Hjemmeside med gumpetungt klientel
Fra : Ukendt

Dato : 25-08-06 11:05

Jeg skal igang med at lave en hjemmeside til et folkefærd, der helt sikkert
*ikke* piller, roder og rager i deres Windows og webbrowser. Jeg vurderer,
at langt de fleste kører med standardopsætning, men også at en del stadig
bruger Windows 95/98. Det må således formodes, at de anvender Microsoft
Internet Explorer, men hvilken version og understøtter den i givet fald
Javascript?

Er der nogen der har styr på årstal og versioner af IE ud fra ovenstående
overvejelser?

Det skal siges, at jeg er villig til at acceptere "90%" og det kan man jo
så være enig eller uening i. Jeg vil overveje at lave et alternativ til dem
der ikke har Javascript, men da jeg endnu ikke kender det eventuelle omfang
af implementeringen, har jeg ikke noget overblik over hvor omfattende dette
vil være.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 25-08-06 11:27

Kurt Hansen skrev:
> [...]
> af implementeringen, har jeg ikke noget overblik over hvor omfattende dette

http://www.upsdell.com/BrowserNews/find_old.htm

viser, at Win95 også kan køre IE5.x,
så hvis du designer med denne som
laveste fællesnævner har du så rigelig dækket
til mere end 90 procent.

http://www.upsdell.com/BrowserNews/stat.htm

viser - med alle de forbehold man må have
overfor statistik - at maks. 3.5 procent
bruger denne.

Alle versioner af IE > 4 forstår JavaScript
(ECMA-kompatibel).

Med hensyn til browserkompatibiliteten af dine
websider får du ingen problemer, hvis du eller
laver siderne så de validerer som korrekt
html 4.01 eller xhtml 1.0.

http://www.webdesign101.dk/csslayout/oversigt.php

har reference til 20-30 robuste layoutmodeller,
som fungerer i alle nyere browsere.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Ukendt

Dato : 25-08-06 12:14

On Fri, 25 Aug 2006 12:26:44 +0200, Jørgen Farum Jensen wrote:

> [...]

Tak for tilbagemeldingen.

> http://www.webdesign101.dk/csslayout/oversigt.php
>
> har reference til 20-30 robuste layoutmodeller,
> som fungerer i alle nyere browsere.

Prima link, tak skal du ha'.
--
Venlig hilsen