jeg ikke vil have hund i møblerne
> ?

Det er fordi du er pissesart
Men jeg vidste at du ville benytte lejligheden til at komme med sådan
en bemærkning, godt du ikke skuffede mig

/Jens

Fra : jopa

Dato : 22-07-06 22:38

pwh skriblede bla:
> Men jeg vidste at du ville benytte lejligheden til at komme med sådan
> en bemærkning, godt du ikke skuffede mig

Kvinder kan tit blive lidt løse og utætte, så du må bede hende om at lave
knibeøvelser

ps håber det ikke er alvorligt
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 23-07-06 01:25

On Sat, 22 Jul 2006 23:07:49 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

> [...]
>overpisset når han ligger i ske med Angel i dobbeltsengen.
>Er der nogen der kan forstå hvorfor jeg ikke vil have hund i møblerne ?

Næeh, for Milo er da en (slags) hanhund ikk'?
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 22-07-06 22:16

> sådan en pishund!

Nemlig

> helt klart et spørgsmål om lederskab...det burde hun vide at hun ikke
> må, jens!
> du er sløset med opdragelsen!

Jeg regnede også med at det var der problemet lå.

> [...]
> spurgte til problemet som jeg havde hørt at de kunne få problemer med
> senere i livet. det er ihvertfald gratis at spørge..

Jeg var inde og kigge på
http://www.netdyredoktor.dk/sw5894.asp
Og de skriver om et nyt middel der hedder Estriol, men det må
min dyrelæge jo vide alt om, tilstanden er nok ikke livstruende for Angel

> mvh. marie
>
> jeg har set det samme en eller 2 gange efter hun fik turen sidste
> sommer.

Jeg holder også lige øje med det, men bliver det fast at hun er begyndt
at lække så meget må jeg jo prøve at få løst problemet.
Sker det en sjælden gang imellem er det ikke noget problem,
hun sviner sgu med så meget andet godt her i huset

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 22-07-06 23:01

pwh wrote:
> [...]
> besørger også
> helt som hun plejer. Der er ikke blod i hendes urin og hun virker ikke

Kan du ikke evt. spørge dyrlægen om ikke hun må få Tranebær. Det virker
helt fantastisk på mennesker, så hvorfor skulle det ikke virke på Angel.

Jeg drikker Aloe Vera med Tranebær hver morgen, både fordi det er sundt
og det er også godt når man som jeg, led af en stadig tilbagevendende
blærebetændelse. Startede for 3/4 år siden med Aloe Vera juicen,og
7-9-13 så har jeg ikke haft blærebetændelse siden.

God bedring med Angel, altså hvis hun skulle gå hen og blive syg
det er nok bare noget der går over af sig selv.

Mvh Tove :)

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 23-07-06 07:12

> [...]
>
> God bedring med Angel, altså hvis hun skulle gå hen og blive syg det
> er nok bare noget der går over af sig selv.

ja, tranebær bliver jo også anbefalet til katte med urinvejs - sjov. jeg ved
at foderet olivers bliver tilsat noget tranebær... det ville da ikke skade
at tilsætte noget i hendes mad, eller i en engangsprøjte og ind i gabet på
utysket.

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 23-07-06 17:22

> [...]
> da ikke skade at tilsætte noget i hendes mad, eller i en
> engangsprøjte og ind i gabet på utysket.

Så vidt jeg kan se på Oliver's hjemmeside er der ikke tranebær
i deres foder. Så det skal jeg nok lige undersøge nærmere inden
jeg begynder at fylde det på hende.
Men som sagt har hun ikke nogle af de andre symptomer der skulle
tyde på at det er urinvejsbetændelse, men som forebyggende kan det
måske under alle omstændigheder værer godt med tranebær.

