Kanotix - bredbånd
Fra : Jørgen Knudsen

Dato : 14-07-06 06:44

Ved venlig hjælp her fra gruppen har jeg endelig fået mit asrock-bundkort
til at virke med linux (kanotix). Nu har jeg så et nyt spørgsmål: Hvordan
kopierer jeg min bredbåndsforbindelse fra Windows til Kanotix-debian?
Og hvordan kan man installere programmer fra feks.en Knoppix-cd til Kanotix
ved hjælp af apt?
Med venlig hilsen - Jørgen Knudsen

Fra : Peter Mogensen

Dato : 14-07-06 10:07

Jørgen Knudsen wrote:
> Ved venlig hjælp her fra gruppen har jeg endelig fået mit asrock-bundkort
> til at virke med linux (kanotix). Nu har jeg så et nyt spørgsmål: Hvordan
> kopierer jeg min bredbåndsforbindelse fra Windows til Kanotix-debian?

Den slags "kopierer" man ikke. Det er jo noget man sætter op.
Du skal have fat i de nøvendige oplysning og taste dem ind i
konfigurationen i Kanotix (som jeg ikke kender).
Hvad "de nødvendige oplysninger" er kan jeg heller ikke sige noget om da
du ikke har fortalt noget om din Internetforbindelse ud over at det
kaldes "bredbånd". - men det er der jo så meget der kaldes nu om dage.

> Og hvordan kan man installere programmer fra feks.en Knoppix-cd til Kanotix
> ved hjælp af apt?

Øh...er du sikker på at der ligger kanotix-kompatible pakker på din
knoppix-CD? Hvorfor ikke bare installere den officielle kanopix/debian
pakke over nettet?

Peter

Fra : Tom Jakobsen

Dato : 14-07-06 20:32

Jørgen Knudsen wrote:
> Nu har jeg så et nyt spørgsmål: Hvordan
> kopierer jeg min bredbåndsforbindelse fra Windows til Kanotix-debian?

Når du har installeret kanotix på harddisken mener du?

Hvis det er tilfældet så skal du i din kmenu eller bjælken i bunden af
skærmen finde en "kanotix menu" og i denne står der noget om "netwoking"

Hvis jeg ikke husker helt galt kan du vælge imellem dhcp, pppoe og andre
muligheder for opsætning af netværk.

> Og hvordan kan man installere programmer
> ved hjælp af apt?

apt og aptitude er rare og hurtige fra en kommandolinie men hvis du
hellere vil have det grafisk så mener jeg at kanotix kommer med
programmet synaptic.