ARGH-klipstop?
Fra : nana sørensen

Dato : 02-07-06 15:20

Hej gruppe...

Jeg har lige investeret i en lille flaske "Klip-Stop". Bagpå står der så:
Farlig ved indtagelse. Opbevares utilgængeligt for børn. Må ikke opbevares
sammen med nærings-og nydelsesmidler samt foderstoffer. Kommer stoffet i
øjnene, skylles straks grundigt med vand og læge kontaktes. Brug særligt
arbejdstøj, egnet beskyttelseshandsker og -briller/ansigtsskærm. Ved
ulykkestilfælde er omgående lægebehandling nødvendigt; Vis etiketten, hvis
det er muligt. Emballagen skal holdes tæt lukket. Indhold: Ferrichlorid 45%

Derudover er der faretegn med "ætsende" og "meget brandfarlig" på.

Jeg syntes det lyder HELT ude i skoven, at JEG skal have beskyttelsesbriller
og egnet arbejdstøj på, men at midlet skal direkte på hundens poter?!? Hvad
dælen, hvis den slikker på den bagefter?
Det skal altså lige siges at jeg ikke normalt klipper for meget af vores
hundes kløer, men vi har en masse dyr, også krybdyr, der sommetider ikke er
helt samarbejdsvillige med kloklipningen. Peanut (Hund) har også flækket et
par negle i tidens løb, så jeg tænkte at det var et godt middel at have i
dyreførstehjælpskassen. Men jeg er sgu ret skræmt over de advarsler der står
på. Hvad syntes i?

Mvh. Nana

Fra : Anita Andersen

Dato : 02-07-06 20:46

Hejsa.....
Hvis hunden bløder fordi du klipper for meget af, så dyp den i askebægeret.
Nej det er ikke en joke, aske stopper blødninger.

DET ER UFARLIG OG BILLIG, OG DET VIRKER.

det er et råd som jeg altid giver mine hvalpekøber, før de får den lille
vuffer med hjem.

www.torsted-hundepension.dk

Mvh
Anita

Fra : nana sørensen

Dato : 02-07-06 21:18

"Anita Andersen" <great-dane@mail.dk> wrote in message
> [...]
>
> DET ER UFARLIG OG BILLIG, OG DET VIRKER.
>
> det er et råd som jeg altid giver mine hvalpekøber, før de får den lille

Ej, er det rigtigt? Dælens... Det Klip-stop kostede fu... 50 kr.

Fra : Kim H.

Dato : 02-07-06 22:01

"nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> skrev i en meddelelse

> "Anita Andersen" <great-dane@mail.dk> wrote in message

> Ej, er det rigtigt? Dælens... Det Klip-stop kostede fu... 50 kr.

Som ikke ryger syntes jeg 50,-, for at slippe for at ha' et stinkende
askebæger stående, er stinkende billigt ;0)

Og med hensyn til om det er farligt, så skal hunden jo ikke bades i det, den
smule der skal bruges skader ikke, heller ikke selvom hunden skulle finde på
at bide det af og spise det.

Kim

Kim

Fra : nana sørensen

Dato : 02-07-06 22:27

"Kim H." <futtown@hotmail.com> wrote in message

> [...]
>
> Og med hensyn til om det er farligt, så skal hunden jo ikke bades i det,
> den smule der skal bruges skader ikke, heller ikke selvom hunden skulle

Jeg tænker mere... Hvorfor skal hunden ikke have beskyttelsbriller på, når
jeg skal?

Fra : jopa

Dato : 02-07-06 22:27

Kim H. skriblede bla:
> Som ikke ryger syntes jeg 50,-, for at slippe for at ha' et stinkende
> askebæger stående, er stinkende billigt ;0)

Måske har man så en brændeovn stående.
der er som regel en del aske i en sådan

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : UG

Dato : 03-07-06 08:44

> Som ikke ryger syntes jeg 50,-, for at slippe for at ha' et stinkende
> askebæger stående, er stinkende billigt ;0)

> Kim

Der er også aske i en gril .-)
Hilsen
UG

Fra : Kim H.

Dato : 03-07-06 18:56

Fra : pwh

Dato : 03-07-06 19:27

Kim H. wrote:
> men det kommer så bag
> på mig, at der er folk her i gruppen, der vælger at opbevare denne
> aske i deres askebæger ;0)

Det må da værer helt naturligt at opbevarer aske i et askebæger

/Jens

Fra : Kim H.

Dato : 03-07-06 21:37

> Det må da værer helt naturligt at opbevarer aske i et askebæger

Ja det kan der selvf. være noget om. . . . . .;0)

Kim

Fra : Anita Andersen

Dato : 02-07-06 22:26

"nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> skrev i en meddelelse
> Ej, er det rigtigt? Dælens... Det Klip-stop kostede fu... 50 kr.
Jeps det virker, og til dem som ikke ryger kan de jo ha det stående i en
gammel syltetøjs glads, så er det jo rent genbrug, GODT OG GRATIS.
Man kan jo også bruge aske fra en pejs/brændeovn.
Man dypper bare kloen i asken, så holder blødningen ret hurtig op