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 23-07-06 18:16

> [...]
> tyde på at det er urinvejsbetændelse, men som forebyggende kan det
> måske under alle omstændigheder værer godt med tranebær.

sorry, det var kattefoderet der var tranebær i..men jeg kan ikke forestille
mig, at det under nogen omstændigheder vil gøre nogen skade at give som
tilskud, jeg vil da også undersøge det . hellere forebygge end at helbrede..

mvh. marie

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 23-07-06 18:29

hvis du ikke har, så prøv at søg på tranebær hund, så kommer der flere
hundefoderfabrikanter op med tilskud af tranebær..netop til forebyggelse af
problemet med urinvejene.. så det var måske slet ikke så tosset..

mvh. marie

Fra : jopa

Dato : 23-07-06 18:31

> [...]
> hundefoderfabrikanter op med tilskud af tranebær..netop til
> forebyggelse af problemet med urinvejene.. så det var måske slet ikke

Eller bare afliv den når den evig og altid kravler rundt i møblerne
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 23-07-06 18:52

"jopa" <spam@nøøø.invalid> skrev i en meddelelse
> Torben og Marie-louise Ager skriblede bla:
>
> Eller bare afliv den når den evig og altid kravler rundt i møblerne
> [...]
--------
arhhh du er så sart john, lidt pis her og der skader ikke..(-;
mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 23-07-06 19:01

jopa wrote:
> Eller bare afliv den når den evig og altid kravler rundt i møblerne

Self bliver Angel aflivet hvis hun skal til at have noget medicin der
koster meget mere end 20 kr/mnd
Der kan sgu også blive et par gode bøffer ud af hende,
og tænk bare på røget hundekølle, det må værer guf

/Jens

Fra : pwh

Dato : 23-07-06 18:58

> [...]
> hundefoderfabrikanter op med tilskud af tranebær..netop til
> forebyggelse af problemet med urinvejene.. så det var måske slet ikke

Så langet er jeg ikke kommet endnu, jeg har været på job hele dagen.
Og jeg kan se i ikke har ligget på den lade side herinde idag, så jeg
er ikke kommet længere end Usenet, men nu har du jo lavet arbejdet

Nu ligger der også et par hunde inde i stuen og venter på at jeg går
ud i haven og leger med dem, de har ingen forståelse for at jeg har
været 10 timer på arbejde for første gang i 3 uger

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 23-07-06 19:21

> [...]
> ud i haven og leger med dem, de har ingen forståelse for at jeg har
> været 10 timer på arbejde for første gang i 3 uger

næææ de kære bæster kende ikke til nåde overfor trætte og ugidelige ejere..

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 23-07-06 18:27

> [...]
> forestille mig, at det under nogen omstændigheder vil gøre nogen
> skade at give som tilskud, jeg vil da også undersøge det . hellere

Det skader nok ikke, men jeg er lidt pylret mht at give mine
hunde noget uden at værer rimeligt sikker på at det ikke skader.
Der er måske en grund til at Oliver's tilsætter det til kattemaden
og ikke hundemaden.
Men du kan da også bare eksperimenterer med dine et par mdr,
er de ikke døde af det kan jeg jo roligt bruge det også

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 23-07-06 18:54

> [...]
> Men du kan da også bare eksperimenterer med dine et par mdr,
> er de ikke døde af det kan jeg jo roligt bruge det også

-------------

nu er katte noget mere sarte end hunde, så det kan jeg ikke forestille mig
vil skade, men selvfølgelig skal det da undersøges i hvilken form og dosis
de skal have.
det er vist ikke mig der har labrotter...jens.. så forsøg du bare først, så
kan mine ædle vovser prøve bagefter..((-;
mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 23-07-06 19:15

> det er vist ikke mig der har labrotter...jens.. så forsøg du bare
> først, så kan mine ædle vovser prøve bagefter..((-;
> mvh. marie

Den var jo direkte grov den der

/Jens

Fra : Kim Christensen

Dato : 22-07-06 23:18

jopa wrote:
>.. han ligger i ske med Angel i dobbeltsengen.
> Er der nogen der kan forstå hvorfor jeg ikke vil have hund i møblerne ?
> [...]

Du ville få permanent rygskade ved at ligge i ske med en hund med
Milo's ryglinie.
Det er rigtigt hyggeligt at kravle under dynen med to varme hunde. For
det meste. Undtagelsen er lige nu, hvor de også har været ude at bade
lige før sengetid.

