USB problemer
Fra : torben

Dato : 03-08-06 09:13

Jeg har en laptop, hvor jeg ikke rigtig kan få USB portene til at virke
ordentlig.

Jeg har prøvet at installere både FC5 og og evalueringsversionen SUSE
10.1 (som er på nu).

Laptoppen er baseret på et VIAPN800 chipset.

Laptoppen kan godt finde USB portene, men de er meget langsomme. F.eks.
er det umuligt at bruge ekstern mus og tastatur.

Jeg har ikke rigtig nogen ide, hvor jeg skal søge for at løse problemet.
Forslag er meget velkomne.

Torben

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 03-08-06 09:38

torben <torben@frojonck.dk> wrote:

>Jeg har ikke rigtig nogen ide, hvor jeg skal søge for at løse problemet.
>Forslag er meget velkomne.

Prøv lige at checke BIOS indstillingerne - Pil ved alt der lugter af USB
/ USB keyboard / Strømstyring...

Hvis ikke det hjælper, tror jeg du har et hardware problem....

<mlr>

Fra : torben

Dato : 03-08-06 11:04

> Prøv lige at checke BIOS indstillingerne - Pil ved alt der lugter af USB
> / USB keyboard / Strømstyring...
Jeg kan ikke gøre noget som helst i BIOS opsætningen.

> Hvis ikke det hjælper, tror jeg du har et hardware problem....

Det er jeg også ved at tro.

Torben

Fra : torben

Dato : 03-08-06 23:32

> Hvis ikke det hjælper, tror jeg du har et hardware problem....

Har prøvet med en windows XP installation. Og her virker usb portene.
Nogle forslag til, hvorfor det ikke virker under linux?

Torben

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 04-08-06 03:11

Den Fri, 04 Aug 2006 00:31:52 +0200. skrev torben:

> Har prøvet med en windows XP installation. Og her virker usb portene.
> Nogle forslag til, hvorfor det ikke virker under linux?
Jeg mener at kunne huske, usb drev bliver monteret med option sync - hver
skrivning udføres permanent før næste klump data læse. Du kan derfor
prøve med følgende option på mount -o async. Du skal dog så huske, at
du skal udfører kommandoen sync eller afmonterer usb-drevet, før du
hiver det ud af maskinen.

Fra : torben

Dato : 04-08-06 13:08

Michael Rasmussen wrote:

> [...]
> prøve med følgende option på mount -o async. Du skal dog så huske, at
> du skal udfører kommandoen sync eller afmonterer usb-drevet, før du

Installerede SUSE igen men uden understøttelse af APIC (Er det ikke det
det hedder), og så virker det perfekt.

Er der nogen som kan komme med en fornuftig forklaring herpå?

Torben