Debian - GDlib
Fra : PEF

Dato : 04-09-06 11:33

Hej.

Jeg har forsøgt!!! at upgradere min GDlib, med det resultat, at nu kan
phpinfo ikke længere finde den.

I mappen /usr/lib/ findes filen:
libgd.so.2 => libgd.so.2.0.33
libgd.so.2.0.33

.... så libgd må vel være til stede?!

ldd /usr/lib/libgd.so.2 viser en liste over filer, men uden egentlige
fejlmeddelelser, så jeg formoder at evt. afhængigheder er i orden.

Endvidere er der installeret (formoder jeg) modulet: php4-gd

Jeg har genstartet apache.

Er der en eller anden, der har forklaringen på, hvad der er galt?

Mvh.
Peter Falk

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 04-09-06 19:26

PEF wrote:
> [...]
>
> Jeg har genstartet apache.
>
> Er der en eller anden, der har forklaringen på, hvad der er galt?

Hvis du selv har compilet GDlib, har du så husket at recompile php selv?
Endevidere er der en bug i php4 versionerne ved GDlib version 2.0.33
http://bugs.php.net/bug.php?id=31396
Så hvis din php4 version er ældre end 4.3.11 virker det nok ikke.