Hilsen Kim

Fra : Søren LH

Dato : 23-07-06 08:27

Hej Jens,

Højst sandsynligt urinvejsbetændelse. Det er smertefuldt for hunden, så til
dyrlæge straks mandag. Det er i hvert fald mit råd .

God bedring med hende.

Mvh
Søren

Fra : pwh

Dato : 23-07-06 17:16

Søren LH wrote:
> Hej Jens,
>
> Højst sandsynligt urinvejsbetændelse. Det er smertefuldt for hunden,
> så til dyrlæge straks mandag. Det er i hvert fald mit råd .

Jeg tror ikke at det er urinvejsbetændelse da hun slet ikke har nogle
andre symptomer der tyder på dette, inkontinens kan desværrer nogle
gange følge efter når de bliver sterelicerede.
Derfor håbede jeg på nogle input fra fra folk der har erfaring med
sterelicerede tæver, Maria har åbenbart oplevet det et par gange også.

> God bedring med hende.

Tak, men jeg tvivler stærkt på at hun fejler noget som helst
Jeg har så ikke kunnet holde øje med hende idag da jeg har været på arbejde,
men hun har tisset fint og ubesværet på den tur vi lige har gået,
og der er intet blod at se i hendes urin.
Så jeg klapper nok lige hesten og venter til på Onsdag med at besøge
vores dyrelæge, min weekend starter nemlig om onsdagen.
Self tager jeg babu afsted hvis hun viser det mindste tegn på ubehag
eller jeg ser blod i hendes urin, det er jo en selvfølge.

/Jens

Fra : BettinaP

Dato : 23-07-06 11:24

"pwh" <gætselv@.dk> wrote in message news:T%vwg.93$h26.64@news.get2net.dk...
> [...]
> hun har da også fået en ekstra omgang bank, men det hjalp ikke
>
> /Jens (som har omdøbt Angel til Drypgel)

hm, hvor pudsigt. Mocka gjorde det samme i torsdags og igen her til morgen/i
nat...første gang i sofaen og på gulvet, i nat i hendes seng. Totalt
upåvirket. Hun lå længe i sofaen og vi opdagede det først da hun rejste sig
og der var en stor våd plet der hvor hun havde ligget.
tisser og skider normalt når vi så går tur. Vil lege med Thea osv osv. Hun
blev steriliseret for snart et år siden. Det her har jeg ikke set ske før.

Kan varmen ha noget med noget at gøre?
Hun er i forvejen ved at blive behandlet med antibiotika pga hendes
hudbetændelse (allergien) for 17. gang, så jeg tvivler da på der er nogen
bakterier nogen steder der undgår at bemærke det.

BettinaP

Fra : jopa

Dato : 23-07-06 11:39

BettinaP skriblede bla:
> hm, hvor pudsigt. Mocka gjorde det samme i torsdags og igen her til
> morgen/i nat...første gang i sofaen og på gulvet,

Bvadr.
Hunde hører ikke hjemme i møbler, så kan i lære det.
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 23-07-06 17:31

> Bvadr.

Sarte mennesker skal ikke have hunde

> Hunde hører ikke hjemme i møbler, så kan i lære det.

Hvad tror du selv
Vi skal bare have købt nogle gummilagner, eller en ble

/Jens (hvis Angel ville se sød ud med ble på)

Fra : pwh

Dato : 23-07-06 17:28

> [...]
> havde ligget. tisser og skider normalt når vi så går tur. Vil lege med Thea osv
> osv. Hun blev steriliseret for snart et år siden. Det her har jeg

Det er også et lille års tid siden at Angel blev stereliceret, vi må prøve
at chekke op med vores dyrelæge.

> Kan varmen ha noget med noget at gøre?

Det var faktisk også min tanke, men på den anden side har det jo
været så varmt den sidste måneds tid.
Kan man forestille sig et eller andet hormonelt selv om de er sterelicerede,
jeg mener det er måske den tid hvor de ellers vill værer kommet i løbetid.
Angel har nemlig også de sidste par uger været usædvanligt klæbende,
nærmest som en hundehvalp, hvor jeg er, der er Angel lige for tiden.

