btdownloadheadless -> Error opening termin~
Fra : Kasper Johansen

Dato : 05-07-06 12:56

Hej gruppe.

Jeg sidder og leger lidt med automatiske torrent-downloads. Jeg forsøger
at få et PHP-CLI-script til at starte en download efter input fra en
hjemmeside (som starter CLI-scriptet).

Når jeg åbner inputs og outputs til programmet (via PHP's proc_open(),
http://php.net/proc_open ) får jeg følgende fejl på stderr:

Error opening terminal: unknown.

....hvorefter at programmet afslutter.

Da der ikke er nogen terminal til rådighed (bare et script) er denne
fejl vel meget naturlig, men er det muligt at omgå den? Og hvordan?

Kasper Johansen

Fra : Kasper Johansen

Dato : 05-07-06 13:05

Kasper Johansen wrote:
> [...]
>
> Da der ikke er nogen terminal til rådighed (bare et script) er denne
> fejl vel meget naturlig, men er det muligt at omgå den? Og hvordan?

Det skal måske siges, at programmet virker fint fra en normal prompt.

Koden til programmet kan ses her (hvis det skulle hjælpe):
http://trainman.lir.dk/knj_torrent/torrent_download.phps

Kasper Johansen

Fra : Tomas Pedersen

Dato : 05-07-06 15:29

On Wed, 05 Jul 2006 13:56:15 +0200, Kasper Johansen wrote:

> Jeg sidder og leger lidt med automatiske torrent-downloads. Jeg forsøger
> at få et PHP-CLI-script til at starte en download efter input fra en
> hjemmeside (som starter CLI-scriptet).

Jeg starter btdownloadmanycurses.py og lægger .torrent-filerne i et
bestemt bibliotek, det opdager torrentclienten og begynder download. Det
er en lidt anden tilgang til opgaven.

Tomas

Fra : Jacob Tranholm

Dato : 05-07-06 19:38

Tomas Pedersen skrev:
> Jeg starter btdownloadmanycurses.py og lægger .torrent-filerne i et
> bestemt bibliotek, det opdager torrentclienten og begynder download. Det
> er en lidt anden tilgang til opgaven.

Dette er blot et spørgsmål: Jeg har igennem flere år anvendt
'btlaunchmany' til dette formål, hvor min server er leeching/seeding.
Hvad er forskellen på 'btlaunchmany' og 'btlaunchmanycurses'?

--
Mvh. Jacob Tranholm <http://jtranholm.dk/>
Yndlingscitat: "Observation statements and statements of experimental

Fra : Tomas Pedersen

Dato : 05-07-06 19:58

On Wed, 05 Jul 2006 20:38:14 +0200, Jacob Tranholm wrote:

> Dette er blot et spørgsmål: Jeg har igennem flere år anvendt
> 'btlaunchmany' til dette formål, hvor min server er leeching/seeding.
> Hvad er forskellen på 'btlaunchmany' og 'btlaunchmanycurses'?

Udseendet.

Jeg vil tro curses til tekstbaseret display kan sammenlignes med gtk til
grafisk display.

Tomas

Fra : Jacob Tranholm

Dato : 05-07-06 20:48

Tomas Pedersen skrev:

> Udseendet.
>
> Jeg vil tro curses til tekstbaseret display kan sammenlignes med gtk til
> grafisk display.
>
> Tomas

Så lærte jeg også det... På min server levere 'btlaunchmany' output til
nogle logfiler, hvor jeg ikke har behov for et specielt grafisk
udseende, så jeg holder mig nok til 'btlaunchmany' (i
bittornado-versionen), der kan køre i månedsvis uden problemer.