/var/log/auth.log - Ip adresser fra netpar~
Fra : Mathias Mejborn

Dato : 30-06-06 09:08

Hej gruppe.

Jeg sidder lige og kigger min /var/log/auth.log igennem hvilket jeg gør
regelmæssigt eftersom der altid er nogen der prøver at logge ind via
ssh2 til min server.

Jeg undersøger IP adresserne via www.dnsstuff.com og en af IP adresserne
viser sig at komme fra Netpartner her i Danmark, er der andre der har
været ude for dette?

Har i gode erfaringer med at tage kontakt til den mail adresse der står
opgivet ved "abuse mail"?

Gør i andre noget ved det problem - nemlig at folk prøver at loggge ind
på jeres maskiner via ssh?

De ipadresser der er i min log er som følger:

61.34.255.81
209.124.97.186
200.27.37.26
205.149.6.170
213.150.36.135

De 2 nederste optræder mange gange i loggen 70+.
Det er den nederste der eftersigende skulle komme fra Netpartner.

Mathias Mejborn
mathias@mejborn.dk
http://mejborn.dk

Fra : ST

Dato : 03-07-06 00:50

"Mathias Mejborn" <mame06@ceus.dk> wrote in message
> [...]
>
> De 2 nederste optræder mange gange i loggen 70+.
> Det er den nederste der eftersigende skulle komme fra Netpartner.

Ja, jeg har et par hjemmelavede scripts der jævnligt scanner logs og banner
forbryderne, dermed ser jeg ikke mere til dem.
Se http://swampthing.dk/attack1/indexftp.php og
http://swampthing.dk/attack1/indexssh.php
Mvh
Torben