> Hun er i forvejen ved at blive behandlet med antibiotika pga hendes
> hudbetændelse (allergien) for 17. gang, så jeg tvivler da på der er
> nogen bakterier nogen steder der undgår at bemærke det.

Vores tøser skal bare prøve at værer interrasante

/Jens

Fra : BettinaP

Dato : 25-07-06 09:48

"pwh" <gætselv@.dk> wrote in message news:VsNwg.54$k32.10@news.get2net.dk...

> [...]
> nærmest som en hundehvalp, hvor jeg er, der er Angel lige for tiden.

> Vores tøser skal bare prøve at værer interrasante

he
ja det sku ikke undre mig.. Men for en sikkerheds skyld var jeg forbi
dyrlægen med en urinprøve igår eftermiddags. Vender tilbage når jeg har et
resultat.

BettinaP

Fra : Winther

Dato : 25-07-06 14:56

"BettinaP" <bep@bep.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hudbetændelse (allergien) for 17. gang, så jeg tvivler da på der er nogen
> bakterier nogen steder der undgår at bemærke det.

Det er ikke sikkert det antibiotika virker mod UVI

Fra : BettinaP

Dato : 26-07-06 08:13

"Winther" <nobody@home.dk> wrote in message

> "BettinaP" <bep@bep.dk> skrev i en meddelelse

> Det er ikke sikkert det antibiotika virker mod UVI

For Mockas vedkommende er det heldigvis ikke urinvejs betændelse. Ifølge
dyrlægen ser alt ud som det skal, så det konklusionen er, at det er
inkontinens pga sterilisation...og det kan man få medicin for. (det er jo
svært at bede hende lave bækkenbunds øvelser)
Mon ikke det er kommet nu pga alt det vand der bliver slugt når man ikke er
en særlig god svømmer, men ikke kan lade være i varmen

BettinaP

Fra : pwh

Dato : 26-07-06 09:39

> [...]
> Mon ikke det er kommet nu pga alt det vand der bliver slugt når man
> ikke er en særlig god svømmer, men ikke kan lade være i varmen

Godt at hører at Mocka var ok.
Jeg har ikke set Angel lække siden Lørdag, men jeg har så også
været meget på arbejde. Nu hvor min weekend er startet vil jeg
holde hende under skarp observation.
Uddybede din dyrelæge det med medicin mod inkontinens,
lækker Angel lidt urin et par gange om året vil jeg ikke gører
noget ved det, men bliver det dagligt lige pludselig er det svært at leve med.

Nå vi slipper da for at de bløder over det hele 2 gange om året,
den ene gang Angel var i løbetid var rigeligt for mig, sikke et svineri

/Jens

Fra : BettinaP

Dato : 26-07-06 13:19

"pwh" <gætselv@.dk> wrote in message news:9TFxg.19$a75.16@news.get2net.dk...

> [...]
>
> Nå vi slipper da for at de bløder over det hele 2 gange om året,
> den ene gang Angel var i løbetid var rigeligt for mig, sikke et svineri

Hehe, det er jo det. urin kan kun ligtes, ikke ses *G*

Dyrlægen lød som om, at det er noget hun skal forsættes med een gang om ugen
resten af livet, men jeg er ikke 100% sikker. Jeg henter det i eftermiddag,
så vil jeg se om der står mere beskrevet på pakken.

jeg har ikke set/opdaget nogle læk siden mandag aften, så det handler vist
også om, hvor længe hun får lov at ligge og sove inden der skal tisses af.

Du har da ret i, at hvis det kun er et par gange om året, så hellere tørre
op. På den anden side bliver det formentlig kun værre med alderen, men nu er
Angel jo ikke så gammel så vidt jeg husker. Værre med Mocka, der fylder 6 år
lige om lidt....alderdommen er kun et par år væk

BettinaP..og to hunde der vist skal ud og bade på Stramholmen om et par
timer..pyhha det er varmt!

