Export /home.. til html
Fra : Morten Fjendbo

Dato : 08-07-06 13:38

Hej..

Jeg søger en måde hvorpå jeg kan eksportere indholdet af eks:
/home/user/test til en html fil?
Min første tanke var at bruge updatedb, men har ikke fundet noget brug bart,
eller hvad med find?

Mvh Morten Fjendbo

--
Mvh Morten Fjendbo

Fjern: (REMOVE) i adresse ved svar til mail

Fra : Michael Zedeler

Dato : 08-07-06 13:45

Morten Fjendbo wrote:
> Hej..
>
> Jeg søger en måde hvorpå jeg kan eksportere indholdet af eks:
> /home/user/test til en html fil?

tar cjf /home/user/test > index.html

Mvh. Michael.
I am less likely to answer usenet postings by anonymous authors.

Fra : Jesper Krogh

Dato : 08-07-06 14:08

I dk.edb.system.unix, skrev Morten Fjendbo:
> Jeg søger en måde hvorpå jeg kan eksportere indholdet af eks:
> /home/user/test til en html fil?

Jeg forstår ikke helt hvad det er du vil?

Jesper

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc, Jabber ID: jesper@jabbernet.dk

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 08-07-06 14:17

"Jesper Krogh" <jesper@krogh.cc> skrev i en meddelelse

> Jeg forstår ikke helt hvad det er du vil?

Jeg vil gerne have en liste over alle mapper/under mapper og filer fra et
dir, samlet i en html fil.. gerne så "browse" sig igennem mapperne. ellers
bare som en lang list af fil siger..

altså: Et index af en folk mapper, som om man kan browse uden at være på
selve disken..

Håber jeg gør mig forståelig.

Mvh Morten Fjendbo

Fra : Jesper Krogh

Dato : 08-07-06 14:25

> [...]
> bare som en lang list af fil siger..
>
> altså: Et index af en folk mapper, som om man kan browse uden at være på

"Options Indexes" i Apache... så gør den det selv .. præcist som:

http://ftp.sunsite.dk/

Jesper
--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc, Jabber ID: jesper@jabbernet.dk

Fra : Tomas Pedersen

Dato : 08-07-06 18:55

On Sat, 08 Jul 2006 15:17:20 +0200, Morten Fjendbo wrote:

> Jeg vil gerne have en liste over alle mapper/under mapper og filer fra et
> dir, samlet i en html fil.. gerne så "browse" sig igennem mapperne. ellers
> bare som en lang list af fil siger..
Hvad betyder "lang list af fil siger", "Lang liste af filstier"?

> altså: Et index af en folk mapper, som om man kan browse uden at være på
> selve disken..

Noget i retning af "tree /home > liste.html"? Det bliver godt nok ikke
HTML-kode, men blot tekst der viser en oversigt over træstrukturen.

Det er ikke sikkert du har tree installeret, men det er et ganske lille
program, så prøv det engang.

Tomas

Fra : Kasper Johansen

Dato : 10-07-06 17:47

Morten Fjendbo wrote:
> Jeg søger en måde hvorpå jeg kan eksportere indholdet af eks:
> /home/user/test til en html fil?
> Min første tanke var at bruge updatedb, men har ikke fundet noget brug bart,
> eller hvad med find?

Du kan prøve med dette PHP-CLI-script (ikke testet):

<?
$fp = fopen("tree.html", "w") or die("Kunne ikke åbne fil");

function writedir($dir){
global $fp;

$dir = opendir($dir) or die("Kunne ikke åbne dir: " . $dir);
while($file = readdir($dir)){
if ($file != "." && $file != ".."){
$fn = $dir . "/" . $file;

if (is_dir($fn)){
writedir($fn);
fwrite($fp, "<br />\n");
}else{
fwrite($fp, $fn . "<br />\n");
}
}
}
}
?>

PHP-CLI kan installeres i Debian via (alt efter hvadfor en version, som
du vil have):
apt-get install php5-cli
apt-get install php4-cli

Og så ellers: