java script
Fra : karsten

Dato : 28-08-06 15:02

hey der ude jeg er en der er i gang med at lave en hjemmeside
hvor der skal ske en masse der skal bla være noget musik også
kommer jeg til mit spørges mål kan man bruge java til at lave en
stream radio vis kan det hvordan gør man så. for på den måde jeg
har prøvet kommer det til at tag 22 min og det er langtid at
skulle vente på at en side åbner.
m.v.h.
karsten
ps håber der er en der kan hjælpe mig

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-08-06 15:23

karsten skrev:

> hey der ude jeg er en der er i gang med at lave en hjemmeside
> hvor der skal ske en masse der skal bla være noget musik også

Husk i den forbindelse at man skal have en aftale med KODA/NCB for
at lægge musik på en hjemmeside:
<http://www.koda.dk/kunder/find-din-branche/internet/>

> kommer jeg til mit spørges mål kan man bruge java til at lave en
> stream radio

Det er muligt at man kan benytte java til at streame musik (det
tror jeg dog ikke) - men det ved de mere om i javagruppen
(dk.edb.programmering.java).

Denne gruppe handler om javascript - der på ingen måde er det samme
som java.
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 05-09-06 13:48

karsten skrev:
> [...]
> stream radio vis kan det hvordan gør man så. for på den måde jeg
> har prøvet kommer det til at tag 22 min og det er langtid at

Du kan sagtens streame musik med JAVA. Javascript er noget helt andet
og der tror jeg ikke det kan lade sig gøre at streame musik. For at
streame skal du sende musikken lidt af gangen i en hastighed så
klienten altid har mindst så meget af musikken som den skal afspille.
Det er serveren der skal sende dataene og javascript kører på
klienten.