Slet filer med rm
Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 01-08-06 15:29

Jeg forsøger at slette nogle filer i /tmp med komandoen
$ rm updater.asp.*

og får Argument list too long, er der andre metoder?

Hvordan får jeg så slettet de filer :(

Hilsen Mikkel

From: Mikkel Bundgaard
Replace "invalid" with "dk" in address
homepage: http://www.notfound.dk/main/index.html?page=usenet

Fra : Kent Friis

Dato : 01-08-06 15:33

Den Tue, 01 Aug 2006 16:29:29 +0200 skrev Mikkel Bundgaard:
> Jeg forsøger at slette nogle filer i /tmp med komandoen
> $ rm updater.asp.*
>

> og får Argument list too long, er der andre metoder?
>
> Hvordan får jeg så slettet de filer :(

f.eks. med:

ls | grep "^updater\.asp\." | xargs rm

Mvh
Kent

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 01-08-06 15:58

On Tue, 01 Aug 2006 16:29:29 +0200, Mikkel wrote:

> Jeg forsøger at slette nogle filer i /tmp med komandoen
> $ rm updater.asp.*

> og får Argument list too long, er der andre metoder?

Du kan slette dem nogle stykker af gangen, f.eks. med:

$ find ./ -maxdepth 1 -name 'updater.asp.*' -print0 | xargs -0 rm

(hvis du har GNU find og xargs).

Mvh.

--
"Subdued flamboyance" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Tomas Pedersen

Dato : 01-08-06 17:47

On Tue, 01 Aug 2006 16:29:29 +0200, Mikkel Bundgaard wrote:

> Jeg forsøger at slette nogle filer i /tmp med komandoen
> $ rm updater.asp.*
>

> og får Argument list too long, er der andre metoder?
>
> Hvordan får jeg så slettet de filer :(

Mit bud: (cirka) som jeg brugte engang jeg skulle slette 150.000 filer
efter en løbsk logrotate:

for FIL in updater.asp.*; do rm -f $FIL; done

Tomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-08-06 20:31

Tomas Pedersen <patina@dbmail.dk> writes:

> for FIL in updater.asp.*; do rm -f "$FIL"; done

Gåseøjnene er ret vigtige hvis du har mellemrum eller andre sjove tegn.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 01-08-06 21:36

Havde ikke lige tænkt at jeg kunne scripte det sådan :)

Det skal jeg huske fremover :)

Takker for hjælpen.

Hilsen Mikkel

From: Mikkel Bundgaard

Fra : Lars Boegild Thomsen

Dato : 03-10-06 07:41

Mikkel Bundgaard wrote:

> Jeg forsøger at slette nogle filer i /tmp med komandoen
> $ rm updater.asp.*
> og får Argument list too long, er der andre metoder?

Ingen naevnte dennne mulighed:

find /tmp -name "updater.asp.*" -exec rm {} \;

--
Lars