Ubuntu opdateringer
Fra : Jonas Jalling

Dato : 05-09-06 09:35

Hej,

Jeg administrerer nogle linux-maskiner hos en lille forening - de kører
alle
ubuntu.
Sådanne maskiner skal jo holdes opdateret!
Så var det jeg tænkte: Det er jo dumt at downloade den samme opdatering 10
gange.
Er det ikke muligt at lægge dem på en server på netværket, så klienterne
kan
hente dem derfra i stedet?
Dog er jeg heller ikke interesseret i at have flere GB liggende, hvis jeg
kun
skal bruge 10% af opdateringerne.

Hvad gør I andre for at løse ovenstående?

Jonas Jalling

Fra : Sune Vuorela

Dato : 05-09-06 09:50

On 2006-09-05, Jonas Jalling <jonas@jalling.dk.invalid> wrote:
> Hvad gør I andre for at løse ovenstående?

Der er vidst et program der hedder apt-proxy.

/Sune

Fra : Allan Willems Joerge~

Dato : 05-09-06 09:51

Jonas Jalling <jonas@jalling.dk.invalid> wrote:

> Dog er jeg heller ikke interesseret i at have flere GB liggende, hvis jeg
> kun skal bruge 10% af opdateringerne.
> Hvad gør I andre for at løse ovenstående?

Hvis maskinerne er tilnærmelsesvis ens vil størstedelen af
opdateringerne være de samme. Personligt har jeg tidligere brugt
apt-proxy til formålet.

Allan Willems Joergensen

"Organ transplants are best left to the professionals." - Bart's Board

Fra : Jesper Krogh

Dato : 05-09-06 14:43

I dk.edb.system.unix, skrev Jonas Jalling:
> Hvad gør I andre for at løse ovenstående?

Vi benytter apt-cacher til det formål. Jeg har været gennem apt-proxy og
apt-mirror, men apt-cacher endte med at være det af programmerne jeg
fandt mest pålideligt.

Jesper
--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc, Jabber ID: jesper@jabbernet.dk