Fra : pwh

Dato : 26-07-06 17:09

> Hehe, det er jo det. urin kan kun ligtes, ikke ses *G*

Og urin fra vores vidunderlige tæver lugter self som rosenvand

> Dyrlægen lød som om, at det er noget hun skal forsættes med een gang
> om ugen resten af livet, men jeg er ikke 100% sikker. Jeg henter det
> i eftermiddag, så vil jeg se om der står mere beskrevet på pakken.

Jamne du må meget gerne komme med en opfølgning på om det hjælper
når hun har fået det et stykke tid, hvad hedder medicinen ???

> jeg har ikke set/opdaget nogle læk siden mandag aften, så det handler
> vist også om, hvor længe hun får lov at ligge og sove inden der skal
> tisses af.

Der var et par dråber efter Angel på gulvet efter vi lige var kommet
tilbage fra en fysisk hård tur hvor hun lagde sig og vilede på gulvet.
Men hun snuppede senere en middagslur på tæppet ved siden af mig ude i haven,
og der var ingen våd plet da vi vågnede efter små 2 timer.

> [...]
> alderen, men nu er Angel jo ikke så gammel så vidt jeg husker. Værre
> med Mocka, der fylder 6 år lige om lidt....alderdommen er kun et par

Mocka er vel ca halvejs i sit liv, Angel rundede 2 år i april engang.
Nej, vi skal nok ikke regne med at det blive bedre med alderen.

> BettinaP..og to hunde der vist skal ud og bade på Stramholmen om et
> par timer..pyhha det er varmt!

Det er ubehageligt varmt, vi starter også altid turen på Engen med at de
hopper i Damhussøen, og vi slutter også turen med at de lige bliver dyppet.

/Jens

Fra : BettinaP

Dato : 28-07-06 10:54

"pwh" <gætselv@.dk> wrote in message news:XsMxg.71$Ad7.23@news.get2net.dk...

> Og urin fra vores vidunderlige tæver lugter self som rosenvand

> Jamne du må meget gerne komme med en opfølgning på om det hjælper
> når hun har fået det et stykke tid, hvad hedder medicinen ???

det hedder Propaline..og er noget flydende noget der bare bliver puttet i
hendes mad...og lidt leverpostej om morgenen

der har ikke været nogen uheld siden søndag, så lad os håbe det bliver ved
det

BettinaP

Fra : pwh

Dato : 28-07-06 11:25

> det hedder Propaline..og er noget flydende noget der bare bliver
> puttet i hendes mad...og lidt leverpostej om morgenen

Det lyder som lidt skrappe sager hvis man kigger på nettet.
Var det ikke bedre og se tiden lidt an inden du fylder medicin på Mocka,
sådan bare for at blande mig lidt

> der har ikke været nogen uheld siden søndag, så lad os håbe det
> bliver ved det

Jeg har også kun kunnet observerer en enkelt dråbe hos Angel
når jeg har chekket hende efter en god lur, det kan jeg sagtens leve med.
Det skal værer meget værrer før jeg vil give hende medicin imod det,
så jeg giver hende lige en chanche det næste gode stykke tid.

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 24-07-06 11:01

pwh skrev:

> Jeg tror ikke at det er urinvejsbetændelse da hun slet ikke har nogle
> andre symptomer der tyder på dette, inkontinens kan desværrer nogle
> gange følge efter når de bliver sterelicerede.

Ud fra min erfaring (et enkelt tilfælde med Holly) behøver der ikke
være andre umiddelbare symptomer ved urinvejsbetændelse.

> [...]
> Self tager jeg babu afsted hvis hun viser det mindste tegn på ubehag
> eller jeg ser blod i hendes urin, det er jo en selvfølge.

OK. Jeg vil bare lige sige at Holly havde ikke synligt blod i urinen,
og viste i øvrigt ikke tegn på ubehag. Hunde er nogle seje nogen når
det gælder smerter. Men hvis hun tisser normalt nu fortsat er der jo
nok ikke betændelse.

