Jeg vil lime søjlerne fra to talfiler file~
Fra : Niels L Ellegaard

Dato : 01-09-06 11:53

Jeg har to filer test1 og test2 på følgende form

[niels:test5]% cat test1
1
2
3
45

[niels:test5]% cat test2
24
6
7
8

Nu leder jeg efter en shellscriptordre, der kan give mig en fil test3
på følgende form
[niels:test5]% cat test3

Med andre ord skal den n'te linie i filen test3 bestå af de n'te
linier i test1 og test2. Jeg kan løse det i python, men jeg ville
foretrække at kende en god one-liner i awk eller sed. Er der nogen på
linien, der kan hjælpe mig?

Niels

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 01-09-06 12:07

Niels L Ellegaard wrote:
> [...]
> linier i test1 og test2. Jeg kan løse det i python, men jeg ville
> foretrække at kende en god one-liner i awk eller sed. Er der nogen på

Skal det være awk eller sed?

$ paste test1 test2

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : Bjarne

Dato : 04-09-06 07:51

In article <1157108008.448091.286100@i3g2000cwc.googlegroups.com>,
   "Niels L Ellegaard" <niels.ellegaard@gmail.com> writes:
> [...]
> linier i test1 og test2. Jeg kan løse det i python, men jeg ville
> foretrække at kende en god one-liner i awk eller sed. Er der nogen på

Hvad med pr -m ?
(plus diverse andre pr options)

mvh,
Bjarne

Fra : peter volsted

Dato : 04-09-06 08:53

hi

> Bjarne wrote:
>
> Hvad med pr -m ?
> (plus diverse andre pr options)

paste test1 test2

--
good luck

peter

Fra : Bjarne

Dato : 04-09-06 10:26

In article <SXQKg.16$CX4.4@news.get2net.dk>,
   peter volsted <pvolsted@image.dk> writes:
> hi

>>> 2
>>> 3
>>> 6
>>> 7
>>> 2 6
>>> 3 7
> =E5
>
> paste test1 test2

Ahh, rigtigt. Det var den jeg ikke kunne huske.

mvh,
Bjarne