Golden retriever fælder meget
Fra : Peter Christiansen

Dato : 21-07-06 15:32

Hej alle
Har en golden retriever på 1½ år. Han fælder utrolig meget, og har gjort det
i ½ år, hvis det kan gøre det.
Dyrlægen kan ikke finde på noget, så alle gode råd fra jer derude vil blive
hørt.

Peter

Fra : jopa

Dato : 21-07-06 15:48

Peter Christiansen skriblede bla:
> Dyrlægen kan ikke finde på noget, så alle gode råd fra jer derude vil
> blive hørt.

Det er normalt at den smider vinterpelsen om foråret, og med den varme vi
har nu kompenserer den ved at smide alt underulden.
Min gør det samme.
Invester i en kraftig støvsuger.

Hundemad ? Olivers laver vist en god blanding til fældende hunde
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 21-07-06 17:12

> Det er normalt at den smider vinterpelsen om foråret, og med den
> varme vi har nu kompenserer den ved at smide alt underulden.
> Min gør det samme.

Tyson fælder også helt vildt for tiden (åndsvage Schæferblod)

> Invester i en kraftig støvsuger.

Jeg har købt en Nilfisk poseløs, jeg blev ruineret i poser.

/Jens

Fra : Kito

Dato : 22-07-06 07:04

"Peter Christiansen" <mcfly2go@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det i ½ år, hvis det kan gøre det.
> Dyrlægen kan ikke finde på noget, så alle gode råd fra jer derude vil

-------------------------------------

For det første så er det helt normalt at hunden smider hårene og specielt
når det er en golden.
I kan prøve med ølgær tabletter som har hjulpet på mine hunde, og som også
giver en smukkere pels.

vh
Poul

Fra : qfha

Dato : 22-07-06 08:10

Peter Christiansen skrev:
>Han fælder utrolig meget, og har gjort det
> i ½ år, hvis det kan gøre det.

Hvad er utrolig meget, det lyder lidt, som om han altid har gjort det.
Jeg synes, det er vigtigere at hører, hvorledes hans pels ser ud?
Mangler der underuld, har han bare pletter, har han fane på halen, har
han skæl.

Det kan tænkes han får for meget protein, dvs. at du f.eks. giver ham
et foder med et proteinindhold på over 21%. Dette giver ofte skæl i
pelsen, samt en mat og tynd pels.

Jeg er næsten 100% sikker på du finder svaret i din fodring. Lad os
høre lidt om hvad du giver den at spise.

mvh
qfha