Ubuntu 6.06 WIne / printer / WIndows app.
Fra : none

Dato : 03-07-06 07:39

Hej

Jeg er ved at afprøve Ubuntu6.06. Og er indtil videre godt tilfreds.

Jeg har en HP USB netværksprinter.
Når jeg opretter en ny printer er der 4 muligheder

CUPS
Windows SMB
UNIX LPD
HP jetdirect

Jeg har valgt HP jetdirect, og det virker fint fra Linux.
Men hvad er forskellen på de 4 muligheder. ??

Jeg har et windows program (Chordpro Manager) som jeg gerne vil kunne
køre, og dertil har jeg installeret Wine, men når jeg starter "Chordpro
Manager" får jeg en printer fejl.

Hvilken af de 4 printer muligheder skal jeg vælge for at et Wine/Windows
program kan se printeren. ??

Eller vil det være bedre at vælge VMware eller WinForLin til opgaven ??

MVH
Fisker

Fra : Peter Mogensen

Dato : 03-07-06 13:15

none wrote:
> Hej
>
> Jeg er ved at afprøve Ubuntu6.06. Og er indtil videre godt tilfreds.
>
> Jeg har en HP USB netværksprinter.

Øhh... bruger du den via USB, eller som netværksprinter?

Anyway... jeg vil gerne komme med et tillægsspørgsmål:

Jeg har også installeret Dapper og jeg har en HP USB-printer
(Inkjet1000), som plejer at virke via hplip, (under debian Sarge), men
på Dapper vil den bare ikke printe.
Den kan godt ses med hp-probe og af CUPS og i Gnome, men ligeså snart
man forsøger at bruge den kan den ikke længere ses med hp-probe.
Er der andre, der har problemer med HP USB-printer under Dapper?

Peter

Fra : Ukendt

Dato : 03-07-06 13:35

Peter Mogensen wrote:

> [...]
> man forsøger at bruge den kan den ikke længere ses med hp-probe.
> Er der andre, der har problemer med HP USB-printer under Dapper?

Jeg har en printerserver med USB port, så jeg bruger den som
netværksprinter.

hilsen
Fisker

Fra : Peter Mogensen

Dato : 03-07-06 13:51

Ole Fisker wrote:
> Jeg har en printerserver med USB port, så jeg bruger den som
> netværksprinter.

OK... så kan jeg svare på dit spørgsmål. Så håber jeg at nogen kan svare
på mit :)

De 4 muligheder er 4 forskellige netværksprinter-protokoller. Hvilken du
skal vælge afhænger af hvad din print-server kan og hvad dit
klient-operativsystem understøtter.

* CUPS
Moderne UNIX printing baseret på den åbne standard IPP. Vælg dette, hvis
det er understøttet.

* Windows SMB

Traditionel Windows-printing. Det er nok hvad dine Windåser kan.

* UNIX LPD

Gammeldags UNIX printing. Med begrænsede faciliteter. Men desværre
understøtter mange print-servere kun det og ikke IPP.

* HP jetdirect
Hewlett Packards eget system.

Jeg kan ikke svare på hvorfor du har problemer med et aktuelle program
under Wine.

Peter

Fra : Per Riber

Dato : 15-07-06 13:47

Peter Mogensen skrev:

> [...]
> man forsøger at bruge den kan den ikke længere ses med hp-probe.
> Er der andre, der har problemer med HP USB-printer under Dapper?

Jeg har ingen problemer med min HP 970xci, og jeg mindes ikke at have
gjort noget som helst for at installere den i dapper - den gjorde det
helt automatisk.

Her er output fra hp-probe:

HP Linux Imaging and Printing System (ver. 0.9.7)
Device Detection (Probe) Utility ver. 1.3

Copyright (c) 2003-5 Hewlett-Packard Development Company, LP
This software comes with ABSOLUTELY NO WARRANTY.
This is free software, and you are welcome to distribute it
under certain conditions. See COPYING file for more details.

Device URI Model
hp:/usb/DESKJET_970C?serial=ES0331D0NGJQ HP DESKJET_970C

Kom igen, hvis der er andet, du vil se.

mvh Per