Diff over internettet?
Fra : Niels L Ellegaard

Dato : 21-08-06 11:26

Kære gruppe

Findes der en smart linuxkommando der kan sammenligne indholdet af en
folder A på makine a.dk med en folder B på maskine b.dk

Jeg havde forestillet mig noget i retningen af

improved_diff a.dk/A b.dk/B

Niels

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 21-08-06 11:43

On Mon, 21 Aug 2006 03:25:58 -0700, Niels L Ellegaard wrote:

> Kære gruppe
>
> Findes der en smart linuxkommando der kan sammenligne indholdet af en
> folder A på makine a.dk med en folder B på maskine b.dk

Er det ikke rdiff, du søger?

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Michael Zedeler

Dato : 21-08-06 11:45

Niels L Ellegaard wrote:
> [...]
> folder A på makine a.dk med en folder B på maskine b.dk
>
> Jeg havde forestillet mig noget i retningen af

Man kan altid sætte noget kløgtigt sammen vha. diff og ssh.

F. eks.

ssh denandenmaskine 'cat filpådenandenmaskine' | diff lokalfil -

Mvh. Michael.

Fra : (Søren Diderikse

Dato : 21-08-06 14:47

"Niels L Ellegaard" <niels.ellegaard@gmail.com> writes:

> [...]
> folder A på makine a.dk med en folder B på maskine b.dk
>
> Jeg havde forestillet mig noget i retningen af

hmmm kender ikke lige den slags,
men man kommer langt med scp.

scp a.dk/A lf1
scp b.dk/B lf2
diff lf1 lf2
rm lf1 lf2

Kan puttes i et passende script hvis det skal gøres mange gange.
Kræver at scp ikke kræver password ved login til a.dk og b.dk
benyt "scp -B"

--
Søren Dideriksen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 21-08-06 14:00

"Niels L Ellegaard" <niels.ellegaard@gmail.com> writes:

> Kære gruppe
>
> Findes der en smart linuxkommando der kan sammenligne indholdet af en
> folder A på makine a.dk med en folder B på maskine b.dk

Hvis du bruger GNU tar og kan faa fingrene i uddata fra "cd whereever;
tar xf - ." kan du koere noget i stil med "(cd whereever2; tar df -)".

Maaske skal der et "dvf" istedet for "df" i den sidste - det er laenge
siden jeg har gjort det.
--
Thorbjørn Ravn Andersen