Flash Card
Fra : Per Jørgensen

Dato : 04-08-06 18:38

Hej Folkens!

Jeg har lige købt mig et sprit nyt Flash card på 1 GB.
Dette skal bruges til en soekris m0n0wall installation! Der er et image
til dette som jeg har hentet! Da jeg kører installationen kommer den med
en lagersegmenteringsfejl.

Da jeg kigger med cfdisk /dev/sda (Sidder i en usbkortlæser) er der en
BSD partition på - Den sletter jeg så kortet er helt tomt. Derefter
kører jeg installationen igen men samme fejl!
Nu kan jeg ikke læse kortet med cfdisk mere.
Så derfor prøver jeg med fdisk - Her skriver den med det samme at jeg
skal angive cylindre.
Det er et 1GB kort.

Hvad skal jeg nu gøre for at få dette brugbart for det er det absolut
ikke lige nu!

Med Venlig Hilsen
Per Jørgensen

Fra : carsten

Dato : 05-08-06 11:55

Per Jørgensen wrote:

> Hvad skal jeg nu gøre for at få dette brugbart for det er det absolut
> ikke lige nu!
>
> Med Venlig Hilsen
> Per Jørgensen

mit bedste forslag vil pt. være at putte kortet i en WIN maskine,
og formatere det der.
Ja jeg ved godt at det er smerte fuldt
men ind til et bedre forslag dukker op var det da en løsning !
/Carsten

Fra : Per Jørgensen

Dato : 05-08-06 13:31

carsten skrev:

> [...]
> og formatere det der.
> Ja jeg ved godt at det er smerte fuldt
> men ind til et bedre forslag dukker op var det da en løsning !

Tja det underlige er nu - Jeg gjorde dette en gang mere samme fejl - Men
m0n0wall kører optimalt ???