kpackage
Fra : Jørgen Knudsen

Dato : 15-08-06 16:16

Min kpackage er i udu! jeg får denne besked:
unable to parse package file /ect/apt/preferences (1).
Er der nogen, der kan hjælpe?
--
Jørgen Knudsen

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 15-08-06 21:09

On Tue, 15 Aug 2006 15:16:24 +0000, Jørgen wrote:

> Min kpackage er i udu! jeg får denne besked:
> unable to parse package file /ect/apt/preferences (1).
> Er der nogen, der kan hjælpe?

Du kunne jo evt. starte med at kigge i den fil den brokker sig over,
og se om der står noget suspekt der. Hvis du ikke kan se noget, kunne
du jo evt. prøve at poste den her, så kunne andre måske kigge og give
deres besyv med?

Uden flere oplysninger er det svært at gætte på hvad der er galt.

Mvh.

--
"Subdued flamboyance" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Jørgen Knudsen

Dato : 16-08-06 11:41

Adam Sjøgren wrote:

> [...]
> deres besyv med?
>
> Uden flere oplysninger er det svært at gætte på hvad der er galt.

tak for rådet - filen kommer her:
----
Package: *
Pin: release a=unstable
Pin-Priority: 500

Package: *
Pin: release a=testing
Pin-Priority: 200

Package: *
Pin: release a=experimental
Pin-Priority: 50
----
Venlig hilsen
Jørgen Knudsen

Fra : Tom Jakobsen

Dato : 18-08-06 13:56

Jørgen Knudsen wrote:
> Min kpackage er i udu!

Halvgammelt indlæg... men skidt

Nej det er ikke kun din kpackage men helt generelt noget l***
Ihvertfald som jeg husker den for et års tid eller to siden.

Får du samme fejl hvis der køres apt-get update / aptitude update fra en
kommandolinie?

aptitude clean
apt-get clean
aptitude update
apt-get update
aptitude search <foo>
apt-cache search <foo>
aptitude install <foo>
apt-get install <foo>
aptitude upgrade
apt-get upgrade
aptitude dist-upgrade
apt-get dist-upgrade
aptitude show <foo>
apt-cache show <foo>

o.s.v - o.s.v
aptitude khfhs = en fejl og du får en fin liste over muligheder.

Desuden er aptitudes ncurses baserede pakkeprogram slet ikke så tosset
som det ser ud! bare skriv aptitude og skidtet starter..
Alternativt kan pakkeprogrammet synaptic også anbefales.

Hvad skal man overhovedet med kpackage? :)

Fra : Tom Jakobsen

Dato : 18-08-06 14:01

Jørgen Knudsen wrote:
> Er der nogen, der kan hjælpe?

BTW

Kan det tænkes at kpackage slet ikke understøtter pinning ?

Havde lige lidt liggende i "arkivet" om pinning

Tom

*****************

apt-cache madison <pakke>
se version af pakke - skal den hentes fra backports ?

apt-get install -s -t sarge-backports <pakke>
simulerer install af pakke fra backports

aptitude -t sarge-backports install <pakke>
installere pakken fra backports

Eksempelvis mozilla-firefox som der kan ligge forskellige versioner
af på de forskellige mirrors.

tux@psykopc$ apt-cache madison mozilla-firefox
mozilla-firefox | 1.5.dfsg+1.5.0.3-1bpo1 | http://www.backports.org
sarge-backports/main Packages
mozilla-firefox | 1.0.4-2sarge6 | http://security.debian.org
stable/updates/main Packages
mozilla-firefox | 1.0.4-2sarge4 | ftp://mirrors.sunsite.dk stable/main
Packages
mozilla-firefox | 1.0.4-2sarge4 | ftp://ftp.de.debian.org stable/main
Packages

http://backports.org/instructions.html