Mvh
Søren

Fra : Winther

Dato : 24-07-06 13:41

"Søren LH" <slh@city.dk> skrev i en meddelelse

pwh skrev:

> [...]

Ud fra min erfaring (et enkelt tilfælde med Holly) behøver der ikke
være andre umiddelbare symptomer ved urinvejsbetændelse.

Der kan sagtens være blod i urinen uden det kan ses. Der skal faktisk rigtig
meget blod til, før det kan ses. Det du hurtigst kan spotte en UVI på, er at
den tisser oftere.

Ang tranebær, så er en UVI ofte forårsaget af colibakterier, disse
colibakterier sætter sig fast ved hjælp af fimrehår. Det er disse fimrehår
tranebær skulle ødelægge, så colibakterierne ryger lige igennem uden at
sætte sig fast.

Fra : pwh

Dato : 24-07-06 16:56

Winther wrote:
> Der kan sagtens være blod i urinen uden det kan ses. Der skal faktisk
> rigtig meget blod til, før det kan ses. Det du hurtigst kan spotte en
> UVI på, er at den tisser oftere.

Ok, det gør Angel så ikke, det er som det plejer at værer.
Men selvom hun ikke har UVI i denne omgang er jeg meget glad
for at vide hvad jeg generelt skal holde øje med.

Giver du din hund tranebær ???

/Jens

Fra : Winther

Dato : 25-07-06 15:12

> Giver du din hund tranebær ???
>
> /Jens

Nej, men har brugt det til mennesker. Da min hund aldrig har haft problemer
med UVI, ville det da være tåbelig at fylde unødvendige ting på hunden. Kun
én gang troede jeg hun havde det, tissede inde, skulle tisse meget tit,
virkede fuldstændig desperat for at få tisset, men nej, det var bare
løbetiden, det varede et par dage.

Det bedste du kan gøre, er at sætte en bøtte under Angel når hun tisser, og
så tage den med til dyrlægen.

Fra : pwh

Dato : 24-07-06 16:53

> Ud fra min erfaring (et enkelt tilfælde med Holly) behøver der ikke
> være andre umiddelbare symptomer ved urinvejsbetændelse.

Hvilke symptomer havde Holly da hun havde urinvejsbetændelse ???.

Der har hller ikke været noget at mærke på Angel på vores netop overståede tur,
men om hun har lækket i løbet af dagen ved jeg ikke da jeg har været på job.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 24-07-06 16:59

pwh skriblede bla:
> Der har hller ikke været noget at mærke på Angel på vores netop
> overståede tur, men om hun har lækket i løbet af dagen ved jeg ikke
> da jeg har været på job.

Har du mærket efter i sengen
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 24-07-06 17:17

> Har du mærket efter i sengen

Det havde jeg slet ikke tænkt på, god ide
Jeg ved faktisk ikke engang hvor hun ligge når jeg ikke er hjemme,
jeg vil tro det er i en gammel lædersofa som hunden har udnævnt
til at værer deres. Det er nemlig Tysons ynglingsplads

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 24-07-06 17:21

> Hvilke symptomer havde Holly da hun havde urinvejsbetændelse ???.

Nu kan jeg rent faktisk ikke huske det så tydeligt, om hun tissede unormalt
tit, eller tissede inde, men jeg tror det var at hun tissede en lille tår
inde. I hvert fald unormalt, og jeg ringede til en af mine venner, som
rådede mig til at gå til dyrlæge med det samme, hvilket jeg gjorde. Og hun
havde altså urinvejsbetændelse. Det var ikke noget der kunne ses i urinen
med det blotte øje.

Mvh
Søren

Fra : pwh

Dato : 24-07-06 18:03

> [...]
> hvilket jeg gjorde. Og hun havde altså urinvejsbetændelse. Det var
> ikke noget der kunne ses i urinen med det blotte øje.

Ok, hvis jeg ser hende lække indendørs igen smutter
jeg til dyrelægen med hende prompte,
jeg kan holde øje med hende hele dagen fra på onsdag af.

/Jens