linux og dr.dk nettv
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-08-06 20:25

Jeg ønsker at være i stand til at se dr.dk's nettv under Ubuntu, og
jeg har nu puslet med mplayer og codecs foranlediget af DR's egen
linuxside som vist desværre ikke er kurant mere.

For at gøre en lang historie kort brokker mplayer sig over at få for
få data når jeg prøver at se fx

http://www.dr.dk/Forms/Published/PlaylistGen.aspx?qid=242178&odp=true

og jeg ville lige høre om der er nogen der har det til at virke enten
med VLC eller mplayer og hvad det er jeg i så fald har overset?

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 01-08-06 21:23

nospam0000@gmail.com (Thorbjørn Ravn Andersen) writes:

> [...]
>
> og jeg ville lige høre om der er nogen der har det til at virke enten
> med VLC eller mplayer og hvad det er jeg i så fald har overset?

Næh, ikke lige den URL, men Firefox + Mplayer-plugin ser ud til at
spille direkte fra bladet under FC5. (Installeret uden stor
tankevirksomhed efter Unofficial Fedora FAQ, svjh.)

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-08-06 21:27

Peter Dalgaard <p.dalgaard@biostat.ku.dk> writes:

> Næh, ikke lige den URL, men Firefox + Mplayer-plugin ser ud til at
> spille direkte fra bladet under FC5. (Installeret uden stor
> tankevirksomhed efter Unofficial Fedora FAQ, svjh.)

Jamen jeg har også installeret mplayer plugin, og det spiller, men det
er lige præcis den her URL (med venner) jeg gerne vil have til at
virke :)

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 01-08-06 21:33

> [...]

> Jamen jeg har også installeret mplayer plugin, og det spiller, men det
> er lige præcis den her URL (med venner) jeg gerne vil have til at

Øhm, men hvad skulle den URL mon spille???

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-08-06 22:40

Peter Dalgaard <p.dalgaard@biostat.ku.dk> writes:

> Øhm, men hvad skulle den URL mon spille???

Sigurds Bjørnetime i nyeste udgave :)
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 01-08-06 23:32

nospam0000@gmail.com (Thorbjørn Ravn Andersen) writes:

> Sigurds Bjørnetime i nyeste udgave :)

Og lige præcis master Sigurd fungerer ikke hvis man klikker sig ind
via de sædvanlige links fra http://www.dr.dk....

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-08-06 00:44

Peter Dalgaard <p.dalgaard@biostat.ku.dk> writes:

> Og lige præcis master Sigurd fungerer ikke hvis man klikker sig ind
> via de sædvanlige links fra http://www.dr.dk....

Gah, det har ellers virket fint de sidste par dage. Vi har stresset
serveren en del :)

Tak for assistancen...
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 01-08-06 22:08

Thorbjørn Ravn Andersen wrote :

> For at gøre en lang historie kort brokker mplayer sig over at få for
> få data når jeg prøver at se fx

Jeg gik ind her og klikkede på knappen "Start dr.dk tv" her:

og fandt teksten:
"TEKNISK UHELD"
"Vi oplever i øjeblikket problemer med den server, der leverer indhold
til dr.dk tv. Vi arbejder på at løse problemet. Indtil da kan du stadig
se seneste TV AVISEN på dr.dk/nyheder."
--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 01-08-06 22:16

> [...]

> og jeg ville lige høre om der er nogen der har det til at virke enten
> med VLC eller mplayer og hvad det er jeg i så fald har overset?

Hmm, det virker for mig på

http://www.dr.dk/Forms/Published/PlaylistGen.aspx?qid=107706&odp=true

Er du sikker på qid=242178 skulle gøre noget fornuftigt?

Fra : Tom Jakobsen

Dato : 02-08-06 15:42

Hvordan med siden sm indeholder de direkte links?
http://www.dr.dk/tv/drdktv.asp
(scrool op hvis du får en blank side i din browser)

Der er nogle af programmerne som ikke vil afspille i browservinduet for
mig og bare ryge ind i et loop hvor den prøver at starte afspilning.
Hvis jeg så højreklikker der hvor billedet burde være og vælger "copy
url" kan jeg smide URL'en ind i kplayer, kaffeine, xine O.S.V

Sigurds Bjørnetime30.07.06

mms://wms.dr.dk/nas01/auto/cms/Resources/dr.dk/NETTV/DR1/2006/07/b5fb94df-ca5f-4517-aa26-63005467d2cf/Sigurds%20Bj%c3%b8rnetime20060730.wmv

Debian etch og sid + mplayerplugin hente med mit pakkesystem via
debian-multimedia.org... stadig ikke perfekt med slet ikke dårligt

Fra : Tom Jakobsen

Dato : 02-08-06 15:48

Tom Jakobsen wrote:
> sm
> ryge

Tror jeg skal have rystet skidtet ud af tastaturet på min bærebare..

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-08-06 21:51

Tom Jakobsen <togtoooooosse@yahoo.dk> writes:

> Hvordan med siden sm indeholder de direkte links?
> http://www.dr.dk/tv/drdktv.asp
> (scrool op hvis du får en blank side i din browser)

Jeg prøvede tidligere i dag og jeg kan faktisk HØRE lyden med mplayer
pluginnet i firefox så NOGET virker, men ingen film. Prøver jeg at
køre det fra kommandolinien både for /usr/bin/mplayer og min
selvoversatte mplayer fra SVN med fuldt arsenal af codecs går den bare
i gulvet med samme link uden en forklaring, lyd eller billede.

Det ville nu have været rart bare med ANTYDNING af hvad den var
utilfreds med.

Hvis der er nogen der kan køre lyd og billeder, vil jeg gerne høre om
det.
--
Thorbjørn Ravn Andersen